
Μπύρα, το νέο θύμα των ανατιμήσεων
Από ό,τι φαίνεται είναι η επόμενη στη λίστα των ανατιμήσεων.
"Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι κάποια στιγμή θα προχωρήσουμε σε ανατιμήσεις στη μπύρα. Προσπαθούμε να βρούμε τη χρυσή ισορροπία μεταξύ βιωσιμότητας της εταιρείας και του τι θα απορροφήσει η αγορά” είπε χθες Τρίτη ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης.
Η αιτία
Ο διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης, βάσει πωλήσεων ζυθοποιίας της χώρας, θεωρεί αναπόφευκτες της ανατιμήσεις και στα προϊόντα μπύρας ως επακόλουθο των σημαντικών αυξήσεων στις τιμές των πρώτων υλών, της συσκευασίας και της ενέργειας. Οι τελευταίες ανατιμήσεις τις οποίες έκανε η εταιρεία ήταν της τάξεως του 1,5% τον περασμένο Φεβρουάριο.
Ο ίδιος σημείωσε πως εκτός των άλλων στην Ελλάδα στο θέμα της τιμής των προϊόντων καταλυτικό ρόλο παίζει η φορολογία.
"Έχουμε τον υψηλότερο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης απ’ όλες τις γειτονικές χώρες, ενώ ανταγωνιζόμαστε μόνο τις σκανδιναβικές. Παρ΄ όλα αυτά η ελληνική αγορά μπύρας είναι η 5η φθηνότερη στην Ευρώπη στα mainstream προϊόντα" είπε.
Ο κ. Δανιηλίδης εμφανίστηκε αισιόδοξος τόσο για το κλείσιμο της φετινής χρονιάς όσο και για την πορεία της επόμενης. "Το 2021 πήγε απρόσμενα καλά, ειδικά από το Μάιο και μετά που άνοιξε όλη η αγορά, η εστίαση, τα ξενοδοχεία και ο τουρισμός. Δεν προλαβαίναμε να καλύψουμε την (εν πολλοίς απρόσμενη) ζήτηση, οπότε όλη η αλυσίδα παραγωγής υπερέβαλε εαυτόν” είπε.
Σε σχέση με το αποτύπωμα της πανδημίας στο επενδυτικό πρόγραμμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι για την περίοδο 2019 έως 2021 είχαν προϋπολογιστεί επενδύσεις 43 εκατ. ευρώ, που όμως αναμένεται να διαμορφωθούν στα 38 εκατ. ευρώ στο τέλος του έτους.
Η πτώση αυτή συνδέεται, αναπόφευκτα με τη μείωση της δραστηριότητας λόγω της πανδημίας, είπε ο κ. Δανηλίδης.
Πέρυσι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχασε το 19,2% του όγκου πωλήσεων της σε σχέση με το 2019, ενώ ο τζίρος της σε αξία υποχώρησε κατά 18% στα 274,4 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης ζύθου), ενώ χωρίς την προσμέτρηση του ΕΦΚ οι καθαρές πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 179,1 εκατ. ευρώ έναντι 216,7 εκατ. ευρώ το 2019. Η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 75,6%.
Από: Capital.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ
Ο Μιθριδάτης των θρυλικών Ημισκουμπρίων κατεβαίνει υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ
Ο Μιθριδάτης θα είναι υποψήφιος στον νότιο τομέα της Αθήνας.
Νίκος Μπελογιάννης: Ο 'άνθρωπος με το γαρύφαλλο' που εκτελέστηκε στα 37 του
Το ηγετικό στέλεχος του ΚΚΕ που καταδικάστηκε σε θάνατο για κατασκοπεία τα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια.
POS παντού έως το τέλος του 2023
POS παντού: Θα επανεξεταστούν τα φορολογικά κίνητρα για τις ηλεκτρονικές αποδείξεις επαγγελματικών ομάδων όπως υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, ταξί, κομμωτήρια, σχολές χορού, γυμναστήρια κ.ά.
Πώς μεταφράζευται η μεταστροφή της συμπεριφοράς του Erdogan απέναντι στην Ελλάδα
"Ο Erdoğan επέλεξε την ημέρα που οι Έλληνες γιορτάζουν την έναρξη της επανάστασης κατά του οθωμανικού ζυγού για να στείλει ευχές προς τον γειτονικό λαό."
Τι συνέβη την τελευταία φορά που ψηφίσαμε με απλή αναλογική στην Ελλάδα
Το "μπάχαλο" των τριπλών εκλογών έως την αυτοδυναμία.