Πρόσεξε σε πόσα ταμπλό κάνει επιθέσεις πολιτισμού η Νότια Κορέα. Στο σινέμα, καθώς διαθέτει την καλύτερη φουρνιά κινηματογραφιστών  αυτήν την στιγμή στο κόσμο. Στην pop μουσική, αφού είτε σου αρέσει, είτε όχι, η Κ-pop είναι τσουνάμι, ιδίως σε μικρότερες ηλικίες και προφανώς στα αυτοκίνητα. Ναι, σε ακούω να λες για την Γερμανία και την Ιαπωνία αλλά είδες τα Hyundai RN22e και Hyundai N Vision 74; Αν δεν, σε αυτό το θέμα θα χορτάζουν τα μάτια σου. Στα γρήγορα να σου πω ότι το Hyundai RN22e είναι η N -δηλαδή υψηλών επιδόσεων- έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού Hyundai Ioniq 6 και το Hyundai N Vision 74 είναι ένα πρωτότυπο N που κινείται με υδρογόνο. Ας ξεκινήσουμε. 

Hyundai δεν σε προλαβαίνουμε και Hyundai RN22e

Στις 14 Iουλίου μάθαμε σχεδόν τα πάντα για το Hyundai Ioniq 6, το αυτοκίνητο με το οποίο η Hyundai σκοπεύει να κάνει ρελάνς στην Tesla. Πριν προλάβει να κατέβει από την homepage του Top Gear η Hyundai παρουσιάζει το Hyundai RN22e, το οποίο είναι -ξεκάθαρα- η έκδοση Ν του ηλεκτρικού Hyundai Ioniq 6. Σύμφωνα με την φίρμα το RN22e προσφέρει επιδόσεις έτοιμες για αγώνες, βελτιώνοντας και βελτιστοποιώντας την ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP της Hyundai.

Ως το πρώτο κινητό εργαστήριο της Hyundai N που βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP  δείχνει το όραμα και την κατεύθυνση της N, ενώ ανοίγει τη δυνατότητα ενός μοντέλου EV υψηλών επιδόσεων στο μέλλον. Το πρωτότυπο έλαβε το όνομά του επειδή είναι το rolling lab της N που αναπτύχθηκε το 2022 και είναι ηλεκτρικό.

Είναι ξεκάθαρο ότι η Hyundai σκέφτεται τις πίστες με αυτό το πρωτότυπο. Έχει επικεντρωθεί στην ψύξη και στα φρένα καθώς και στις ειδικές ρυθμίσεις για αγώνες. Τετραπίστονες monoblock δαγκάνες, δισκόφρενα 400 mm είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά για να αντέχει το βάρος του ηλεκτρικού συστήματος. Επιπλέον, η Hyundai θα χρησιμοποιήσει το RN22e για να μελετήσει τον τρόπο παροχής δύναμης με regen-braking, κυρίως για να αυξήσει τον έλεγχο στις στροφές. Πρόσθεσε και αυτό το ανεκτίμητο δωράκι: παρέχει το N Sound+, το οποίο παράγει ήχο από τα εσωτερικά και εξωτερικά ηχεία, για μια δυναμική αίσθηση οδήγησης. Επιπλέον, το N e-shift ενσωματώνει την αίσθηση κραδασμών και αλλαγής ταχυτήτων με το N Sound+. 

Ας πούμε και τα ακόμα πιο ευχάριστα. Συνολική ιπποδύναμη 576 ίπποι (430 kW), εννοείται τετρακίνηση, 740 Nm ροπή και τελική ταχύτητα πάνω από 250 km/h. H μπαταρία του είναι 77,4 kWh και μπορεί να φτάσει στο 80% της χωρητικότητας σε 18 λεπτά με ταχυφορτιστή.

Hyundai N Vision 74 είσαι τόσο όμορφο και βάλε υδρογόνο να φύγουμε

Σχεδιαστικά, το N Vision 74 αποτίει φόρο τιμής στο Hyundai Pony Coupe concept του 1974, το οποίο αναπτύχθηκε από τον θρυλικό σχεδιαστή αυτοκινήτων Giorgetto Giugiaro. Το concept κατασκευάστηκε στη συνέχεια σε πρωτότυπα για το πρώτο σπορ αυτοκίνητο παραγωγής της Hyundai. Αδίκως δεν μπήκε στην παραγωγή. Γιατί κυρία Hyundai μου;

Η συνέχεια στο TopGear