O νέος διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato παρέθεσε την πρώτη συνέντευξη Τύπου από την ανάληψη των καθηκόντων του την 1η Απριλίου, αναλύοντας την στρατηγική και τους στόχους που έχει θέσει ο όμιλος μεσοπρόθεσμα. Αν και καθυστερημένα, η Toyota θα μπει δυναμικά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης καθώς μέχρι σήμερα είχε επενδύσει κυρίως στην υβριδική τεχνολογία.

Ως εκ τούτου, τα επόμενα 3 χρόνια, η γκάμα της Toyota και της Lexus θα φιλοξενήσει 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία είτε θα βασίζονται στην ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα e-TNGA, είτε σε μια καινούργια που θα δημιουργηθεί και θα επιτρέψει μειώσεις κόστους κλίμακας.

Η νέα πλατφόρμα θα επιτρέψει στα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Toyota να διπλασιάσουν την αυτονομία τους χάρη στην χρήση των μπαταριών ως δομικών στοιχείων του αμαξώματος, απαιτώντας λιγότερες επενδύσεις και πόρους ανάπτυξης. Η εταιρεία στοχεύει στην πώληση περίπου 1,5 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως μέχρι το 2026 όταν οι πωλήσεις της το 2022 ήταν μόλις 25.000 αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.

Αυτό βεβαίως είναι ένα μέρος του σχεδίου που έχει εκπονήσει ο Koji Sato και οι συνεργάτες του και αφορά μόνο την ηλεκτροκίνηση. Διότι το μεγάλο σχέδιο που φέρει την ονομασία "Toyota Mobility Concept” έχει πιο φιλόδοξους στόχους. Απαιτεί την επέκταση των δραστηριοτήτων του ιαπωνικού κολοσσού πέρα από τα αυτοκίνητα για την εξεύρεση νέων πηγών εσόδων και την επίτευξη μεγαλύτερων περιθωρίων κέρδους σε μια βιομηχανία που αντιμετωπίζει βαθιές αλλαγές.

Η συνέχεια στο TopGear