Οι χειμερινές δοκιμές ολοκληρώθηκαν την Κυριακή, και η ανάγκη για εξαγωγή συμπερασμάτων είναι-αναμενόμενα- μεγάλη. Μελετούμε τα τέσσερα βασικά στοιχεία που μάθαμε από έγιναν στο Μπαχρέιν.
Είκοσι τέσσερις ώρες δοκιμών: αυτό είχαν στη διάθεση τους ομάδες κι οδηγοί για να προετοιμαστούν για τη νέα σεζόν.
Όταν, δε, όλες τους προβάλλονται τηλεοπτικά σαν να ήταν κανονικό Grand Prix, με σχολιασμό, slow motion πλάνα και αναλύσεις υψηλού επιπέδου από την ομάδα των σπίκερ, λίγα μένουν στη φαντασία, ελάχιστα μπορούν να ειπωθούν που δεν έχουν ήδη ειπωθεί. Διαβάζω παρατηρήσεις θεατών και αναγνωστών που καταφέρνουν να χτυπάνε το θέμα στη ρίζα του, χάρη στην άμεση πρόσβαση που έχουν στην πληροφορία.
Το έργο του δημοσιογράφου στην παρούσα είναι να διαβάσει ανάμεσα στις γραμμές, να εντοπίσει αυτό που είναι πιο δύσκολο να δει κανείς δια γυμνού οφθαλμού - ή χωρίς τις ώρες ανάλυσης και προσπάθειας να γίνουν κατανοητά όσα εκτυλίχθηκαν στο Σακχίρ το περασμένο τριήμερο.
H Red Bull είναι γρήγορη - αλλά δεν ξεγράφεται εύκολα η Mercedes
Μπαίνοντας στις δοκιμές, τα βλέμματα ήταν στραμμένα στην κορυφή. Θα εμφανιζόταν και πάλι κυρίαρχη η Mercedes, ή η εξαιρετική εικόνα της Red Bull στο φινάλε της περασμένης σεζόν θα μεταφραστεί σε μία ανταγωνιστική σεζόν για τους Αυστριακούς;
Φεύγοντας πλέον από το Μπαχρέιν, η αίσθηση στις τάξεις των ομάδων και των αναλυτών είναι πως η RB16B είναι τουλάχιστον ικανή να κοντράρει τη Mercedes. Και αυτό δεν είναι τυχαίο.
Προτάθηκε η θεωρία του υψηλού rake (δηλαδή του στησίματος του μονοθέσιου με τέτοιο τρόπο που το πίσω μέρος είναι σαφώς πιο ψηλά από το κανονικό και το εμπρός μέρος χαμηλώνει ως αποτέλεσμα αυτού), ώστε να δικαιολογηθεί η εξαιρετική σταθερότητα που εμφάνισε και στις τρεις μέρες των δοκιμών το αυτοκίνητο, ακόμα σε συνθήκες με πολύ δυνατό αέρα.
Οι 4Τ επικοινώνησαν με αεροδυναμιστές και ανθρώπους του χώρου, και διέψευσαν κατηγορηματικά αυτόν τον ισχυρισμό. Τουναντίον, θεωρείται πως το υψηλό rake ίσως να ήταν και ζήτημα τώρα με την απλούστευση του σχεδιασμού του πίσω μέρους του πατώματος.
Εντούτοις, η RB16B είναι ένα μονοθέσιο κολλημένο στην πίστα, με πολλά και λίγα καύσιμα, με σκληρή και μαλακή γόμα, στα χέρια τόσο του Max Verstappen, όσο και του Sergio Perez.
Η συνέχεια στο 4troxoi.gr