Όταν μιλάμε για τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα του κόσμου, η συζήτηση δεν αφορά πρωτότυπα, concept ή μονοθέσια πίστας. Μιλάμε μόνο για μοντέλα παραγωγής – αυτά που παράγονται μαζικά και φτάνουν σε γκαράζ πραγματικών ανθρώπων, όχι σε μουσεία ή πίστες δοκιμών.
Από τη δεκαετία του ’90 και μετά, υπάρχει ένας κανόνας: η τελική ταχύτητα κάθε αυτοκινήτου μετριέται σε δύο κατευθύνσεις, σε διαδρομή ίδιας απόστασης, και η μέση τιμή είναι αυτή που μετράει. Έτσι, αποφεύγονται οι "φουσκωμένοι" αριθμοί και τα παιχνίδια με τον άνεμο.
Ο απόλυτος κυρίαρχος
Με βάση αυτή τη λογική, ο απόλυτος κυρίαρχος είναι… Σουηδός. Η Koenigsegg Agera RS είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2010 και βγήκε στην παραγωγή από το 2011 έως το 2018. Η βασική έκδοση φτάνει τους 960 ίππους και επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3 δευτερόλεπτα. Η τελική της ταχύτητα, όπως καταγράφηκε στις 4 Νοεμβρίου 2017, άγγιξε τα 447,19 χλμ./ώρα.
Ήταν ένα test που έγινε με όλα τα τυπικά μέτρα, σε ανοιχτό δρόμο στη Νεβάδα, και επιβεβαιώθηκε από επίσημους παρατηρητές. "Είμαστε πραγματικά ταπεινοί και τιμημένοι που το πετύχαμε αυτό με ένα αυτοκίνητο που είναι πλήρως νόμιμο στον δρόμο", δήλωσε τότε η ομάδα της Koenigsegg.
Τα ρεκόρ είναι για να σπάνε
Για την ιστορία, η λίστα με τα ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητα παραγωγής ξεκινά από το 1894 με τη Benz Velo, που έπιανε τα 19 χλμ./ώρα. Από εκεί και μετά, τα ορόσημα πέφτουν σαν ντόμινο: Lamborghini Miura το 1967 με 275 χλμ./ώρα, Ferrari F40 το 1987 με 326, McLaren F1 το 1993 με 371,8, και Bugatti Veyron το 2010 με 431 χλμ./ώρα.
Μέχρι που ήρθε η Koenigsegg και έθεσε νέα όρια. Όχι μόνο επειδή το αυτοκίνητό της ήταν γρηγορότερο. Αλλά γιατί απέδειξε πως δεν χρειάζεται να είσαι αμερικανικός κολοσσός ή ιταλικός θρύλος για να φτάσεις στην κορυφή. Αρκεί να ξέρεις τι κάνεις – και να το πας μέχρι τα άκρα.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.