Έχεις προσπαθήσει ποτέ να ακυρώσεις μια συνδρομή (π.χ. τηλεόραση ή γυμναστήριο) και τελικά βρέθηκες να πληρώνεις περισσότερα; Δεν είσαι ο μόνος.
Στην εποχή των συνδρομητικών υπηρεσιών, όλοι πηγαινοερχόμαστε από το Netflix στο Disney+, από το ένα γυμναστήριο στο άλλο και από τη μία εφαρμογή στην επόμενη, ψάχνοντας την καλύτερη προσφορά. Αλλά όταν έρχεται η ώρα της ακύρωσης, τα πράγματα γίνονται δύσκολα.
Οι εταιρείες έχουν εξελίξει την τέχνη του να σε κρατούν δέσμιο, χρησιμοποιώντας ψυχολογικά τρικ που εκμεταλλεύονται την κούραση, τον φόβο και την αβεβαιότητά σου.
Πώς λειτουργεί η "παγίδα της ακύρωσης"
Μόλις πατήσεις το κουμπί ακύρωσης ή πεις στον υπάλληλο ότι θέλεις να φύγεις, μπαίνεις σε αυτό που ονομάζεται "χωνί της ακύρωσης". Είναι ένα σύνολο στρατηγικών που στόχο έχουν να σε αποθαρρύνουν από το να συνεχίσεις την ακύρωση. Μπορεί να περιλαμβάνει προσφορές, δυσνόητες επιλογές ή ακόμα και ενοχλητικές καθυστερήσεις.
Αν σου φαίνεται γνωστό, δεν είναι τυχαίο. Δες παρακάτω τις πιο συνηθισμένες τακτικές που χρησιμοποιούν οι εταιρείες για να μην πατήσεις ποτέ το τελικό "ΟΚ" στην ακύρωση.
1. Το "Γιατί;"
Ο υπάλληλος θα σε ρωτήσει γιατί θες να ακυρώσεις. Όποια κι αν είναι η απάντησή σου, έχει έτοιμη μια απάντηση για να σε αντικρούσει. Αν πεις ότι είναι ακριβό, θα σου προσφέρουν έκπτωση. Αν πεις ότι δεν το χρησιμοποιείς, θα σου θυμίσουν τα "απίστευτα οφέλη" που έχεις. Η καλύτερη απάντηση; "Δεν θέλω πλέον"—χωρίς εξηγήσεις.
2. Ο φόβος της απώλειας (FOMO) "Είσαι σίγουρος ότι θες να χάσεις όλα αυτά τα προνόμια;"
Μπορεί να μην τα χρησιμοποίησες ποτέ, αλλά το να ακούς ότι χάνεις κάτι σε κάνει να αμφιβάλλεις. Μην ξεγελιέσαι. Αν ήθελες πραγματικά να μείνεις, δεν θα έφτανες στην ακύρωση.
3. Χρόνος για... σκέψη
Πολλές φορές δεν σε αφήνουν να ακυρώσεις αμέσως. Σου δίνουν έναν "δωρεάν μήνα" ή προτείνουν να παγώσεις τη συνδρομή αντί να τη σταματήσεις. Στην πραγματικότητα, ποντάρουν στο ότι θα ξεχαστείς και θα συνεχίσεις να πληρώνεις.
4. Γλωσσικά τρικ
Μήπως το κουμπί "συνέχεια" σημαίνει συνέχεια της ακύρωσης ή συνέχεια της συνδρομής; Οι εταιρείες χρησιμοποιούν μπερδεμένη γλώσσα για να κάνεις το λάθος κλικ. Πρόσεχε πάντα τι ακριβώς πατάς.
5. Συναισθηματική χειραγώγηση
Μπορεί να εμφανιστεί ένα μήνυμα τύπου: "Όχι, δεν θέλω τα προνόμια μου" ή "Όχι, δεν με ενδιαφέρει η έκπτωση". Είναι ένα ψυχολογικό κόλπο που σε κάνει να νιώσεις άσχημα για την απόφασή σου. Μην μασήσεις.
6. Παρουσίαση περίπλοκων επιλογών
Αντί να σου πουν "Ακύρωση ή Συνέχεια", σου πετάνε μια λίστα με δεκάδες πακέτα, εκπτώσεις και προσφορές, κάνοντάς σε να νιώθεις ότι χρειάζεσαι μεταπτυχιακό για να αποφασίσεις. Στόχος; Να μπερδευτείς και να μην προχωρήσεις.
Πώς να μην πέσεις στην παγίδα
Να είσαι αποφασισμένος. Αν όντως θέλεις να ακυρώσεις, μην απαντάς σε ερωτήσεις που ανοίγουν χώρο για διαπραγμάτευση. Μην αφήνεις τον χρόνο να σε κάνει να αλλάξεις γνώμη. Και, κυρίως, μην φοβάσαι να χάσεις κάτι που έτσι κι αλλιώς δεν ήθελες.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.