Σαν σήμερα, στις 15 Φεβρουαρίου του 1903, ο ιδιοκτήτης καταστήματος παιχνιδιών και εφευρέτης Morris Michtom, έκανε διαθέσιμο προς πώληση το πρώτο λούτρινο αρκουδάκι. Γιατί ονομάζονται teddy bears όμως και με ποια αφορμή επιλέχθηκε συγκεκριμένα η αρκούδα; Όλα έχουν την εξήγησή τους.

Το πρώτο αρκουδάκι και ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ

Ο Michtom παρουσίασε δύο λούτρινα αρκουδάκια στη βιτρίνα του καταστήματός του και τα διαφήμισε με υπερηφάνεια ως "αρκουδάκια Teddy" (teddy bears). Η έμπνευσή του προήλθε από τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Theodore "Teddy" Roosevelt, ο οποίος μάλιστα του έδωσε την έγκρισή του. Πώς του ήρθε όμως αυτό και τι σχέση είχε ο Roosevelt με τα αρκουδάκια; Η ιστορία γίνεται λίγο πιο σκοτεινή από εδώ και πέρα.

Η έμπνευση πίσω από το εμβληματικό αρκουδάκι "teddy" ανάγεται σε μια από τις κυνηγετικές αποστολές του Roosevelt. Παρά τη φήμη του Roosevelt ως ένθερμου οικολόγου, ο ίδιος επιδιδόταν συστηματικά σε κυνήγι, το οποίο το είχε ως χόμπι. Ορισμένα από τα κυνηγετικά του ταξίδια οδήγησαν σε σημαντικές σφαγές ζώων. Σε ένα από αυτά, στην Αφρική, λέγεται ότι ο ίδιος με την ομάδα του είχαν φτάσει να σκοτώσουν έως και 6.000 ζώα. Ωστόσο, μέσα σε αυτό το παράδοξο, η "γέννηση" του teddy bear προέκυψε από μια στιγμή συμπόνιας.

Μια πράξη "καλοσύνης" 

Κατά τη διάρκεια ενός κυνηγετικού ταξιδιού στον Μισισιπή το 1902, ο Roosevelt συνάντησε μια τραυματισμένη μαύρη αρκούδα, που ήταν δεμένη σε ένα δέντρο από τους οδηγούς του. Αν και οι μαρτυρίες ποικίλουν σχετικά με την κατάσταση της αρκούδας, αλλά και σχετικά με τις ενέργειες του Roosevelt, πιστεύεται ότι είτε επέλεξε να αφήσει την αρκούδα ελεύθερη είτε, σύμφωνα με ορισμένες αναφορές, την πυροβόλησε από οίκτο.

Αυτή η πράξη "καλοσύνης" έγινε η έμπνευση για τα λούτρινα αρκουδάκια, όπως τα ξέρουμε. Οι πολιτικοί σκιτσογράφοι εκμεταλλεύτηκαν το γεγονός, απεικονίζοντας την αρκούδα ως μικρό αρκουδάκι, συμβολίζοντας την πιο μαλακή, πιο συμπονετική πλευρά του Roosevelt, κάτω από την άγρια προσωπικότητά του.

Η δημιουργία του Michtom έγινε γρήγορα πολύ δημοφιλής σε όλη τη χώρα. Σύντομα, κι άλλοι κατασκευαστές παιχνιδιών ακολούθησαν το παράδειγμά του, παράγοντας τα δικά τους λούτρινα.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.