Η αρχική ιδέα γι'αυτό που έμελλε να εξελιχθεί στη δημιουργία τέχνης επάνω στο αμάξωμα αυτοκινήτων, ανήκει στον Γάλλο Herve Poulin, πρώην οδηγό αγώνων. Ήταν 1975 όταν ο Poulin πρότεινε το εξής: ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο της BMW, να αποτελέσει τον καμβά πάνω στον οποίο ένας καλλιτέχνης, θα δημιουργήσει το δικό του έργο τέχνης σε τέσσερις τροχούς. 

Χωρίς τον παραμικρό περιορισμό. Ο καλλιτέχνης θα μπορούσε να δημιουργήσει ότι ήθελε, βασιζόμενος στο δικό του στυλ και έμπνευση. Κάπως έτσι, γεννήθηκαν οι BMW Art Cars και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Από την ημέρα δημιουργίας της πρώτης BMW έργου τέχνης, ακολούθησαν συνολικά άλλες 19 με πιο πρόσφατη, μια έκδοση της νέας Σειράς 8, που θα φέρει την υπογραφή του Jeff Koons και θα παραχθεί σε 99 αντίτυπα. Ουσιαστικά, η ιδέα που ξεκίνησε να εφαρμόζεται σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, γρήγορα πέρασε σε μοντέλα παραγωγής. Ας θυμηθούμε πέντε από τα πιο διάσημα εξ αυτών.

Alexander Calder 3.0 CSL – 1975

Από εδώ ξεκίνησαν όλα. Ο Αμερικανός γλύπτης Alexander Calder, ήταν ο πρώτος που κλήθηκε να υλοποιήσει την ιδέα του Poulin, με την BMW 3.0 CSL που βλέπετε, να λαμβάνει μέρος στις 24 Ώρες του Le Mans το 1976. Ο σχεδιασμός της, περιλαμβάνει τα ίδια μοτίβα και τα έντονα χρώματα που χαρακτήριζαν τη γλυπτική του Calder. Το συγκεκριμένο μοντέλο, ένα από τα πιο θρυλικά αγωνιστικά στην ιστορία της BMW, εφοδιαζόταν με έναν 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα απόδοσης 480 ίππων, που του έδινε τη δυνατότητα να αγγίζει τα 300 km/h στις ευθείες του Le Mans.

Η συνέχεια στο TopGear