Για πάνω από μια δεκαετία, οι εφαρμογές ταξί οδηγούν την κούρσα της ψηφιακής ανάπτυξης σε ένα, κατά τα άλλα, παραδοσιακό επάγγελμα. Την αυλαία άνοιξε στην χώρα μας, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, η Taxibeat που δημιούργησε ο Νίκος Δρανδάκης, η οποία το 2017 μετονομάστηκε σε Beat και από το 2022 λειτουργεί ως Free Now μετά την εξαγορά της από τον ομώνυμο γερμανικό όμιλο με μετόχους την BMW Group και τη Mercedes-Benz Mobility. 

Είσοδο το 2014 έκανε και η αμερικανική Uber, με την παρουσία της να περιορίζεται αποκλειστικά στην υπηρεσία UberTaxi.  Μέχρι σήμερα, Free Now και Uber διασταυρώνουν τα ξίφη τους στη μάχη της εγχώριας αγοράς ταξί, έχοντας, παράλληλα, να αντιμετωπίσουν τις κλασσικές μεθόδους εύρεσης πελάτη, όπως η πιάτσα και το ραδιοταξί. Σύμμαχο σε αυτόν τον αγώνα έχουν βρει στις νεότερες γενιές καθώς και στους τουρίστες, οι οποίοι γνωρίζουν και ήδη χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες εφαρμογές στις δικές τους χώρες. 

Ποια, όμως, κερδίζει στη μάχη για τα ελληνικά ταξί;

Αν και δεν υπάρχει μια ξεκάθαρη απάντηση ενώ το γεγονός ότι η Uber από την πρώτη μέρα δραστηριοποίησης της στην Ελλάδα έχει επιλέξει να μην παρέχει καμία επίσημη πληροφόρηση σε σχέση με τον αριθμό των χρηστών και των συνεργαζόμενων οδηγών ταξί καθώς και αναφορικά με τις οικονομικές της επιδόσεις, σίγουρα δε βοηθά, ωστόσο μπορούν να εντοπιστούν τα σημεία εκείνα στα οποία η μία δείχνει την υπεροχή της έναντι της άλλης.

Η συνέχεια στο TopGear