Παραδέξου το μαζί μας: τo Fiat 500 ήταν ίσως η πιο επιτυχημένη αναβίωση στην τριάδα της ρετρολαγνείας, που, εκτός του συμπαθούς όσο ένα κουτάβι μοντέλου της Fiat, μας πρόσφερε επίσης τα Mini και VW Beetle. Το Fiat 500 καθόρισε την κατηγορία του και έχει επηρεάσει βαθιά τον τρόπο που βλέπουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα αυτοκίνητα πόλης. Τι σχέση έχει το πρώτο 500ράκι σε σχέση με το τελευταίο; Πόσο έχουν αλλάξει οι διαστάσεις τους; Πόσο μοιάζουν επί της ουσίας; Ένα είναι σίγουρο: η τρομερή ικανότητα της Fiat να διατηρήσει τις βασικές αρχές -όχι μόνο σχεδιαστικά- και ταυτόχρονα να προσαρμόσει μοναδικά το σημερινό Fiat 500 στη σύγχρονη εποχή.
Ωωω, τι γλυκούλια...
Μπορεί να υπάρχει διαφορά ηλικίας σχεδόν έξι δεκαετιών μεταξύ αυτών των δύο, αλλά όπως λέει και το ρητό, αν λειτουργεί, δεν χρειάζεται αλλαγή. Το Nuova (νέο) 500, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1957, είχε μήκος μόλις 2,97 μέτρα, πλάτος 1,32 μέτρα και ύψος 1,32 μέτρα, ζύγιζε 470 κιλά.
H ισχύς προερχόταν από έναν δικύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα 479 κ.εκ. με κινητήρα πίσω, που απέδιδε 13 ίππους και ήταν ικανό για 85 km/h τελικής. Θα παραμείνει στην αγορά για τα επόμενα 18 χρόνια, με σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής.
Η συνέχεια στο Top Gear