Πολλά άλλαξαν στον πλανήτη κατά τη δεκαετία του 1960. Ήταν μία εποχή επίσης που έκαναν την εμφάνισή τους και πρωτοποριακές εφευρέσεις και καινοτομίες. Τότε, συστήθηκε στο ευρύ κοινό και το Amphicar 770, που εύκολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το πρώτο πλήρως λειτουργικό όχημα τόσο στο δρόμο όσο και στο νερό - ή πιο ορθά, το μάλλον γρηγορότερο αυτοκίνητο στο νερό και η ταχύτερη βάρκα στην άσφαλτο. 

Η ιστορία του ξεκινά πίσω στη δεκαετία του 1930 όταν ο Γερμανός σχεδιαστής και μηχανικός Hans Trippel εμπνεύστηκε τη δημιουργία ενός αμφίβιου αυτοκίνητου που θα μπορούσε να κινηθεί τόσο εντός δρόμου όσο και επάνω στο νερό. Βέβαια, έπρεπε μοιραία να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή για τη λειτουργικότητά του σε υδάτινο περιβάλλον, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός του να χαρακτηρίζεται, αρχικά, τουλάχιστον αμφιλεγόμενος. Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και έχοντας περάσει αρκετές περιπέτειες, ο Trippel επέστρεψε, παρουσιάζοντας, το 1961 πια, το Amphicar 770, που ήταν η τελική πρότασή του για το φιλόδοξο αν μη τι άλλο project που είχε οραματιστεί περίπου 30 χρόνια νωρίτερα.

Ο Γερμανός entrepreneur είχε τη στήριξη της BMW μέσω της θυγατρικής εταιρείας Quandt Group. Ο αρχικός του σχεδιασμός περιελάμβανε τη δημιουργία 20.000 αμφίβιων αυτοκίνητων αλλά μέχρι το 1965 κατασκευάστηκαν λιγότερα από 4.000, πολλά από τα οποία κατέληξαν σε εύπορους όσο και πολυπράγμονες Αμερικανούς, μεταξύ των οποίων και ο πρώην Πρόεδρος των ΗΠΑ Lyndon B. Johnson. Τελικά, το 1968 άλλαξαν οι περιβαλλοντικοί κανόνες για τα αυτοκίνητα και το Amphicar 770 δεν πληρούσε πολλές από τις προδιαγραφές με αποτέλεσμα να σταματήσει η παραγωγή του. 

Πλέον, ελάχιστα τέτοια -ακόμη λειτουργικά- έχουν απομείνει και ένα από αυτά (μοντέλο του 1964) διατίθεται προς δημοπρασία μέσω eBay. To Αmphicar 770 έχει αποκτήσει συλλεκτική αξία ιστορικού χαρακτήρα γι' αυτό και η τιμή του ξεκινά από τα €25.000.

Από: Esquire IT