Η μακρύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου που θα συνδέει το Χονγκ Κονγκ με το Τζουχάι και το Μακάο, δίνεται στην κυκλοφορία στην Κίνα, περιορίζοντας μια διαδρομή τριών ωρών σε μόλις 30 λεπτά. Έχει μήκος 55 χιλιόμετρα και η κατασκευή της (η οποία είχε ξεκινήσει στις 15 Δεκεμβρίου του 2009) κόστισε κάτι παραπάνω από $20.000.000.000. Το βάρος της ανέρχεται στους 400 χιλιάδες τόνους, αντέχει σεισμούς εντάσεως μέχρι και 8 ρίχτερ και τυφώνες με ταχύτητα ανέμου πάνω από 300 χιλιόμετρα ανά ώρα. 

Εκτός από αυτά, υπάρχουν και μερικά ακόμη ενδιαφέροντα πράγματα που πρέπει να ξέρεις για την Hong Kong-Zhuhai-Macau bridge.

Big Brother

Ειδικές κάμερες θα παρακολουθούν κάθε οδηγό που την διασχίζει και μέσω ειδικών λειτουργιών θα τσεκάρονται η αρτηριακή πίεση και ο καρδιακός του ρυθμός. Εκτός από αυτά, θα καταγράφονται και τα χασμουρητά, με οποιονδήποτε το κάνει πάνω από 3 φορές εντός 20 δευτερολέπτων να ενημερώνεται μέσω ειδοποίησης από το κέντρο ελέγχου της γέφυρας. Όλα τα παραπάνω για λόγους ασφαλείας φυσικά. 

Από ποια πλευρά;

Στο Χονγκ Κονγκ και στο Μακάο οδηγούν από την αριστερή πλευρά του δρόμου, ενώ στην ενδοχώρας της Κίνας στην δεξιά. Προκύπτει έτσι το ερώτημα τι ακριβώς θα εφαρμοστεί στην γέφυρα. Εφόσον αυτή ανήκει στην Κίνα λοιπόν, όλοι οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να κινούνται από τα δεξιά, κάτι το οποίο θα πρέπει να ακολουθήσουν και οι οδηγοί του Χονγκ Κονγκ. 

Τεράστιο, κυριολεκτικά, έργο

Η HKZM (όπως είναι η συντομογραφία της) αποτελεί ένα πραγματικά κολοσσιαίο κατασκεύασμα και ως εκ τούτου για την δημιουργία της χρειάστηκε ποσότητα χάλυβα που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή 60 πύργων του Άιφελ και τσιμέντο για να οικοδομηθούν 22 ουρανοξύστες της Chrysler.

Ειδικές άδειες

Παρότι η γέφυρα κατασκευάστηκε για να φέρει τις αυτόνομες περιοχές του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο πιο κοντά στην ηπειρωτική Κίνα, θα είναι προσβάσιμη μόνο σε λίγους και επιλεγμένους. Οι κάτοικοι του Χονγκ Κονγκ θα πρέπει να βγάζουν ειδική άδεια κάθε φορά που θα επιθυμούν να τη διασχίσουν, ενώ θα καταβάλουν και ένα χρηματικό αντίτιμο για φόρους στην Κίνα ή να κάνουν χρηματικές δωρεές σε  φιλανθρωπικές οργανώσεις της (κινέζικης) επαρχίας Guangdong. Από την HKZM δεν περνούν δημόσιες συγκοινωνίες. 

Πολιτικά παιχνίδια

Η κατασκευή της γέφυρας είναι μόνο μία ενέργεια στο πλαίσιο της ευρύτερης καμπάνιας της Κίνας να σχηματίσει την δική της Silicon Valley. Κάποιοι άλλοι πάλι υποστηρίζουν πως πρόκειται για προσπάθεια της Κίνας να φέρει το Χονγκ Κονγκ (που διαθέτει δική του διοίκηση, νομικά συστήματα κ.α.) πιο κοντά στα "θέλω" του Πεκίνου.