Θεωρείται, και όχι άδικα, ο γκουρού του PR και των events στη χώρα µας. Ελάχιστοι το κάνουν, άλλωστε, όπως ο ίδιος. Ο Χάρης Σιανίδης μιλά στην ελληνική έκδοση του Esquire, για το πριν, το τώρα και το μετά ενός επαγγελματικού χώρου που μεταβάλλεται διαρκώς.
Η Beautiful People Pr - Events έχει μπει πια στον 15o χρόνο της δράσης της. Πώς ξεκίνησε και πώς εξελίχθηκε; Σε τι σημείο βρίσκεται σήμερα;
Η εταιρεία συστάθηκε το 2010. Εγώ, όμως, είχα ήδη αρκετά χρόνια στον χώρο προτού τη στήσω. Ξεκίνησα τελείως μόνος μου, δίχως βοήθειες, οπότε έπρεπε να προσπαθήσω περισσότερο, ακόμα και να υπερεκτεθώ χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Η προβολή και η υπερπροβολή ήταν ένα διαβατήριο για μένα, ασχέτως αν στην Ελλάδα πολλές φορές σε χαρακτηρίζει για μεγάλο διάστημα. Με τα χρόνια ήμουν τυχερός, καθώς επένδυσα σε πολύ αξιόλογους συνεργάτες, γνώστες του αντικειμένου και της αγοράς, εφευρετικούς, με αυτοπεποίθηση και πάθος. Καθένας από αυτούς συμβάλλει ώστε να ξεφεύγει όσο περισσότερο γίνεται από το προσωποκεντρικό πλαίσιο η Beautiful People Pr - Events.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετώπισες όλα αυτά τα χρόνια; Τα πλεονεκτήματα που είχες και έχεις σε επαγγελματικό επίπεδο;
Πάντοτε ήξερα πως θα ασχοληθώ με την επικοινωνία. Από παιδί το γνώριζα και πίστευα ότι ανέκαθεν είχα ταλέντο σε αυτό. Αλλά πολλές φορές έπρεπε να αποδείξω διπλά ότι αξίζω. Χρειάστηκε να καταβάλω πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια και να αξιοποιήσω τις όποιες ευκαιρίες μού δόθηκαν. Ήταν αρκετά δύσκολο project από την αρχή του η δημιουργία της εταιρείας και η μετάβαση σε ένα απόλυτα επαγγελματικό επίπεδο. Η δουλειά αυτή έχει συγκεκριμένες δυσκολίες. Χρειάζεται να είσαι πάντοτε διαθέσιμος και ευέλικτος και να κρατάς ισορροπίες με όλους. Τα πλεονεκτήματα έχουν να κάνουν με το γεγονός πως είσαι ανεξάρτητος, είσαι κύριος του εαυτού σου. Δεν έχεις να απολογηθείς σε κανέναν, όντας όμως υπόλογος απέναντι στους συνεργάτες, τους πελάτες και τον κόσμο που σε εμπιστεύεται. Πρέπει πάντοτε να είσαι στοχοπροσηλωμένος, αφού άλλωστε είσαι ο καπετάνιος της δουλειάς που έχεις δημιουργήσει. Με τα υπέρ και τα κατά που έχει αυτό, ασφαλώς.
Πώς έχουν διαφοροποιηθεί οι ανάγκες της εταιρείας αλλά και των πελατών από την πρώτη χρονιά έως τώρα; Η ίδια η επικοινωνία και οι υπηρεσίες προβολής στην Ελλάδα πώς και πόσο έχουν αλλάξει;
Έχουν αλλάξει πολλά. Τώρα πια μας ενδιαφέρει περισσότερο το brand awareness των επιχειρήσεων και γενικότερα των πελατών, το εταιρικό-κοινωνικό προφίλ τους αλλά και οι σύγχρονες ανάγκες που διαμορφώνει η καινούργια εποχή. Κάποια άλλα κομμάτια δεν είναι πια ο αυτοσκοπός που ήταν, για παράδειγμα, πριν από 15 χρόνια, σε όλο το διαφημιστικό σύμπαν. Υπάρχει και μια έντονη απομυθοποίηση σε όλα πλέον και κυρίως στα πρόσωπα. Βάζουμε πια στο επίκεντρο πεδία όπως το οργανωτικό, θέματα παραγωγής μιας εκδήλωσης και, φυσικά, το after publicity. Έχουν αλλάξει πολύ οι προτεραιότητες. Τώρα, όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, έχουμε περάσει σίγουρα στην digital era του PR και αυτό από μόνο του έχει διαφοροποιήσει αρκετά τις καταστάσεις. Ρίχνεται μεγαλύτερο βάρος στο social media marketing, στη διαδικτυακή εξωστρέφεια. Είναι βασική διαφορά.
Ο ανταγωνισμός σε τρομάζει; Ή τον βλέπεις περισσότερο ως πρόκληση;
Όχι, δε με τρομάζει πια καθόλου, κυρίως γιατί εγώ είμαι σε μια εντελώς διαφορετική φάση της ζωής μου. Έχω πιάσει ορισμένες κορυφές στην Ελλάδα και αυτό με γεμίζει αυτοπεποίθηση. Θα σου πω πως ανέκαθεν εκτιμούσα πολλούς από τους ανταγωνιστές μου, παίρνοντας μόνο τα καλά στοιχεία από αυτούς. Επίσης, ήξερα πάντα να σέβομαι και να αναγνωρίζω την αξία των σημαντικών στον χώρο, ενώ δεν παραλείπω να είμαι κοντά και σε αυτούς που ξεκινούν τώρα, προσπαθώντας να συμπεριφέρομαι γενναιόδωρα – κάτι που δεν αντιμετώπισα εγώ στο ξεκίνημά μου.
Γνωρίζω πως είσαι άνθρωπος και επαγγελματίας που βασίζεται πολύ στις διαπροσωπικές σχέσεις. Τι χρειάζεται κάποιος για να κερδίσει την εμπιστοσύνη σου και στις δύο περιπτώσεις; Για να είναι συνεργάτης ή φίλος σου;
Ήταν πάντοτε η σπεσιαλιτέ μου η προσωπική επαφή, η προσωπική σχέση. Με βοήθησε πολύ αυτό. Το ήθελα άλλωστε, γιατί ήμουν πάντοτε πολύ κοινωνικός. Υπήρχε επαγγελματικό κέρδος από αυτό, υπήρξε όμως και προσωπικό κόστος. Θέλει και δουλειά με τον εαυτό σου, για να βρεθείς σε μια ισορροπία. Πάντοτε αυτό που επιζητούσα είναι αυτό που δίνω κι εγώ: ειλικρίνεια, να μπορεί ο άλλος να είναι αληθινός, ο εαυτός του. Το μεγαλύτερο προσόν που έχω δομήσει αυτά τα χρόνια είναι πως είμαι χορτάτος, δεν έχω απωθημένα. Γι’ αυτό και μπορώ να πω σε όλους τι μπορεί να γίνει και τι όχι σε ένα πρότζεκτ. Να μπορώ να κοιτάξω στα μάτια τούς πάντες και να τους μιλήσω ανοιχτά.
Ποια είναι τα πολυτιμότερα μαθήματα που έχεις πάρει κατά τη διάρκεια της έως τώρα πορείας σου;
Καθημερινά δε σταματώ να παίρνω μαθήματα. Ό,τι και αν ακούς, πρέπει να συνεχίζεις, να μην τα παρατάς ποτέ. Αυτό νομίζω είναι το σημαντικότερο μάθημα. Σε μια δουλειά που θυμίζει πρωτάθλημα πόκερ, οφείλεις να ξέρεις να κάνεις ελιγμούς, να είσαι διπλωμάτης.
Ποιο το όραμα και οι στόχοι για το μέλλον;
Να ανοίξουμε τα φτερά μας και στη διεθνή αγορά, κάτι που ήδη έχει ξεκινήσει να συμβαίνει, δημιουργώντας συνεργασίες σε διάφορους τομείς, που μας δίνουν κίνητρο να συνεχίσουμε, κάνοντας καλύτερη και πιο δημιουργική δουλειά. Το μέλημά μου είναι να έχω μια πιο boutique προσέγγιση σε όλα τα επίπεδα. Ο σημαντικότερος προσωπικός στόχος είναι να μεγαλώσω έχοντας περισσότερο ποιοτικό χρόνο για μένα, σε λίγο πιο ήρεμους ρυθμούς, συνδυάζοντάς το με τη δουλειά.
Φωτογραφίες: Κώστας Αυγούλης/ Styling: Στέφανος Ζαούσης/ Grooming: Μαργετίνα Νεοφύτου
H συνέντευξη του Χάρη Σιανίδη δημοσιεύτηκε αρχικά στο ανοιξιάτικο τεύχος του Esquire, που κυκλοφορεί στα περίπτερα.
Ακολούθησε το Esquire σε Facebook, Instagram και Twitter.