Αν σε ρωτούσαν ποιο είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, ποιο μοντέλο θα σου ερχόταν άραγε πρώτο στο μυαλό; Ένα κλασικό γερμανικό hatchback; Ένα ιταλικό αυτοκίνητο πόλης; Λοιπόν, φέτος, την πρώτη θέση στη Γηραιά Ήπειρο κατέκτησε το Tesla Model Y.
Ένας πραγματικός θρίαμβος που χαρακτηρίζεται από την ομορφιά των 254.822 μονάδων που πωλήθηκαν, καταγράφοντας μια στρατοσφαιρική αύξηση 85,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και έγινε το πρώτο μη ευρωπαϊκό αυτοκίνητο που κερδίζει το πολυπόθητο σκήπτρο.
Για πολλούς αλλά όχι για όλους, προφανώς. Και δεν είναι τυχαίο ότι στη δεύτερη θέση έρχεται το Dacia Sandero, το οποίο κατά κάποιο τρόπο μπορούμε να θεωρήσουμε ότι είναι ένα αυτοκίνητο σε αντιπαράθεση με το Tesla. Δεν είναι ηλεκτρικό και δεν κοστίζει μια περιουσία: σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για 235.893 μονάδες που πουλήθηκαν, αναδεικνύοντας μια αύξηση 17,5%. Ένα γεγονός που υπογραμμίζει την ανάγκη για προσιτά και αξιόπιστα αυτοκίνητα. Κοιτάζοντας τις επόμενες θέσεις βλέπουμε τις καλές επιδόσεις πωλήσεων του VW T-Roc και του Renault Clio, επιβεβαιώνοντας την προτίμηση των Ευρωπαίων για τα συμπαγή σχήματα.
Η άνοδος του Tesla Model Y στην ευρωπαϊκή αγορά, υποδηλώνει επίσης μία αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, με ένα ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αρκεί ωστόσο να πληρούν ορισμένα πρότυπα.
Ας πούμε αμέσως ότι η αυτονομία του Model Y είναι η απάντηση σε μια από τις σημαντικότερες ανησυχίες που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή την απόσταση που μπορούν να διανύσουν με μία μόνο φόρτιση. Αυτή η πτυχή, σε συνδυασμό με τις υψηλές επιδόσεις όσον αφορά την επιτάχυνση και τη ροπή, καθιστά το αυτοκίνητο ελκυστικό για όσους αναζητούν όχι μόνο ένα όχημα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά και ένα ισχυρό και αξιόπιστο όχημα. Η τεχνολογική καινοτομία είναι ένα άλλο δυνατό σημείο του Model Y, το οποίο προσφέρει λογισμικό αιχμής για τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας και της ασφάλειας στο δρόμο. Σε μια αγορά με ολοένα και περισσότερο προσανατολισμένη στον σχεδιασμό, οι αποφασιστικά προσωπικές γραμμές του Model Y απευθύνονται σε ένα κοινό που θέλει ένα αυτοκίνητο που δεν είναι μόνο λειτουργικό, αλλά και αισθητικά ευχάριστο.
Τέλος, και ίσως μια από τις πιο σημαντικές πτυχές, το δίκτυο ιδιόκτητων σταθμών φόρτισης Tesla Supercharger παίζει καθοριστικό ρόλο στην άρση ενός άλλου εμποδίου για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Την ευκολία και την τιμή της φόρτισης. Ένα σύστημα χρεώσεων που επιβραβεύει τους πελάτες της Tesla και το οποίο μάλιστα καταφέρνει να είναι χαμηλότερο από τον ανταγωνισμό ακόμη και για όσους δεν οδηγούν Tesla.
Σήμερα, το Tesla Model Y είναι τόσο μια εμπορική επιτυχία όσο και μια επίδειξη του τρόπου με τον οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να ανταποκριθούν και μερικές φορές να ξεπεράσουν τις προσδοκίες. Και όχι μόνο αυτό, είναι πιθανό να αποτελέσει κινητήρια δύναμη για όσους ενδιαφέρονται για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά παραμένει συνδεδεμένο με τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες επηρεάζοντας έτσι τις τάσεις ενός ολόκληρου κλάδου.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.