Οι παίκτες του NFL κερδίζουν κατά μέσο όρο 2,7 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, άρα λογικά οι μουσικοί σούπερ σταρ που εμφανίζονται στο σημαντικότερο παιχνίδι της χρονιάς, το Super Bowl, θα αμείβονται με μπόλικα εκατομμύρια, σωστά; Λάθος.

Η αλήθεια είναι ότι οι καλλιτέχνες που εμφανίζονται στο ημίχρονο του αγώνα δεν πληρώνονται για να εμφανιστούν στο Super Bowl.

Σχεδόν τσάμπα

Σύμφωνα με την πολιτική του πρωταθλήματος, το NFL καλύπτει όλα τα έξοδα που σχετίζονται με την παραγωγή του σόου στο ημίχρονο, αλλά οι καλλιτέχνες δεν αμείβονται κανονικά (αν και το NFL πληρώνει για τα ταξιδιωτικά τους έξοδα).

Σύμφωνα με το Forbes, οι καλλιτέχνες αμείβονται μόλις με 1.000 δολάρια την ημέρα βάσει της συνδικαλιστικής κλίμακας κατώτατου μισθού. Παρ' όλα αυτά, "το σόου στο ημίχρονο του Super Bowl παραμένει ένα εξαιρετικά περιζήτητο σημείο για πολλούς καλλιτέχνες", δήλωσε η δικηγόρος ψυχαγωγίας Lori Landew στο Forbes το 2019. "Ορισμένοι από αυτούς τους καλλιτέχνες δεν βλέπουν την εμφάνισή τους ως πολιτική δήλωση, ούτε βλέπουν το σόου ως πεδίο πολιτιστικής μάχης, αλλά αντιθέτως βλέπουν τη ζωντανή τους εμφάνιση ως μια ευκαιρία να διασκεδάσουν ένα ενθουσιώδες κοινό και να μοιραστούν τη μουσική και το ταλέντο τους με εκατομμύρια θεατές".

Τα κόστη παραγωγής

Το κόστος παραγωγής, ακόμη και για ένα μόνο δεκάλεπτο κομμάτι, μπορεί επίσης να είναι αδιανόητο. Η εμφάνιση της Jennifer Lopez και της Shakira το 2020 φέρεται να κόστισε στο NFL περίπου 13 εκατομμύρια δολάρια. Το ποσό αυτό χρηματοδότησε τους μισθούς έως και 3.000 υπαλλήλων που εμπλέκονταν στην παραγωγή, καθώς και τα περίπλοκα τεχνικά στοιχεία της παράστασης, όπως μια πτυσσόμενη σκηνή με 38 μέρη ή τον τεράστιο ηχητικό εξοπλισμό, που μεταφέρθηκε σε 18 καρότσια.

Και έχουν υπάρξει ακόμη μεγαλύτερα σόου, όπως η Katy Perry που μπήκε στο στάδιο πάνω σε ένα μηχανικό χρυσό λιοντάρι ή η Lady Gaga που έπεσε με αλεξίπτωτο από την οροφή.

Αυξημένες πωλήσεις

Τι κερδίζουν λοιπόν οι καλλιτέχνες; Προβολή. Η εμφάνιση σε ένα από τα μεγαλύτερα στάδια του κόσμου μπορεί να μετατραπεί σε οικονομικό κέρδος με τη μορφή αυξημένων πωλήσεων μουσικής. Όταν ο Justin Timberlake εμφανίστηκε το 2018, οι πωλήσεις της μουσικής του αυξήθηκαν κατά 534% την ίδια ημέρα. Όσον αφορά τη Lady Gaga, οι πωλήσεις του ψηφιακού της καταλόγου αυξήθηκαν κατά 1000% μετά την εμφάνισή της το 2017.

Ο Usher θα έχει την ευκαιρία να προωθήσει το νέο του άλμπουμ, Coming Home, το οποίο θα κυκλοφορήσει δύο ημέρες πριν από το Super Bowl, ενώ ξεκινά επίσης μια περιοδεία τον Αύγουστο του 2024.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.