Οι δίαιτες με λίγους υδατάνθρακες κόβουν χρόνια ζωής - Τρώμε άφοβα μακαρονάδες

Η επιστήμη μίλησε. Και είμαστε μαζί της.

Τις περίφημες χαμηλές σε υδατάνθρακες δίαιτες τις συναντά κάποιος σε πολλές διαφορετικές εκδοχές: από την Atkins και την paleo μέχρι την πολύ δημοφιλή τελευταία κετογονική. Μία νέα μελέτη όμως έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα, υποστηρίζοντας ότι καταναλώνοντας ελάχιστους υδατάνθρακες, στην ουσία δεν κάνεις τίποτα άλλο από το να αυξάνεις το ενδεχόμενο πρόωρου θανάτου.

Δεν ξέρουμε για σένα, αλλά εμείς ήδη βράζουμε νερό για τα μακαρόνια και ετοιμάζουμε τα σκορδόψωμα. Είναι να παίζουμε με αυτά τα πράγματα;

Στην έρευνα που δημοσιοποιήθηκε στο Lancet Public Health συμμετείχαν 15.000 Αμερικάνοι, οι διατροφικές συνήθειες των οποίων καταγράφονταν για 25 ολόκληρα χρόνια. Όσοι κατανάλωναν μέτριες ποσότητες υδατανθράκων είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας, ενώ αυτοί που είχαν πολύ υψηλά ποσοστά αυτών στη διατροφή τους αρκετά μεγαλύτερο - όπως αναμενόταν. Το παράδοξο ωστόσο, προέκυψε στα αποτελέσματα εκείνων που κατανάλωναν μικρές ποσότητες υδατανθράκων (εκείνοι δηλαδή που λάμβαναν ποσοστό κάτω του 40% της ενέργειάς τους από υδατάνθρακες), ακολουθώντας συνήθως κάποια δίαιτα. 

Για να μιλήσουμε ξεκάθαρα και με αριθμούς, αυτοί που καταναλώνουν μέτριες ποσότητες παρουσίασαν προσδόκιμο ζωής στα 83 έτη, αυτοί με υψηλή κατανάλωση τα 82 και αυτοί με χαμηλή τα 79. Μπορεί το χάσμα να μην μοιάζει μεγάλο, αλλά δεν παύει να είναι 4 χρόνια.

Σύμφωνα μάλιστα με τους ερευνητές, οι χαμηλές σε υδατάνθρακες δίαιτες είναι συνήθως γεμάτες με κρέας - εκεί, η πρωτεΐνη και το λίπος αντικαθιστούν τον υδατάνθρακα. Και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρο θάνατο. Οι ίδιες δίαιτες ωστόσο που περιέχουν πρωτεΐνες και λιπαρά από φυτικές πηγές όπως τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα καρύδια είναι προτιμότερες και δεν φαίνεται να οδηγούν προς το μοιραίο. 

"Τα δεδομένα που συγκεντρώσαμε δείχνουν πως οι χαμηλές σε υδατάνθρακες δίαιτες με αρκετό κρέας, που είναι δημοφιλείς στη βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, μπορεί να σχετίζονται με μικρότερη συνολική διάρκεια ζωής και θα πρέπει να αποθαρρύνονται" ανέφερε η επικεφαλής της έρευνας, Dr. Sara Seidelmann, στο BBC. 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Βάρη ή cardio πρώτα; Η σειρά της προπόνησης ίσως παίζει μεγαλύτερο ρόλο απ’ όσο νομίζεις

Η σειρά με την οποία εκτελείς τα διαφορετικά είδη άσκησης ίσως παίζει μεγαλύτερο ρόλο απ’ όσο πιστεύεις στην απόδοση και την πρόοδό σου.

Γραφει Αδαμαντιος Αττενμπεργκ

Η νέα φιλοσοφία του outdoor cooking έχει την υπογραφή της Miele

Στο Messinia Challenge 2026 η Miele παρουσίασε το νέο Outdoor Cooking ecosystem, μια premium πρόταση που επαναπροσδιορίζει το outdoor living και τη φιλοξενία στον εξωτερικό χώρο.

Χτύπα εύκολα 200 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα με αυτή τη διατροφή

Με αυγά, κοτόπουλο, γιαούρτι και σολομό, ο Σαμ Γουόρμπερτον καλύπτει 200 γραμμάρια πρωτεΐνης ημερησίως μέσα από ένα απλό και ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Τριχόπτωση: Πριν πανικοβληθείς, μάθε τι πραγματικά βοηθάει

Πριν γεμίσεις το μπάνιο σου με σαμπουάν, ορούς και κάθε λογής συμπληρώματα, αξίζει να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από την τριχόπτωση.

Γραφει Αχιλλεας Τσακαλιδης

Πώς να σταματήσεις τα βραδινά τσιμπολογήματα

Αν κάθε βράδυ καταλήγεις μπροστά στο ψυγείο ενώ ορκιζόσουν ότι δεν θα φας τίποτα, ίσως δεν φταίει η πειθαρχία σου όσο νομίζεις. Οι λόγοι είναι πιο ύπουλοι από όσο φαίνονται.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

"Πανωλεθρία": το πιο αστείο βίντεο των Πανελληνίων που τελικά δεν ήταν καθόλου αστείο

Ένα βίντεο που γεννήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 συνεχίζει να επιστρέφει ξανά και ξανά, αποδεικνύοντας ότι ορισμένες ιστορίες ξεπερνούν την εποχή τους.

Γραφει Γιαννης Μπελεσιωτης