Η Ticketmaster βρέθηκε στο στόχαστρο της βρετανικής Αρχής Ανταγωνισμού και υποχρεώθηκε να τροποποιήσει τον τρόπο με τον οποίο διαφημίζει και διαθέτει εισιτήρια συναυλιών. Αφορμή στάθηκε η καταιγίδα αντιδράσεων που ξέσπασε με την περιοδεία επανένωσης των Oasis.

Ύστερα από έρευνα ενός έτους, η Competition and Markets Authority (CMA) ανακοίνωσε ότι η Ticketmaster συμφώνησε να υιοθετήσει νέα, πιο διαφανή πρακτική. Η υπουργός Πολιτισμού Lisa Nandy χαιρέτισε την εξέλιξη, ενώ στο μικροσκόπιο μπαίνουν και πρακτικές όπως η αύξηση τιμών κατά την ηλεκτρονική αναμονή ή τα "platinum" εισιτήρια με υπερδιπλάσια χρέωση χωρίς καμία πρόσθετη παροχή.

Οι φανς των Oasis τα κατάφεραν

Η CMA κινήθηκε έπειτα από διαμαρτυρίες θαυμαστών από το Μάντσεστερ για τον τρόπο τιμολόγησης των εισιτηρίων. Αρχικά οι συναυλίες επανένωσης – αποτέλεσμα της συμφιλίωσης των αδελφών Gallagher – ανακοινώθηκαν στις £148,50 (170 ευρώ). Όταν όμως οι φανς έφταναν στην αρχή της ουράς, μετά από ώρες αναμονής και 16 χρόνια χωρίς ζωντανή εμφάνιση των Oasis, έβλεπαν τις τιμές να έχουν εκτοξευθεί στις £350 (401 ευρώ) και έπρεπε να αποφασίσουν μέσα σε λίγα λεπτά.

Η οργή φούντωσε όταν καταγγέλθηκε ότι η Ticketmaster έκανε χρήση "δυναμικής τιμολόγησης", μιας πρακτικής που προσαρμόζει την τιμή βάσει της ζήτησης. Η CMA, πάντως, ανέφερε ότι "δεν βρέθηκαν αποδείξεις" για αλγοριθμική τιμολόγηση σε πραγματικό χρόνο, αλλά επιβεβαίωσε χρήση "κλιμακωτής" τιμολόγησης, κατά την οποία όμοια εισιτήρια πωλούνταν σε εντελώς διαφορετικές τιμές.

Σκληρή προειδοποίηση στην εταιρεία

Με τις αλλαγές, η Ticketmaster θα ενημερώνει το κοινό 24 ώρες νωρίτερα όταν θα εφαρμόζεται κλιμακωτό σύστημα τιμών. Παράλληλα θα υποχρεούται να δίνει σαφές εύρος τιμών από την πρώτη στιγμή και να αποφεύγει παραπλανητικούς όρους που δημιουργούν ψευδαίσθηση "καλύτερης" θέσης. Η CMA θα ζητά τακτικές αναφορές προόδου, προειδοποιώντας με "νομική δράση" σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

"Οι θαυμαστές που ξοδεύουν τα χρήματα που με κόπο κερδίζουν για να δουν καλλιτέχνες που αγαπούν αξίζουν να έχουν καθαρές, ακριβείς πληροφορίες εξαρχής", δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της CMA, Sarah Cardell. "Αν η Ticketmaster δεν υλοποιήσει τις αλλαγές, δεν θα διστάσουμε να προχωρήσουμε σε περαιτέρω ενέργειες".

Η καταναλωτική οργάνωση Which? δήλωσε απογοήτευση που δεν ζητήθηκαν επιστροφές χρημάτων και κάλεσε την CMA να χρησιμοποιήσει τις νέες της εξουσίες ώστε να αποτρέψει οριστικά τέτοιες πρακτικές.

Τι απαντά η Ticketmaster

Εκπρόσωπος της Ticketmaster αντέδρασε λέγοντας: "Χαιρετίζουμε την επιβεβαίωση της CMA ότι δεν υπήρξε δυναμική τιμολόγηση, ούτε αθέμιτες πρακτικές, και ότι δεν παραβιάσαμε τη νομοθεσία περί προστασίας καταναλωτών".

Η εταιρεία δεσμεύτηκε ότι θα παρέχει "πιο ξεκάθαρη ενημέρωση για τις τιμές εισιτηρίων στις ουρές" και κάλεσε την CMA "να επιβάλει τα ίδια πρότυπα σε ολόκληρο τον κλάδο".

Οι κατηγορίες για μεταπώληση και οι διεθνείς πιέσεις

Την ίδια στιγμή, η μητρική εταιρεία LiveNation αντιμετωπίζει στις ΗΠΑ κατηγορίες ότι συνεργάστηκε με μεταπωλητές, οι οποίοι αγόραζαν εισιτήρια για να τα διαθέτουν με υπερβολικό κέρδος. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου και επτά Πολιτείες έχουν ήδη κινηθεί εναντίον της.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η κυβέρνηση εξετάζει να απαγορεύσει μεταπώληση άνω ενός συγκεκριμένου ποσοστού της αρχικής τιμής, μέτρο που θα επηρέαζε δραστικά ιστοσελίδες όπως οι Viagogo και StubHub.

"Οι θαυμαστές ζητούσαν την επανένωση του συγκροτήματος εδώ και χρόνια και δεν είναι σωστό που πολλοί έμειναν δυσαρεστημένοι με τον τρόπο που έγιναν οι πωλήσεις", δήλωσε η Lisa Nandy, χαιρετίζοντας τις αλλαγές.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.