Όταν ακούμε το όνομα Mike Tyson, είναι πολύ λογικό κατευθείαν να μας έρχεται στο μυαλό μία τεράστια καριέρα διανθισμένη από πληθώρα τίτλων, ένα κομμένο αυτί και κάμποσα ακόμα νοκ-άουτ. Στους Αμερικανούς αρέσουν οι ιστορίες εκείνων που επανέρχονται για να τα σαρώσουν όλα, οπότε ο Iron Mike επέστρεψε στο ρινγκ το 2022.

Δεν ήταν τόσο ιστορική στιγμή όσο η επανακατάκτηση του τίτλου από τον Foreman, και έτσι ο Tyson παρηγορείται σήμερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φλεξάροντας καθημερινά πόσο ατσαλένιες είναι ακόμα οι γροθιές του.

Ωστόσο, υπάρχει μια πτυχή της ζωής του θρυλικού πυγμάχου που λίγοι γνωρίζουν: Το μεγάλο πάθος του για τα πολυτελή αυτοκίνητα. Μεταξύ αυτών είναι αναμφίβολα η Lamborghini LM 002, ένα από τα πιο εμβληματικά οχήματα στον κόσμο που συνδυάζει άψογα το στυλ με την ισχύ.

Courtesy Lamborghini

Αν η Lamborghini LM 002 πήγαινε στρατό

Η Lamborghini LM 002 ή αλλιώς Rambo Lambo, είναι ένα πολυτελές SUV που παρήχθη από την αυτοκινητοβιομηχανία Sant'Agata Bolognese μεταξύ 1986 και 1993. Πρόκειται για ένα διαφορετικό off-road όχημα, που γεννήθηκε όταν τα Sport Utility Vehicles δεν υπήρχαν και το Hummer H1 ήταν ένα σχέδιο που προοριζόταν για τον αμερικανικό στρατό.

Μια ιστορία, αυτή του Hummer και του LM 002, συναντά τα δύο μοντέλα σε ένα παράξενο "σταυροδρόμι". Το LM 002 προήλθε στην πραγματικότητα από το LM 001, όπου LM σημαίνει Lamborghini Miliatria, το οποίο με τη σειρά του εμπνεύστηκε από το Cheetah. Οι Αμερικανοί αντ' αυτού επέλεξαν για τον αμερικανικό στρατό το HMMWV, ή αλλιώς το Humvee της Hummer.

Ποιος ξέρει πώς θα είχαν εξελιχθεί τα πράγματα για τη Lamborghini αν ο στρατός είχε επιλέξει το Cheetah. Οι Ιταλοί σίγουρα δεν έχασαν το κουράγιο τους, καταφέρνοντας να προσαρμόσουν το σχέδιο για τη συμβατική αγορά, διατηρώντας παράλληλα τον επιθετικό του χαρακτήρα και τις εξαιρετικές επιδόσεις του.

Courtesy Lamborghini

Τα χαρακτηριστικά της LM002

Με έτος κυκλοφορίας το 1986, η LM002 υπήρξε εξοπλισμένη με έναν κινητήρα V12 5,2 λίτρων, που προερχόταν απευθείας από την Countach, ικανό να αποδίδει ισχύ 444 ίππων. Αυτή η ισχύς, σε συνδυασμό με την στιβαρή σχεδίαση και την τετρακίνηση, την καθιστούσε ένα όχημα εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων, ακόμη και εκτός δρόμου.

Ο σχεδιασμός της LM002 εξακολουθεί να είναι τόσο επιθετικός όσο και επιβλητικός. Οι τετράγωνες και ογκώδεις γραμμές της, σε συνδυασμό με την πολυτελή και δερμάτινη καμπίνα, αντιπροσωπεύουν έναν μοναδικό συνδυασμό κομψότητας και "ωμής" δύναμης. Παρά τη σχετικά "βαριά" εμφάνισή της, ήταν ικανή να φτάσει τα 200 km/h, μια εντυπωσιακή ταχύτητα για ένα SUV της εποχής.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή της LM002 είναι το ιστορικό παραγωγής της. Η Lamborghini κατασκεύασε μόνο 328 "κομμάτια", καθιστώντας το ένα εξαιρετικά σπάνιο και περιζήτητο όχημα για τους συλλέκτες. Ορισμένα από αυτά ήταν εξοπλισμένα με ειδικά χαρακτηριστικά, όπως η έκδοση που διέθετε έναν θαλάσσιο V12 κινητήρα 7,2 λίτρων, σχεδιασμένο για κάποιους συγκεκριμένους πελάτες.

Courtesy Lamborghini

Όταν ο Mike Tyson αγόρασε την Lamborghini LM002, βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας του τη δεκαετία του 1980. Εκείνη την εποχή, ήταν ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής βαρέων βαρών στην ιστορία του αθλήαμτος και ήθελε να δημιουργήσει μια συλλογή αυτοκινήτων που να αντικατοπτρίζει την επιτυχία του και τον πολυτελή τρόπο ζωής του. Η LM002 ήταν ιδανική: επιβλητική, ισχυρή και έξω από τα συνηθισμένα, όπως ακριβώς και ο ίδιος .

Η απόκτηση μίας LM002 δεν ήταν μόνο θέμα γοήτρου. Το εν λόγω αυτοκίνητο απαιτούσε προσεκτική συντήρηση και σημαντική οδηγική ικανότητα. Με βάρος σχεδόν τριών τόνων, δεν ήταν σίγουρα ένα αυτοκίνητο για όλους. Όμως, για τον Tyson, ο οποίος είχε συνηθίσει να δαμάζει αντιπάλους στο ρινγκ, το να δαμάσει ένα "θηρίο" στο δρόμο έμοιαζε με φυσική πρόκληση. 

Πρέπει να πούμε ότι η Lamborghini LM002 δεν ήταν μόνο ένα σύμβολο χλιδής και δύναμης, αλλά και μια απόδειξη της καινοτομίας και της ικανότητας της Lamborghini να σκέφτεται έξω από το κουτί. Παρά το μέγεθος και το βάρος του, το όχημα προσέφερε εξαιρετικές επιδόσεις και υψηλού επιπέδου οδηγική άνεση. 

Η παραγωγή της LM002 τερματίστηκε το 1993, αλλά οι στιβαρές γραμμές της και ο βρυχώμενος κινητήρας V12 συνεχίζουν να γοητεύουν και να προκαλούν εικόνες μιας εποχής κατά την οποία η υπερβολή ήταν ο κανόνας. Η κληρονομιά της ζει στον κόσμο των πολυτελών SUV, ένα τμήμα της αγοράς που συνεχίζει να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.