Από τότε που το Honda Insight και το Toyota Prius εμφανίστηκαν πριν από σχεδόν 25 χρόνια, έχουμε συνηθίσει τα υβριδικά αυτοκίνητα που θυσιάζουν τις επιδόσεις τους για να ρουφάνε καύσιμα τόσο απρόθυμα όσο κάποιος θα ρουφούσε κώνειο. Βέβαια, ξέρουμε ότι τα αυτοκίνητα της Formula 1 χρησιμοποιούν υβριδικά συστήματα κίνησης εδώ και χρόνια και έχουμε δει τα υβριδικά hypercars που παράγονται από τη Ferrari, τη McLaren και την Porsche, τα οποία αγοράζονται από το 0,1% του πληθυσμού και προορίζονται να υποβαθμιστούν σιγά σιγά σε στατικές συλλογές καθώς συσσωρεύουν αξία όπως οι Picasso.

Αλλά πού είναι τα υβριδικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων για τους υπόλοιπους από εμάς; Ακόμα και η Corvette E-Ray της Chevy, όσο γρήγορη και αν είναι, προσθέτει "μόνο" έναν ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση των μπροστινών τροχών. Ωστόσο, η Porsche σκοπεύει να αλλάξει τα πράγματα και μπαίνει στο παιχνίδι με την 911 Carrera GTS του 2025, που δεν είναι μόνο ένα υβριδικό όχημα αποκλειστικών επιδόσεων, αλλά και η εμπροσθοφυλακή της 992.2, της τρέχουσας γενιάς 911 που λαμβάνει την αναβάθμιση στα μέσα του κύκλου της.

Porsche 911 Carrera GTS: μια κοντινή ματιά

Η νέα GTS διαθέτει τον κινητήρα 9A3B6. Έχει χωρητικότητα 3,6 λίτρων, χρησιμοποιεί ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή και συμπληρώνεται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια που στεγάζεται στο οκτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων PDK διπλού συμπλέκτη. Η Porsche ονομάζει αυτό το αυτοκίνητο T-Hybrid, που σημαίνει Turbo Hybrid, για να το ξεχωρίσει από τα PHEV της εταιρείας, που ονομάζονται E-Hybrid.

Παρά την αύξηση του μεγέθους από 3,0 σε 3,6 λίτρα και της μέγιστης ώσης από 18,6 σε 26,1 psi, η ισχύς του νέου κινητήρα αυξάνεται μόνο κατά πέντε ίππους, από 473 σε 478. Ο κινητήρας 9A3B6 έχει επίσης επανασχεδιαστεί ώστε να είναι λιγότερο ογκώδης. Αυτό γίνεται για να δημιουργηθεί χώρος για τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της ισχύος των διαφόρων υβριδικών στοιχείων που βρίσκονται από πάνω του. Το αποτέλεσμα είναι ένας πλήρης επανασχεδιασμός του επίπεδου εξακύλινδρου κινητήρα.

Μια άλλη αξιοσημείωτη τροποποίηση είναι η κατάργηση του βοηθητικού κιβωτίου ταχυτήτων. Ο κινητήρας που είναι τοποθετημένος στο κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί ταυτόχρονα ως κινητήρας εκκίνησης και γεννήτρια. Από την άλλη πλευρά, ο συμπιεστής του κλιματισμού κινείται πλέον από έναν κινητήρα 400 βολτ μέσω του υβριδικού κυκλώματος υψηλής τάσης, ενώ η αντλία νερού έχει μετακινηθεί στο εσωτερικό του κινητήρα και κινείται από μια προέκταση των αντλιών λαδιού. Οι διάφορες τροποποιήσεις επέτρεψαν τη μείωση του βάρους του κινητήρα.

Ο μοναδικός υπερσυμπιεστής είναι μια μονάδα της Borg-Warner με έναν ηλεκτροκινητήρα 27 ίππων που παρεμβάλλεται μεταξύ της πλευράς του συμπιεστή και της εξάτμισης του τούρμπο. Αυτός ο κινητήρας μειώνει σημαντικά την υστέρηση του τούρμπο στις χαμηλές στροφές. Για παράδειγμα, στις 2.000 σ.α.λ. με κλειστό γκάζι, το παλιό GTS χρειαζόταν περισσότερα από τρία δευτερόλεπτα για να φτάσει σε πλήρη ώθηση όταν πατούσε το γκάζι, ενώ το νέο GTS το κάνει σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, ενώ επιτυγχάνει σημαντικά μεγαλύτερη πίεση.

Ως εκ τούτου, αυτός ο νέος υπερσυμπιεστής δεν διαθέτει βαλβίδα εξαγωγής. Αντ' αυτού, στις υψηλές στροφές, ο κινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια και παίρνει έως και 15 ίππους, παρέχοντας αρκετή αντίσταση για να αποτρέψει την υπερπίεση του turbo. Η ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα και συμπληρώνει τη συνολική ισχύ από περίπου 5700 στροφές ανά λεπτό στο τέρμα γκάζι.

Εσωτερικές και εξωτερικές τροποποιήσεις

Όλα τα αυτοκίνητα της Porsche λαμβάνουν νέους προβολείς που ενσωματώνουν λειτουργίες μπροστινού φωτισμού. Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα για τα μπροστινά ψυγεία. Το GTS (αλλά όχι το βασικό μοντέλο) είναι εξοπλισμένο με ενεργά αμορτισέρ για τον έλεγχο της ροής του αέρα ανάλογα με τις ανάγκες, και τα στοιχεία αυτά είναι κάθετα και πολύ εμφανή. Επιπλέον, συμπληρώνονται από έναν ενεργό μπροστινό διαχύτη, ο οποίος ρυθμίζει περαιτέρω τη ροή του αέρα μέσω των ψυγείων.

Στο πίσω μέρος, η μπάρα φώτων σε όλο το πλάτος, τα πίσω φώτα και τα γράμματα Porsche έχουν ενσωματωθεί πιο ολοκληρωμένα, η εσοχή για την πινακίδα αριθμού είναι λίγο ψηλότερα και η μάσκα του κινητήρα έχει λιγότερες σχισμές. Στην GTS, με τη στάνταρ σπορ εξάτμιση, οι διπλές απολήξεις των απολήξεων είναι πιο κοντά μεταξύ τους.

ιντσών, επιπλέον των 20 και 21 ιντσών που χρησιμοποιούνται στο GTS. Τα μεγέθη των ελαστικών είναι τα ίδια, εκτός από το πίσω μέρος του GTS, όπου το πλάτος αυξάνεται από 305 mm σε 315 mm για να αντιμετωπιστεί η μεγαλύτερη ισχύς του μοντέλου.

Στο εσωτερικό, η μεγάλη είδηση είναι ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,6 ιντσών. Διατίθενται διάφορες επιλογές ενδείξεων, συμπεριλαμβανομένης της κλασικής διάταξης με κεντρικό ταχύμετρο και πέντε όργανα. Και αυτό, φυσικά, μπορεί να προσαρμοστεί. Μια δυνατότητα είναι, για παράδειγμα, η περιστροφή του ταχύμετρου, ώστε οι 7000 στροφές ανά λεπτό να ευθυγραμμίζονται στην κορυφή.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.