Τα συνθετικά καύσιμα είναι αυτά που λύνουν τον γόρδιο δεσμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με την απαγόρευση πωλήσεων των συμβατικών αυτοκινήτων από το 2035 και μετά. Το σίριαλ της συγκεκριμένης απόφασης το παρακολουθούμε με ρυθμούς "Last of Us" γιατί κάθε εβδομάδα προκύπτουν νέα δεδομένα που διαφοροποιούν την εικόνα και το μέλλον της Ευρώπης. Τώρα όμως φαίνεται πως φτάνουμε στο τέλος καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σε συμφωνία με την Γερμανία, η οποία προέβαλε την πιο ισχυρή αντίδραση από τις χώρους που διαφωνούσαν.
Όπως ανακοινώθηκε οι δύο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία με φόντο τα συμβατικά καύσιμα, τα οποία θα είναι καθαρά για το περιβάλλον. Η Γερμανία ήθελε διαβεβαιώσεις ότι τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα μπορούν να πωλούνται μετά την προθεσμία, εάν λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα - ένα αίτημα που υποστηρίχθηκε από την Porsche και άλλα τμήματα της ισχυρής αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας.
Λευκός Καπνός ανάμεσα σε Γερμανία και ΕΕ
"Βρήκαμε συμφωνία με τη Γερμανία σχετικά με τη μελλοντική χρήση των συνθετικών καυσίμων στα αυτοκίνητα", δήλωσε στο Twitter ο Φρανς Τίμερμανς, επικεφαλής της πολιτικής της ΕΕ για το κλίμα. Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσσινγκ δήλωσε ότι "ο δρόμος είναι ελεύθερος" με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε αργά την Παρασκευή.
"Οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να εξακολουθούν να ταξινομούνται εκ νέου μετά το 2035, εάν ανεφοδιάζονται αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2", ανέφερε σε ανάρτησή του στο Twitter. Η συμφωνία σημαίνει ότι η Γερμανία μπορεί να εγκρίνει επίσημα την ρύθμιση που επιτεύχθηκε τον Οκτώβριο και η οποία απαιτεί τα νέα αυτοκίνητα να είναι μηδενικών εκπομπών, έναν βασικό πυλώνα στα σχέδια της ΕΕ για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.
Η συνέχεια στο TopGear