Στα 50 χρόνια της σταδιοδρομίας του σχεδίασε και υλοποίησε πάνω από 86 πολυώροφα κτίρια. Υπήρξε ίσως ο πιο παραγωγικός αρχιτέκτονας της ιστορίας. "Από το 2000 μέχρι το 2007 σχεδίασε 65 κτίρια, δηλαδή ένα κτίριο κάθε έξι εβδομάδες" υπολόγισε η ιστοσελίδα The Real Deal! Και μόνο ο αριθμός καθιστά τον Κώστα Κονδύλη το σημαντικότερο Αμερικανό αρχιτέκτονα. Τουλάχιστον για την πόλη της Νέας Υόρκης, όπου και υλοποιήθηκαν τα περισσότερα σχέδιά του.
Ο εκλιπών αρχιτέκτονας υπήρξε ο Henry Ford της αρχιτεκτονικής: αυτός που την έβαλε στη "γραμμή παραγωγής", εκείνος που φρόντιζε να παραδοθεί ένα κτίριο στην ώρα του ή για την ακρίβεια και νωρίτερα, γεγονός που λατρεύουν όσοι επενδύουν εκατομμύρια σε μια κατασκευή.
Οπότε, ας μην ανησυχούν ο Frank Lloyd Wright και ο Ludwig Mies van der Rohe: ο τίτλος τους ως "των κορυφαίων Αμερικανών αρχιτεκτόνων" δεν κινδυνεύει ακόμη. Ο πραγματιστής Κώστας Κονδύλης κέρδισε αυτόν του "αυτοκράτορα των ουρανοξυστών" και ποτέ δεν του πέρασε από το μυαλό να διεκδικήσει έναν τίτλο που τον νέμονται κατ’ αποκλειστικότητα "οραματιστές".
O Έλληνας που γεννήθηκε στο Βελγικό Κονγκό τέλειωσε το (εξατάξιο τότε) γυμνάσιο στην Ελλάδα, σπούδασε αρχιτεκτονική στην Ελβετία και στα 29 του αποφάσισε να διασχίσει τον Ατλαντικό για να συνεχίσει τις σπουδές του.
Τη δεκαετία του ’80 γνώρισε τον Donald Trump, ο οποίος είχε εντυπωσιαστεί από ένα κτίριό του. Η γνωριμία ήταν στην ουσία ανάθεση: ο Trump World Tower αποτέλεσε τον καρπό της πρώτης τους συνεργασίας και ο εντυπωσιασμένος Trump θα του ανέθετε άλλους τρεις ουρανοξύστες του και θα τον σύστηνε σε ενδιαφέροντες πελάτες.
Ο Κώστας Κονδύλης ποτέ δεν περίμενε να του κατέβει η έμπνευση για ένα εντυπωσιακό κτίριο. Αντίθετα, ειδικευμένος σε πολυώροφες πολυκατοικίες, φιλοδοξούσε να υλοποιεί κτίρια που οι εργολάβοι θα πωλούσαν εύκολα.
Όπως αναφέρουν οι New York Times, o Κώστας Κονδύλης "δε διέθετε τόσο αισθητικό ύφος όσο επαγγελματικό μοτίβο. Εξασφάλιζε στους εργολάβους εμπορεύσιμα, αξιόπιστα και άνετα κτίρια. Τα σχέδιά του κέρδισαν λίγα βραβεία ή καλές κριτικές, όμως προκάλεσαν επίσης λίγους πονοκεφάλους σε όσους τον χρηματοδότησαν για να τα υλοποιήσει".
"Οι πελάτες του του εμπιστεύονταν τα projects τους επειδή γνώριζαν ότι θα έβρισκε τη χρυσή τομή ανάμεσα στην κατασκευή αξιόπιστων κατοικιών και την κερδοφορία" επισημαίνει ο αρχιτέκτονας David West, ένα από τα "παιδιά" του, γέννημα του αρχιτεκτονικού του γραφείου.
"Είμαι συντηρητικός όπως μια Mercedes" επαναλάμβανε ο Κονδύλης, αν και λάτρης των ιταλικών supercars (διέθετε περίπου 20 στη συλλογή του), τα οποία λάτρευε να οδηγεί τα καλοκαίρια που περνούσε κυρίως στην Ιταλία.
Το χώμα που πλέον τον σκεπάζει αποκλείεται να είναι ελαφρύ κάτω από το βάρος των χιλιάδων τόνων των κατασκευών του, όμως το πνεύμα του ίπταται πάνω από το Μεγάλο Μήλο, όπου συνέβαλε σημαντικά ώστε να κερδίσει το χαρακτηρισμό "Μεγάλο".