Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο "βιώσιμα" από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με μελέτη της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας (UBA). Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο 55% έως το 2030. Στόχος είναι τα ηλεκτρικά οχήματα να διατηρήσουν το κλιματικό τους πλεονέκτημα, ακόμη και αν το μερίδιο των ηλεκτρονικών καυσίμων αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

Ωστόσο, η μελέτη της UBA επισημαίνει ορισμένες αρνητικές επιπτώσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στο περιβάλλον, ειδικά στο νερό και στο έδαφος. Αυτό οφείλεται κυρίως στα ορυκτά καύσιμα που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και των μπαταριών. Καθώς αυτό το μερίδιο μειώνεται σταδιακά, τόσο θα μειώνονται και οι αρνητικές επιπτώσεις προς το περιβάλλον.

Επίσης, οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πρώτων υλών εξόρυξης (κοβάλτιο, νικέλιο, λίθιο) που είναι κρίσιμες για την παραγωγή μπαταριών EV αναμένεται να μειωθούν, καθώς αυξάνεται η ανακύκλωση αυτών των υλικών από χρησιμοποιημένες μπαταρίες. Η μελέτη της UBA εξέτασε επίσης τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ελαφρών φορτηγών που κινούνται με LNG. Σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει περιβαλλοντικό πλεονέκτημα έναντι των πετρελαιοκίνητων φορτηγών...

Η συνέχεια στο Topgear.gr