Ερευνητές του Τεχνικού Πανεπιστημίου της Δανίας (DTU) ανέπτυξαν ένα νέο υλικό μπαταρίας, χρησιμοποιώντας πυριτικό κάλιο, ένα ορυκτό που βρίσκεται εύκολα σε αρκετά πετρώματα. Η καινοτομία αυτή υπόσχεται να δημιουργήσει μια πιο φιλική προς το περιβάλλον, πιο αποδοτική και ασφαλέστερη εναλλακτική λύση για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που τροφοδοτούν τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι αυτές που καθορίζουν την αυτονομία, καθώς και την ταχύτητα φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. Αν και αποτελεσματικές, οι μπαταρίες αυτές έχουν σημαντικά μειονεκτήματα. Το λίθιο είναι ένα σπάνιο, ακριβό και περιβαλλοντικά επιβλαβές υλικό.

Η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενισχύει την ανάγκη για βιώσιμες και οικονομικά αποδοτικές λύσεις αναφορικά με τη σύνθεση των μπαταριών. Επιπλέον, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου δημιουργούν ανησυχίες για την ασφάλεια, λόγω της περιορισμένης χωρητικότητάς τους και του κινδύνου ανάφλεξης.

Η λύση ίσως βρίσκεται στο πυριτικό κάλιο

Στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας, βρίσκεται ο ερευνητής Mohamad Khoshkalam από το DTU. Έχει δημιουργήσει με επιτυχία ένα νέο υλικό που θα μπορούσε να αντικαταστήσει το λίθιο στις μελλοντικές μπαταρίες. Χρησιμοποιώντας πυριτικό κάλιο και νάτριο, ορυκτά που υπάρχουν σε αφθονία και είναι εύκολα προσβάσιμα, το νέο αυτό υλικό φέρεται να προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα.

Σε αντίθεση με το λίθιο, το πυριτικό κάλιο δεν είναι ευαίσθητο στον αέρα και την υγρασία, γεγονός που του επιτρέπει να μορφοποιηθεί σε ένα λεπτό, λευκό στρώμα μέσα στη μπαταρία.

H συνέχεια στο TopGear