Στους κύκλους των 4 τροχών έχει αναπτυχθεί εδώ και λίγο καιρό μία θεωρία, που υποστηρίζει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πληρούν όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας. Τα στοιχεία ωστόσο οδηγούν προς την αντίθετη άποψη. Οι προκαταλήψεις γύρω από αυτό υπάρχουν για έναν πολύ απλό λόγο: οι περισσότεροι δεν έχουν ακόμη συνηθίσει τις νέες τεχνολογίες και σε καμία περίπτωση δεν έχουν προσαρμοστεί απόλυτα σε αυτές.

Η βασική θεωρία πίσω από την πεποίθηση πως τα συγκεκριμένα αμάξια κρύβουν κινδύνους ασφαλείας σχετίζονται με το τι θα συμβεί αν ξαφνικά διακοπεί η μετάδοση ηλεκτρικής ενέργειας από τον κινητήρα. Συγκεκριμένα, κάποιοι πιστεύουν ότι η έλλειψη σύνδεσης ή η ελλειμματική σχέση του ηλεκτρικού μοτέρ με τη μύτη του αυτοκινήτου μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.

Τόσο οι άνθρωποι της Tesla όσο και εκείνοι της Porsche έχουν κάνει αμέτρητες δοκιμές για να αποδείξουν το αντίθετο αλλά κυρίως για να βεβαιωθούν ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Οι τελευταίοι μάλιστα χρησιμοποίησαν το πιο πρόσφατο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, την Taycan.

Από αυτά τα τεστ λοιπόν προκύπτει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο δεν κρύβουν παγίδες για τον οδηγό αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικά safe. Αυτό συμβαίνει -τουλάχιστον για την περίπτωση της Porsche Taycan- λόγω ενός μεταλλικού μπλοκ που έχει τοποθετηθεί περιμετρικά του κινητήρα από τους σχεδιαστές, που όμως δεν καθιστά άκαμπτη τη μύτη του αυτοκινήτου αλλά τρομερά ευέλικτη. Αυτό, σε περίπτωση πρόσκρουσης "απορροφά" καλύτερα τους κραδασμούς, καθιστώντας ασφαλέστερη την κατάσταση για τους επιβάτες.

Αυτό δεν σημαίνει πάντως ότι σε κάθε περίπτωση ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο λειτουργεί με αυτό τον τρόπο. Οι άνθρωποι της Porsche κάνουν κάθε προσπάθεια για να μεγιστοποιήσουν τις προδιαγραφές ασφαλείας. 

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος υπάρχουν διαφορετικές στρατηγικές από κάθε εταιρεία σε αυτό το κομμάτι, με την Porsche Taycan να επιδεικνύει ποσοστά της τάξεως του 85% προστασίας για ενήλικες επιβάτες, 83% για παιδιά και 70% για ομάδες όπως οι ποδηλάτες ή οι πεζοί, σύμφωνα πάντοτε με τις σχετικές δοκιμές. Πρόκειται για πολύ σημαντικούς αριθμούς, οι οποίοι κατατάσσουν το brand στην κατηγορία των 5 αστέρων -την υψηλότερη δηλαδή- σε θέματα οδικής ασφάλειας. 

Από: Esquire IT