Όλο και περισσότερο η Gen Z δεν πάει για clubbing και αυτό σίγουρα προκαλεί εντύπωση τόσο στους millenials και σίγουρα στην Gen X - ιδίως οι οι τελευταίοι όχι απλά έβγαιναν για clubbing αλλά τα σάρωναν και ξέχναγαν να γυρίσουν σπίτι.
Αν και τα έχουμε ξαναπεί, η Generation Z είναι άνθρωποι που έχουν γεννηθεί χοντρικά από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 και μετά μέχρι περίπου το 2010. Αυτή λοιπόν η γενιά έχει μειώσει αρκετά το clubbing και πλέον γνωρίζουμε τους λόγους -και μέσω σχετικών μελετών.
Αυτό που ίσως δυσκολεύεται να κατανοήσουν οι άλλες γενιές -μόνο οι millenials "πιάνουν" άμεσα το "γιατί"- αλλά και η αγορά είναι ότι θα ήταν αδύνατο να μην επηρεάζεται η συμπεριφορά τους από τις μεταβαλλόμενες προτεραιότητες, τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις ευρύτερες κοινωνικές τάσεις που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο zoomers ξοδεύουν το χρόνο και τα χρήματά τους.
Το clubbing κοστίζει (ακριβά)
Αν ρωτήσεις έναν Zoomer γιατί δεν πάει σε club ένα από τα πρώτα πράγματα που θα σου πει είναι ότι δεν μπορεί να σηκώσει το κόστος. Τα υπερτιμημένα ποτά και τα έξοδα μεταφοράς καθιστούν το clubbing μια ακριβή δραστηριότητα, ειδικά για μια γενιά που έχει ήδη επιβαρυνθεί από συνεχείς οικονομικές κρίσεις.
Πλέον τα πάρτι στο σπίτι (συχνά με τα έξοδα ρεφενέ) και οι δωρεάν υπαίθριες εκδηλώσεις έχουν αρχίζει να φαντάζουν πολύ πιο συμφέρουσες για αυτήν την γενιά. Επίσης πολλοί συχνά θα τους ακούσετε να λένε ότι προτιμούν να κρατήσουν τα χρήματα π.χ. για να πάνε σε μία συναυλία που την θεωρούν ανώτερη εμπειρία διασκέδασης.
Αλλάζουν τα γούστα
Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, πολλοί zoomers εκτιμούν ποιο οικείες και αυθεντικές καταστάσεις και δεν τους ασκούν τόσο μεγάλη γοητεία τα νυχτερινά κέντρα. Προτιμούν μικρότερες συγκεντρώσεις, όπου μπορούν να συνδεθούν πιο ουσιαστικά με τους φίλους τους. Pop-up εκδηλώσεις, και οι χώροι με επίκεντρο την τέχνη συχνά αντικαθιστούν τα club ως στέκια.
Ψηφιακή κοινωνικοποίηση
Μεγάλο κεφάλαιο για την Gen Z. Η τεχνολογία έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο η Gen Z αλληλεπιδρά κοινωνικά.
Με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις βιντεοκλήσεις και τις πλατφόρμες παιχνιδιών μπορούν να οικοδομούν σχέσεις και να απολαμβάνουν κοινές εμπειρίες χωρίς να χρειάζονται φυσικούς χώρους. Σίγουρα έχετε δει ακόμα και κάποιο Dj σετ σε απευθείας σύνδεση.
Πιο ευαίσθητοι με την ψυχική υγεία
Η Gen Z είναι ίσως η πρώτη γενιά που και πάει εύκολα για ψυχοπεραπεία και δεν ντρέπεται να το πει -τουναντίον το διαφημίζει στο πλαίσιο επίδειξης ωριμότητας και αυτογνωσίας.
Το clubbing, με τα ξενύχτια, τη δυνατή μουσική και την ατμόσφαιρα με αλκοόλ, συχνά έρχεται σε σύγκρουση με αυτές τις προτεραιότητες. Πολλοί σε αυτή τη γενιά προσέχουν περισσότερο το πρόγραμμα ύπνου και τη συνολική τους υγεία, επιλέγοντας δραστηριότητες που ευθυγραμμίζονται με τους στόχους ευεξίας τους.
Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μια γενιά που δεν έπαιξε και τόσο στον δρόμο ώστε να αλληλεπιδρά με άλλους εκτός των κανόνων του σχολικού περιβάλλοντος και ο συνωστισμός με αγνώστους δεν είναι το καλύτερό τους.
Το αλκoόλ έχει χάσει την γοητεία του στην Gen Z
Μια αξιοσημείωτη πολιτισμική αλλαγή μεταξύ των Zoomers είναι η μειωμένη κατανάλωση αλκοόλ σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές. Η κουλτούρα των clubs συχνά περιστρέφεται γύρω από το ποτό, γεγονός που μπορεί να αποξενώσει όσους προτιμούν έναν νηφάλιο τρόπο ζωής.
Επίσης η αυξημένη χρήση ναρκωτικών -κυρίως ουσιών που σε κάνουν πιο εσωστρεφή όπως τα κανναβινοειδή- έχουν μειώσει την κοινωνικότητά τους. Τους είναι σαφώς πιο εύκολο να αλληλεπιδρούν κοινωνικά πίσω από την ασφάλεια που δίνουν π.χ. τα social media και ψιλοκρασάρουν με το δια ζώσης.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.