Εάν προσπεράσουμε τον clickbait τίτλο του άρθρου, παρεμπιπτόντως συγγνώμη για αυτό, το κείμενο θα μπορούσε άνετα να περιλαμβάνει μονάχα τη φράση "όλες οι γυναίκες έχουν διαχρονικά αδικηθεί στα Όσκαρ". Διότι είναι ενδεικτικό πως από το 1929 που τα βραβεία απονεμήθηκαν για πρώτη φορά, με εξαίρεση φυσικά την κατηγορία καλύτερης ηθοποιού, είναι ελάχιστες οι κινηματογραφίστριες που απέσπασαν κάποιο από τα χρυσά αγαλματίδια της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Για παράδειγμα, στην ενότητα της καλύτερης σκηνοθεσίας, χρειάστηκε να περάσουν 81 ολόκληρα χρόνια για να βραβευτεί μια σκηνοθέτρια και συγκεκριμένα η Κάθριν Μπίγκελοου ("Hurt Locker"). Αφού, λοιπόν, φέτος η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας συμπίπτει χρονικά με την απονομή των 96ων βραβείων Όσκαρ (10/3), αποφασίσαμε να κάνουμε μια αναδρομή στις πιο αδικημένες υποψήφιες ή μη στην ιστορία του θεσμού.
Η περίπτωση "Barbie"
Αναπόφευκτα, δικαίως και αδίκως ταυτόχρονα, η πιο ηχηρή γκρίνια γύρω από τα φετινά Όσκαρ αφορά το μπλοκμπάστερ της Greta Gerwig. Όχι επειδή λείπει από τις υποψηφιότητες, το "Barbie" εξάλλου εντοπίζεται συνολικά σε οκτώ κατηγορίες, αλλά γιατί η δημιουργός απουσιάζει από την κατηγορία καλύτερης σκηνοθεσίας, όπως και η πρωταγωνίστρια Margotte Robbie από τον α’ γυναικείο ρόλο.
Η συνέχεια στο Athinorama.gr