Μπορεί να υπάρξει αυτοκίνηση χωρίς SUV; Κατά βάση όχι, αν και υπάρχουν ακόμη κάποιες εταιρείες που αντιστέκονται στις σειρήνες των υπερυψωμένων αμαξωμάτων. Οι περισσότερες από αυτές, θα υποστηρίξουν πως η συγκεκριμένη κατηγορία δεν συνάδει με το DNA τους. Κουραφέξαλα. Ποιος κατασκευαστής είναι αυτός που μπορεί να διεκδικήσει για πάρτη του μεγαλύτερη δόση συνέπειας προς την ιδρυτική του διακήρυξη, από μια Lamborghini, μια Porsche, ή μια Ferrari;

Ευτυχώς για όλους, αυτά τα διλήμματα έχουν απαντηθεί εδώ και πολλά χρόνια και η απάντηση, δεν επιδέχεται αμφισβήτησης. Τα SUV ήρθαν για να μείνουν και έχουν ένα πολύ καλό επιχείρημα για να στηρίξουν την διαρκή αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά. Το μεγαλύτερο μέρος της δημοφιλίας τους, στηρίζεται στο γεγονός πως αποτελούν τον πιο πρακτικό τύπο αμαξώματος. Αυτό όμως αφορά στον αγοραστή.

Πιθανότατα θα έχεις παρατηρήσει πως ένα SUV, είναι λίγο έως αρκετά ακριβότερο από ένα αντίστοιχων διαστάσεων μοντέλο που βλέπει την άσφαλτο από χαμηλότερη απόσταση. Σε έναν κόσμο που η τιμή πώλησης ενός αυτοκινήτου θα ήταν άμεσα συνδεδεμένη με το εκτόπισμά του, αυτό θα ήταν απόλυτα δικαιολογημένο. Αλλά δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, τα μοντέλα αυτά συνήθως χρησιμοποιούν το ίδιο πάτωμα με τα hatchback ή sedan μοντέλα της εταιρείας, ή ακόμη συχνότερα, του ομίλου στον οποίο ανήκουν.

Αποτέλεσμα; Η εταιρεία κερδίζει περισσότερα γιατί πουλάει ακριβότερα και ο αγοραστής μένει ικανοποιημένος γιατί το καινούργιο του αυτοκίνητο έχει χώρους για όλη την οικογένεια και ο ίδιος κάθεται ψηλότερα. Πρόκειται για μια κλασική win win κατάσταση. 

Η συνέχεια στο Top Gear