Σε όλη την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι κατασκευαστές επιδίωκαν να εκφράσουν τα μεγαλύτερα επιτεύγματά τους μέσω ενός κορυφαίου μοντέλου. Και όποτε το πετύχαιναν το παρουσίαζαν με καμάρι, την ίδια ώρα που η γραμμή παραγωγής έπαιρνε πράσινο φως για να βγάζει σωρηδόν συμβατικά αυτοκίνητα με βάση την προηγμένη τεχνολογία επιδόσεων. Όμως η Porsche δεν είναι ακριβώς μία αυτοκινητοβιομηχανία όπως όλες οι άλλες.

Η μάρκα με έδρα τη Στουτγάρδη βασιζόταν ανέκαθεν στη δημιουργία σπορ αυτοκινήτων, με παθιασμένες μηχανές και οδηγικές εμπειρίες που προκαλούσαν ρίγη και συγκίνηση. Ο ιδρυτής Ferry Porsche, δήλωσε κάποτε: "Κάποια στιγμή κοίταξα γύρω μου και δεν μπορούσα να βρω το αυτοκίνητο που ονειρευόμουν. Έτσι αποφάσισα να το κατασκευάσω εγώ". Αυτό ήταν το 1948 και το αυτοκίνητο στο οποίο αναφέρεται είναι η Porsche 356 -Νο 1 Roadster της εποχής, ιδανικό παράδειγμα κορυφαίας σχεδίασης και συναρπαστικών επιδόσεων.

70 χρόνια αργότερα αυτή η νοοτροπία έχει καταξιώσει την κυριαρχία της Porsche τόσο στις αγωνιστικές πίστες όσο και στην ίδια την εξέλιξη της μηχανικής. Και σήμερα, καθώς το εμπορικό σήμα κινείται προς το μέλλον κατασκευάζοντας ηλεκτροκίνητα οχήματα παραγωγής με το πρόγραμμα Mission E, συνεχίζει να ξαναγράφει τους κανόνες στους αγώνες ταχύτητας: τα υβριδικά μονοθέσια που δημιουργήθηκαν για τους αγώνες Formula E, κουβαλούν πάνω τους το ίδιο πνεύμα εφευρετικότητας αλλά μέσα από "καθαρές" επιδόσεις, που μυρίζουν μόνο δαφνοστεφανωμένες πρωτιές.

Ιστορία γεμάτη νίκες σε πίστες και ανοιχτούς δρόμους

1951: Μόλις τρία χρόνια μετά την κατασκευή του πρώτου 356, η Porsche κερδίζει την πρώτη νίκη (ανάμεσα σε πολλές επόμενες) στους 24ωρους αγώνες Le Mans της Γαλλίας.

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ 911 ΕΔΕΙΞΕ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΟΔΗΓΙΚΗ ΗΔΟΝΗ

1963: Η γερμανική μάρκα ανεβάζει ψηλότερα τον πήχυ. Κυκλοφορεί το μοντέλο 911, το πιο ασυναγώνιστο σπορ αυτοκίνητο μέχρι και τις μέρες μας, επιτρέποντας σε οποιονδήποτε οδηγό να νιώσει τον ενθουσιασμό και την ψυχή των αγωνιστικών αυτοκινήτων Porsche.

Δεκαετίες ’70 και ’80: Η Porsche συνέχισε να κυριαρχεί σε διάφορες κατηγορίες αγωνιστικών αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα εισάγει τις πρώτες τεχνολογικές αγωνιστικές καινοτομίες στα αυτοκίνητα παραγωγής. Το 1975, μεσούσης της μεγάλης πετρελαϊκής κρίσης, παρουσιάζει το πρώτο αγωνιστικό όχημα με εξελιγμένο στροβιλοσυμπιεστή και ρυθμιστή πίεσης. Το 1984, το καινοτόμο μοντέλο 911 Carrera 4x4 κερδίζει την πρωτιά στο ράλι Παρίσι-Ντακάρ, εμπνέοντας τους ενθουσιώδεις λάτρεις της 911 σε όλο τον κόσμο να αγαπήσουν και τη λάσπη -αντί για την άσφαλτο αποκλειστικά.

Δεκαετία ’90: Βελτιώνεται η άνεση στο εσωτερικό, πολλαπλασιάζονται οι επιδόσεις του κινητήρα, ενσωματώνονται τεχνολογίες all-wheel drive και twin-turbo στην πλειοψηφία των μοντέλων. Ξέχωρα από αυτά, η Porsche κερδίζει και μια σημαντική αναγνώριση για την αισθητική υπεροχή της Carrera GT, που παρουσιάστηκε σε έκθεση στο Λούβρο το 2000.

21ος αιώνας: Η Porsche επεκτείνει το ρεπερτόριό της, βγάζοντας στην κυκλοφορία το πρώτο SUV (2002) και τους πρώτους κινητήρες που συνδυάζουν καύσιμο και ηλεκτροκίνηση πάνω στο αγωνιστικό μοντέλο 911 GT3 R Hybrid (2010). Με αυτή την τεχνολογία πετυχαίνει παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας σε ένα γύρο στην πίστα Nürburgring, με το μοντέλο 918 Spyder (2013). Τέσσερα χρόνια αργότερα, η 919 Hybrid κατακτά τρεις συνεχόμενες νίκες στις πίστες του Le Mans, απογειώνοντας με τη μαρτυρία της τη νέα εποχή καινοτομίας της Porsche: αγωνιστική ηλεκτροκίνηση.

Η ΙΔΕΑ ΤΗΣ MISSION E ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΤΟ ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ 70 ΕΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η υιοθέτηση της έννοιας του ηλεκτρικού οχήματος απαλλάσσει τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς από τους περιορισμούς των κινητήρων καύσης. Η Porsche παραδέχεται ότι ορισμένα στοιχεία της εμπειρίας θα είναι διαφορετικά -όπως ο ήχος του κινητήρα-, ωστόσο άλλες πτυχές της οδηγικής απόδοσης θα είναι ακόμη πιο συναρπαστικές -η επιτάχυνση, το κράτημα, το ασφαλές φρενάρισμα.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι μια Porsche θα είναι πάντα μια Porsche. Η διασφάλιση ότι κάθε μοντέλο θα διατηρήσει και για τα επόμενα 70 χρόνια το ασύγκριτο συναίσθημα μιας εμπειρίας αγωνιστικής οδήγησης δεν θα είναι απλώς μια προτεραιότητα, αλλά μια αναγκαιότητα για να συνεχιστεί η τεράστια κληρονομιά της μάρκας.