Συχνά ακούμε για την Toyota που εδώ και καιρό είναι η εταιρεία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό σημαίνει ότι είναι και η πιο κερδοφόρα; Όχι απαραίτητα, όπως δεν σημαίνει ότι είναι και πιο κερδοφόρα π.χ. η κινεζική BYD (παρεμπιπτόντως Toyota και BYD συνεργάζονται πλέον) που κάνει μεγάλο όγκο πωλήσεων.
Οι κερδοφόρες εταιρείες αυτοκινήτων είναι άλλες και για την μία εξ αυτών έχουμε ήδη μιλήσει και είναι η Tesla -όταν είχαμε δημοσιεύει το κέρδος ανά αυτοκίνητο το νούμερο ήταν τόσο εντυπωσιακό που πολλοί αναγνώστες θεώρησαν ότι κάναμε λάθος. Όμως ποιες είναι τελικά οι πιο κερδοφόρες αυτοκινητοβιομηχανίες; Βασικό κριτήριο είναι το κέρδος ανά αυτοκίνητο. Και εδώ η εικόνα είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με τις εταιρείες που κάνουν μεγάλες πωλήσεις.
Η Ευρώπη ξέρει από κέρδος
Το πρώτο ενδιαφέρον συμπέρασμα από τα στοιχεία που υπάρχουν είναι ότι επτά ευρωπαϊκοί κατασκευαστές ηγούνται της κατάταξης κερδοφορίας σε σύγκριση με κατασκευαστές από άλλες περιοχές. Το 2022, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποίησαν σχεδόν 79 δισεκατομμύρια ευρώ λειτουργικά κέρδη, σε σύνολο εσόδων άνω των 804 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το συνδυασμένο λειτουργικό τους περιθώριο κέρδους ήταν 9,8%. Το αποτέλεσμα ήταν το καλύτερο μεταξύ όλων των περιφερειών, και μάλιστα 0,5 μονάδες υψηλότερο από τα αποτελέσματα του 2021.
Η συνέχεια στο TopGear