Στην Κίνα υπάρχει ήδη διαθέσιμη μια υπηρεσία ιπτάμενων αυτοκινήτων. Αυτή η φράση είναι πολύ εντυπωσιακή, αλλά όχι εντελώς αληθινή, αν και όπως θα δεις παρακάτω ούτε εντελώς αναληθής είναι.

Η εταιρεία EHang μετέφερε τον περασμένο μήνα έναν επιβάτη σε ένα μη επανδρωμένο drone, που χρησιμοποιεί 16 διαφορετικούς ρότορες, οι οποίοι τροφοδοτούνται εξ ολοκλήρου από μια ηλεκτρική μπαταρία. Πρόκειται για ένα όχημα που είναι πιο αθόρυβο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον από ένα ελικόπτερο, αν και λιγότερο ισχυρό.

Esquire IT

Ένα εύχρηστο μέσο εναέριας μεταφοράς

Το EHang EH216-S δε μπορεί να κυκλοφορήσει στον δρόμο, αλλά προορίζεται να αποτελέσει ένα εύχρηστο μέσο εναέριας μεταφοράς για τους απλούς πολίτες, όπως ακριβώς και ένα αυτοκίνητο. Εισερχόμαστε όμως πραγματικά στην εποχή των ιπτάμενων αυτοκινήτων ή υπάρχουν άλλα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν;

Το EH216-S από την EHang δεν είναι τόσο ισχυρό όσο ένα ελικόπτερο, έχει πολύ περιορισμένη εμβέλεια, μεταφέρει το πολύ δύο άτομα και είναι αρκετά αργό. Ωστόσο, είναι λειτουργικό και η εξέλιξή του είναι συνεχής. Ποιο είναι λοιπόν το πρόβλημα με τα ιπτάμενα αυτοκίνητα; Σύμφωνα με πολλούς ειδικούς, δεν υπάρχει κάποιος τεχνολογικός περιορισμός που μας κρατά μακριά από αυτά τα μέσα, αλλά περισσότερο παίζει ρόλο ο πολιτιστικός και κοινωνικός αποκλεισμός.

Δυσπιστία από το κοινό

Όταν η EHang κατέθεσε αίτηση για εισαγωγή στο χρηματιστήριο πριν από τέσσερα χρόνια, ανέφερε ως μεγαλύτερο κίνδυνο μια μελλοντική κατάρρευση της εμπιστοσύνης του κοινού στα αυτόνομα ιπτάμενα αεροταξί, πιθανότατα λόγω κάποιου ενδεχόμενου ατυχήματος.

Η δυσπιστία σε μια τέτοια τεχνολογία σύμφωνα με πολλούς θα ήταν τεράστια και ανυπέρβλητη. Η πτήση με ένα τέτοιο φαινομενικά εύθραυστο και μη επανδρωμένο όχημα σίγουρα είναι κάτι που φοβίζει ακόμη πολλούς.

Πόσος χρόνος θα χρειαστεί άραγε για να μπορούμε να ταξιδέψουμε με ασφάλεια με ιπτάμενα ταξί που θα μας αφήνουν στο μπαλκόνι μας; Σκέψου την κίνηση που θα αποφεύγεις.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.