Σε άλλα νέα, επιστήμονες δημιούργησαν πρότυπο έμβρυο χωρίς ωάριο και σπέρμα

Από ό,τι φαίνεται βρισκόμαστε ένα βήμα πιο κοντά στην κατανόηση των μυστικών της δομής του σώματός μας.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 11 Σεπτεμβρίου 2023

Γνωρίζουμε αρκετά για το πώς δημιουργούνται τα μωρά, αλλά σίγουρα όχι τα πάντα. Για την ακρίβεια, είναι εκπληκτικό το πόσο λίγα ξέρουμε για το έμβρυο και τις πρώτες ημέρες της ανάπτυξής του, όταν τα κύτταρά μας οργανώνονται και αρχίζουν να σχηματίζουν το σώμα μας. Ερευνητές ωστόσο, μας έφεραν ένα βήμα πιο κοντά στην κατανόηση αυτών των πρώτων ημερών, κατασκευάζοντας ένα πρότυπο ενός ανθρώπινου εμβρύου στο εργαστήριο, χωρίς τη χρήση σπέρματος ή ωαρίων και δημοσίευσαν τα ευρήματά τους στο περιοδικό Nature πριν από λίγες ημέρες.

"Το "δράμα" είναι τον πρώτο μήνα, οι υπόλοιποι οκτώ μήνες της εγκυμοσύνης αφορούν κυρίως σε ανάπτυξη", δήλωσε ο Jacob Hanna, συν-συγγραφέας της μελέτης που ερευνά τη μοριακή γενετική στο Ινστιτούτο Επιστημών Weizmann.

Σε άλλα νέα, επιστήμονες δημιούργησαν πρότυπο έμβρυο χωρίς ωάριο και σπέρμαiStock / kzenon

Η νέα ανακάλυψη θα μπορούσε να βοηθήσει στο θέμα των αποβολών

Οι περισσότερες αποβολές συμβαίνουν μέσα στις πρώτες 11 εβδομάδες μιας εγκυμοσύνης, σύμφωνα με την Mayo Clinic. Τα "μοντέλα" αυτά θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους επιστήμονες να κατανοήσουν τι μπορεί να πάει στραβά νωρίς σε αυτά τα στάδια ανάπτυξης, προκειμένου να προσπαθήσουν να τις αποτρέψουν, δήλωσε ο Hanna.

Είπε επίσης ότι τα "μοντέλα" θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να προσδιοριστεί πώς αναπτύσσονται οι γενετικές ασθένειες, καθώς και οι γενετικές ανωμαλίες.

Πώς οι επιστήμονες ανέπτυξαν ένα πρότυπο ανθρώπινου εμβρύου χωρίς σπέρμα ή ωάριο

Προκειμένου να επιτύχει αυτό το κατόρθωμα, η ομάδα στράφηκε στα βλαστοκύτταρα. Τα βλαστοκύτταρα είναι κύτταρα που σχηματίζουν άλλους, πιο σύνθετους τύπους κυττάρων ανάλογα με τα μηνύματα που τους στέλνει ο οργανισμός. Η Mayo Clinic τα αποκαλεί "πρώτες ύλες του σώματος".

Ξεκινώντας από τα βλαστοκύτταρα, οι ερευνητές τα μετέτρεψαν σε τύπους κυττάρων που αποτελούν ένα ανθρώπινο έμβρυο, από τον πλακούντα μέχρι το έμβρυο. Στη συνέχεια συνδύασαν αυτούς τους τύπους κυττάρων μεταξύ τους και τα άφησαν να αναπτυχθούν.

Ως δια μαγείας και σχεδόν σα να καθοδηγούνταν από μικρούς μαγνήτες, ορισμένοι από τους τύπους κυττάρων οργανώθηκαν μέσα στα εργαστηριακά πιάτα τους σε σχήματα που θα βλέπαμε σε ένα ανθρώπινο έμβρυο.

Οι ερευνητές άφησαν τα κύτταρα να αναπτυχθούν για 14 ημέρες στο εργαστήριο, που είναι το νόμιμο όριο για την έρευνα σε έμβρυα σε πολλές χώρες.

Τα σχήματα αυτά μιμήθηκαν ένα πραγματικό έμβρυο τόσο αποτελεσματικά που συντέλεσαν σε θετικό τεστ εγκυμοσύνης. Οι επιστήμονες δε σκοπεύουν να βάλουν κάποιο από αυτά τα ψευδοέμβρυα σε ανθρώπους, βέβαια, όπως ανέφερε το BBC.

Εκτός από την καλύτερη κατανόηση των αποβολών, των γενετικών ασθενειών και των γενετικών ανωμαλιών, οι ερευνητές στοχεύουν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα μοντέλα εμβρύων για πειράματα που δεν θα ήταν δυνατά με πραγματικά ανθρώπινα έμβρυα, όπως το να βρουν ποια φάρμακα είναι ασφαλή να λαμβάνονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Το απόκοσμο timelapse βίντεο από την επέλαση της αφρικανικής σκόνης στην Αθήνα

Η αφρικανική σκόνη από τη Σαχάρα έκανε αισθητή την παρουσία της στη χώρα μας τις προηγούμενες ημέρες, χαρίζοντας απόκοσμες εικόνες.

Τόσο θα μας κοστίσει το λιώσιμο των πάγων

Οι μηχανικοί μελετούν ένα σχέδιο για την επιβράδυνση αυτής της καταστροφής και ξέρουν το αστρονομικό ποσό που χρειάζεται για να πραγματοποιηθεί.

Η Εύα Καϊλή μηνύει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Την πρόθεσή της να μετακομίσει και να ζήσει μόνιμα στην Ιταλία, το παράπονο ότι ούτε το κόμμα της ούτε η ΕΕ την στήριξαν εξέφρασε σε συνέντευξή της στην ιταλική Corriere Della Sera.

Ανατροπή στην υπόθεση Harvey Weinstein

Το ανώτατο δικαστήριο της Ν.Υόρκης ακυρώνει την αρχική απόφαση.

Ο Χρυσαυγίτης Ηλίας Κασιδιάρης, πραγματικός ηγέτης του κόμματος των Σπαρτιατών

Σύμφωνα με την απόφαση του Α1 Πολιτικού Τμήματος του Αρείου Πάγου.