Ένα μπλουζάκι, ένα μήνυμα, μια ξεκάθαρη πρόκληση προς έναν από τους πιο ισχυρούς ανθρώπους της τεχνολογίας. Η Jay Graber, CEO του Bluesky, ανέβηκε στη σκηνή του SXSW στο Όστιν φορώντας ένα oversized μαύρο T-shirt με τη φράση "Mundus sine caesaribus"—ή αλλιώς, στα λατινικά, "ένας κόσμος χωρίς Καίσαρες".
Δεν ήταν μια τυχαία στιλιστική επιλογή. Ήταν ένα άμεσο χτύπημα προς τον Mark Zuckerberg, ο οποίος το 2024 εμφανίστηκε στο Meta Connect φορώντας ένα σχεδόν ίδιο μπλουζάκι που έγραφε "Aut Zuck aut nihil"—μια παραλλαγή της φράσης "Aut Caesar aut nihil" ("Ή Καίσαρας ή τίποτα"). Ο ιδρυτής του Facebook δεν έχει κρύψει ποτέ τη γοητεία που του ασκεί ο Αύγουστος Καίσαρας, αλλά η Graber αποφάσισε να του υπενθυμίσει πως υπάρχει και άλλος δρόμος.
Το T-shirt που έγινε viral
Το μπλουζάκι που τράβηξε τα βλέμματα στο SXSW δεν έμεινε μόνο εκεί. Μόλις λίγες μέρες μετά την εμφάνιση της Graber, το Bluesky άρχισε να το πουλάει online μέσω του worldwithoutcaesars.com, στην τιμή των 40 δολαρίων. Η ζήτηση ήταν εκρηκτική—μέσα σε 30 λεπτά, όλες οι διαθέσιμες επιλογές (από Small μέχρι XL) είχαν εξαντληθεί.
Η εταιρεία διευκρίνισε πως τα έσοδα από τις πωλήσεις δεν πάνε απλά στο ταμείο της, αλλά στη χρηματοδότηση του AT Protocol, του αποκεντρωμένου ανοιχτού δικτύου πάνω στο οποίο είναι χτισμένο το Bluesky.
Η απάντηση της Graber στην κυριαρχία των μεγάλων
Το μήνυμα της Graber δεν περιορίστηκε στο μπλουζάκι. Στην ομιλία της στο SXSW, υποστήριξε ότι οι ανοιχτές, αποκεντρωμένες πλατφόρμες όπως το Bluesky δίνουν δύναμη στους χρήστες και όχι σε μεγιστάνες της τεχνολογίας.
"Αν ένας δισεκατομμυριούχος προσπαθήσει να τα καταστρέψει όλα, οι χρήστες μπορούν απλώς να φύγουν—χωρίς να χάσουν την ταυτότητα ή τα δεδομένα τους", δήλωσε.
Το Bluesky, που ξεκίνησε το 2023 ως invite-only εναλλακτική απέναντι στο Χ του Elon Musk, έχει πλέον πάνω από 32 εκατομμύρια χρήστες και καθιερώνεται ως η πιο σοβαρή αντίπαλη πλατφόρμα στα μεγάλα κοινωνικά δίκτυα.
Όσο για το μπλουζάκι; Όποιος πρόλαβε, πρόλαβε. Μέχρι στιγμής, η Bluesky δεν έχει ανακοινώσει αν θα βγάλει νέα παρτίδα, αλλά με τέτοια ζήτηση, είναι θέμα χρόνου να επιστρέψει μάλλον.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.