Θα μπορούσε άραγε ο Carlo Abarth, όταν άρχισε να δημιουργεί τα πρώτα του αυτοκίνητα μετά τον πόλεμο, να φανταστεί ότι η ηλεκτρική επανάσταση θα επηρέαζε και το δημιούργημά του; Αν ανατρέξουμε στην ιστορία, θα ανακαλύψουμε ότι ήθελε να αυτοπροσδιορίζεται ως "δημιουργός περίτεχνων, αλλά απλών αυτοκινήτων". Τα πράγματα βέβαια, έκτοτε, έχουν εξελιχθεί. Η Abarth γεννήθηκε το 1949, ζει, μεγαλώνει και ανανεώνεται παρουσιάζοντας την πρώτη της ηλεκτρική έκδοση.

Ναι, αλλά πώς δημιουργείς ένα περίτεχνο και ταυτόχρονα απλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Χάρη στην προηγμένη ηλεκτρική αρχιτεκτονική του, το Abarth 500e προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα που το καθιστούν εξαιρετικό από πλευράς επιδόσεων. Η βελτιστοποιημένη κατανομή βάρους, η άμεση ροπή και το μακρύτερο μεταξόνιο το βοηθούν να είναι ταχύτερο από τη βενζινοκίνητη έκδοση και να προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία εντός και εκτός πόλης. 

Για να το θέσουμε αλλιώς, η βελτιστοποιημένη κατανομή βάρους εξασφαλίζει καλύτερη σταθερότητα και χειρισμό του αυτοκινήτου. Χάρη στη στρατηγική τοποθέτηση των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων, το βάρος κατανέμεται ομοιόμορφα σε όλο το αυτοκίνητο, επιτρέποντας ακριβή έλεγχο στις στροφές και μεγαλύτερη πρόσφυση στο δρόμο.

Οι σημαντικές διαφορές με τη βενζινοκίνητη έκδοση

Κι όμως, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας 113,7 kW ή 155 ίππων σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 42 kWh. Και με μέγιστη ροπή 235 Nm, το New Abarth 500e αποδεικνύει ότι είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προσφέρει ανώτερες επιδόσεις σε σχέση με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο. Στο πλαίσιο του αστικού pick-up, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι σε θέση να επιταχύνει από τα 20 έως τα 40 km/h με ταχύτητα 50% ταχύτερη από τη βενζινοκίνητη έκδοση, μειώνοντας το χρόνο επιτάχυνσης κατά ένα δευτερόλεπτο.

Η υπεροχή του New Abarth 500e είναι επίσης αισθητή στην οδήγηση σε δρόμους με στροφές. Για παράδειγμα, σε φουρκέτες, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο φτάνει από τα 40 στα 60 km/h σε μόλις 1,5 δευτερόλεπτο, ενώ η βενζινοκίνητη έκδοση υστερεί κατά 15 μέτρα και χρειάζεται ένα δευτερόλεπτο περισσότερο για να φτάσει στα 60 km/h. Κατά την προσπέραση σε ανοιχτούς δρόμους, το New Abarth 500e είναι σε θέση να επιταχύνει από τα 60 km/h στα 100 km/h, φτάνοντας σε υψηλότερη ταχύτητα, ενώ η βενζινοκίνητη έκδοση σταματά στα 91 km/h. Η επιτάχυνση διαφέρει κατά περίπου 1 δευτερόλεπτο μεταξύ των δύο εκδόσεων.

Αλλά δεν υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των δύο 500, της βενζινοκίνητης και της ηλεκτρικής. Μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, αυτού της διασκέδασης. Δοκιμασμένες στην πίστα Balocco, είναι σαφές ότι εκφράζουν δύο διαφορετικές αντιλήψεις και φιλοσοφίες. Κακή και βίαιη η βενζινοκίνητη, πιο επιρρεπής στην οδηγική απόλαυση η ηλεκτρική. Στο Νέο Abarth 500e νιώθεις ότι επιβιβάζεσαι σε μια σφαίρα, έτοιμη να φύγει ανά πάσα στιγμή. Αν με τους βενζινοκινητήρες χρειάζεσαι αυτή τη μικρή εμπειρία για να καταλάβεις πότε πρέπει να αλλάζεις και να κατεβάζεις ταχύτητες, διατηρώντας τον κινητήρα στο σωστό αριθμό στροφών, στο ηλεκτρικό υπάρχει απλά καθαρή διασκέδαση.

Για το New Abarth 500e, η μέγιστη δηλωμένη αυτονομία είναι 265 χιλιόμετρα, με δυνατότητα ταχείας φόρτισης έως 85 kW συνεχούς ρεύματος (DC). Στην πράξη μιλάμε για πλήρη επαναφόρτιση σε περίπου 15 ώρες με την κλασική οικιακή πρίζα, 4 ώρες και 15 λεπτά με την τριφασική επαναφόρτιση 11 kW και 35 λεπτά για επαναφόρτιση 80% με την 85 kW.

Στην προκειμένη περίπτωση, το New Abarth 500e κυκλοφορεί σε πέντε χρώματα: Antidote White, Venom Black, Adrenaline Red, Poison Blue και Acid Green. Οι τιμές είναι απλές και ξεκάθαρες, ξεκινώντας από 37.950 ευρώ τόσο για την έκδοση hatchback όσο και για την έκδοση cabrio.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.