Η επόμενη μέρα για την Aegean

Η Aegean έχει καταφέρει στα 20 χρόνια λειτουργίας της να αντιμετωπίσει τρεις διαφορετικές κρίσεις.

Δεδομένου ότι οι πτήσεις -αρχικά στο εσωτερικό της χώρας- αναμένεται να επιστρέψουν με πολύ αργούς ρυθμούς από τα μέσα Μαΐου, το ερώτημα που τίθεται είναι εάν οι εγχώριες αεροπορικές εταιρείες και η Aegean, που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και έχει τον ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα, θα δεχτούν κρατική χείρα βοήθειας. Αν και ακόμη, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, δεν έχει οριστικοποιηθεί κάποιου είδους μέτρο στήριξης των εγχώριων αερομεταφορέων -πέραν της οικονομικής ενίσχυσης των εργαζομένων- ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι δεν υφίσταται σενάριο μερικής κρατικοποίησης της Aegean, με το κράτος, δηλαδή, να αποκτά μερίδιο του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Με τη φετινή τουριστική σεζόν να αναμένεται ότι θα είναι αναιμική, το ζητούμενο είναι το καλοκαίρι του 2021 ο ελληνικός τουρισμός να ανακτήσει τη δυναμική που είχε πριν από την εκδήλωση της πανδημίας. "Αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει εφικτό χωρίς να υπάρχει μία κραταιά αεροπορική εταιρεία που θα διαδραματίσει το ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα με στόχο να αποτραπεί η "ομηρία" του ελληνικού τουριστικού προϊόντος από ξένους tour operators" σημειώνουν.  Ως εκ τούτου, η κρατική υποστήριξη θα ήταν αναγκαία, χωρίς όμως, αυτό να σημαίνει, όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, την μερική ή ολική θέση υπό κρατικό έλεγχο της Aegean. Κι αυτό με δεδομένο ότι τα εργαλεία στήριξης των αεροπορικών που διαθέτουν οι κυβερνήσεις- όπως έχει φανεί από ανάλογες περιπτώσεις στο εξωτερικό- είναι πολυάριθμα και δεν περιλαμβάνουν, κατά βάση, την κρατικοποίηση.

Εξάλλου, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, μία αεροπορική, όπως η Aegean, που έχει καταφέρει στα 20 χρόνια λειτουργίας της να αντιμετωπίσει τρεις διαφορετικές κρίσεις, είναι σε θέση να παραμείνει βιώσιμη. Η έλευση του Covid-19  βρήκε τον αερομεταφορέα με ισχυρή "άμυνα": σε σύγκριση με την πλειονότητα των ευρωπαϊκών παικτών του μεγέθους της, ανήκει στις αεροπορικές με τα περισσότερα διαθέσιμα της τάξεως των 500 εκατ. ευρώ και τον μικρότερο δανεισμό. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εάν η αεροπορική διατηρήσει τη βιωσιμότητά της, συρρικνώνοντας την λειτουργία της, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει αλυσιδωτές επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό, όπου οι εισπράξεις σε ποσοστό 95% αντιστοιχούν σε εισερχόμενους ταξιδιώτες. Και κατ’ επέκταση, στην ελληνική οικονομία, λόγω και της μείωσης της συνεισφοράς της εταιρείας στα δημόσια έσοδα που διαμορφώθηκε σε 2,7 δισ. ευρώ την τελευταία δεκαετία. Την ίδια στιγμή, η κρατική χείρα βοηθείας που έχουν προσφέρει τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη-υπό την μορφή μείωσης του εργοδοτικού κόστους ή χορήγησης ρευστότητας- θα έθετε αντιμέτωπες τις ελληνικές αερομεταφορές και την Aegean με έναν ιδιαίτερα ισχυρό -ενδεχομένως μη διαχειρίσιμο- ανταγωνισμό.

Τα υγειονομικά πρωτόκολλα

Στο δια ταύτα, τα βλέμματα είναι στραμμένα αφενός και στην οριστικοποίηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων και αφετέρου στο εάν αυτά θα ενισχύσουν το κόστος για τις αεροπορικές. Εάν, για παράδειγμα, οι αερομεταφορείς πρέπει να πετούν με χαμηλή πληρότητα ή πριν την επιβίβαση εφαρμοστούν προδιαγραφές υγειονομικής ασφάλειας που ενισχύουν το χρόνο παραμονής του επιβάτη στο αεροδρόμιο, μειώνοντας τη συχνότητα των πτήσεων, οι αποδόσεις για τις αεροπορικές θα συρρικνωθούν. Η επανέναρξη ορισμένων πτήσεων εσωτερικού και η ύπαρξη διμερών τουριστικών συμφωνιών, σε επίπεδο χώρας, θα φανερώσει έμπρακτα πώς θα λειτουργούν οι αεροπορικές στη νέα κανονικότητα.

Από: capital.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποχώρησε σε χρόνο ρεκόρ από συνέντευξη όταν ρωτήθηκε για τον Τσίπρα

Μια ζωντανή συνέντευξη στον ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε μικρό τηλεοπτικό "θρίλερ", όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να αποχωρήσει από το πλατό μόλις δύο λεπτά μετά την έναρξή της.

Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn

Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.

Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'

Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.

Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής

Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.

Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε

Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ένοχος ο Βασίλης Μπισμπίκης-το πρόστιμο και η κατάθεσή του

Ο Βασίλης Μπισμπίκης τιμωρήθηκε με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο για το τροχαίο - "Δεν είχα πιει, χτύπησα δύο αυτοκίνητα λόγω κακού χειρισμού", κατέθεσε.