Αυτά θα είναι τα ταξιδιωτικά trends του 2026-Σύμφωνα με τους ειδικούς

Η Skyscanner παρουσιάζει τις ταξιδιωτικές τάσεις του 2026: από beauty τουρισμό και σνακ κουλτούρα μέχρι ήρεμες ορεινές αποδράσεις, solo ταξίδια και ξενοδοχεία που γίνονται προορισμοί από μόνα τους.

Η Skyscanner δημοσίευσε την έκθεση Travel Trends 2026, δείχνοντας μια καθαρή μετατόπιση στο πώς ταξιδεύουμε: τα ταξίδια δεν λειτουργούν πλέον ως προσωρινή διαφυγή, αλλά ως τρόπος να εκφράσουμε την ταυτότητά μας.

Η έρευνα βασίστηκε σε στοιχεία από περισσότερους από 20.000 ταξιδιώτες, σε συνεργασία με εταιρείες όπως το Reddit, τα 7-Eleven και την Penguin UK. Επιβεβαιώνει ότι οι διακοπές δεν περιορίζονται πια σε προορισμούς με ήλιο και θάλασσα· έχουν μετατραπεί σε χώρο προσωπικής έκφρασης. Είτε πρόκειται για ένα σόλο ταξίδι στην Ιαπωνία με μια τσάντα βιβλία, είτε για ένα οργανωμένο skincare σετ μέσα στην καμπίνα, οι ταξιδιώτες του 2026 αναζητούν εμπειρίες με περιεχόμενο — που θα μοιραστούν στη συνέχεια.

Ομορφιά και ταξίδια πάνε μαζί

Τα duty-free αρώματα παύουν να έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Το 2026, η ομορφιά ενσωματώνεται ενεργά στο ταξιδιωτικό πλάνο. Πολλοί οργανώνουν διαδρομές γύρω από προϊόντα που θεωρούν ξεχωριστά και τοπικές skincare πρακτικές.

Σύμφωνα με το Reddit, οι συνομιλίες για beauty ταξίδια αυξήθηκαν κατά 215%. Οι ταξιδιώτες δεν ρωτούν μόνο "ποια είναι η καλύτερη παραλία" αλλά και "ποιο αντηλιακό αξίζει στην Κορέα". Από μάσκες μέσα στο αεροπλάνο έως επισκέψεις σε εξειδικευμένα beauty stores, η περιποίηση γίνεται ταξιδιωτικός στόχος.

Διαβάστε Επίσης

Σνακ αντί για γκουρμέ

Το 2026, οι μικρές αγορές του εξωτερικού τραβούν το ενδιαφέρον περισσότερο από τα εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας. Η Skyscanner το ονομάζει "Shelf Discovery”: η εξερεύνηση τοπικών προϊόντων μέσα από τα ράφια.

Το 73% των ταξιδιωτών θεωρούν την επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ απαραίτητο κομμάτι του ταξιδιού. Όχι μόνο για το κόστος, αλλά γιατί έτσι έρχονται σε επαφή με καθημερινές γεύσεις που δεν υπάρχουν στη χώρα τους. Σνακ, ροφήματα και τοπικά γλυκίσματα αντικαθιστούν το εστιατόριο ως μέσο γνωριμίας με τον πολιτισμό.

Αναζητώντας ησυχία στα βουνά

Δεν έχουν όλοι ανάγκη έντονη διασκέδαση και παραθαλάσσια πάρτι. Ένα μεγάλο ποσοστό στρέφεται σε ήρεμους προορισμούς με καθαρό αέρα και φυσικό τοπίο.

Το 71% των ταξιδιωτών σκέφτονται καλοκαιρινές ή φθινοπωρινές εξορμήσεις σε βουνά, όχι για σκι αλλά για απομόνωση και χαμηλούς ρυθμούς. Ορεινά χωριά, λίμνες μέσα στην ομίχλη και καταλύματα με ξυλόσομπες αντικαθιστούν το Wi-Fi ως σημείο αναφοράς.

Ένα τοπίο με βουνό@ Unsplash

Ταξίδια για βιβλιόφιλους

Η λογοτεχνία γίνεται αφετηρία για νέα ταξίδια. Αντί για νυχτερινή ζωή, οι ταξιδιώτες ακολουθούν τα ίχνη συγγραφέων, ψάχνουν παλιά βιβλιοπωλεία ή διαβάζουν σε ξενοδοχεία εμπνευσμένα από βιβλιοθήκες.

Η Skyscanner καταγράφει άνοδο 70% στις κρατήσεις μέσω του φίλτρου "library”, ενώ σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες σχεδιάζουν ταξίδια με βάση βιβλία που αγαπούν. Από το να περπατούν στους δρόμους του Δουβλίνου στα βήματα του James Joyce μέχρι λογοτεχνικά retreats, η εμπειρία γίνεται πιο στοχευμένη.

Solo ταξίδια με νέα διάσταση

Τα σόλο ταξίδια συνεχίζουν να αυξάνονται, αλλά η λογική αλλάζει. Δεν είναι τόσο "βρίσκω τον εαυτό μου", όσο "γνωρίζω άλλους".

Το 39% των ταξιδιωτών έχουν ταξιδέψει μόνοι με στόχο νέες γνωριμίες, ενώ οι κρατήσεις με το φίλτρο "solo” έχουν αυξηθεί 83%. Από κοινόχρηστα hostel bars μέχρι μαθήματα surf, οι κοινωνικές ευκαιρίες ξεκινούν στον δρόμο.

Ένας άνδρας κάνει solo travelling@ iStock

Τα ξενοδοχεία στο επίκεντρο

Η επιλογή καταλύματος δεν γίνεται πλέον με βάση την τοποθεσία. Το ίδιο το ξενοδοχείο είναι ο λόγος του ταξιδιού.

Το 61% των Gen Z έχουν διαλέξει προορισμό αποκλειστικά με βάση το κατάλυμα — από μεταμορφωμένες εκκλησίες στην Κροατία έως βίλες σε τροπικές ζούγκλες. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον χώρο, την αισθητική και την ιστορία του.

Οικογενειακά ταξίδια με διαφορετικό σκοπό

Τα ταξίδια με την οικογένεια δεν περιορίζονται σε ζευγάρια με παιδιά. Καθώς το κόστος ζωής αυξάνεται, πολλοί νέοι ταξιδεύουν με τους γονείς τους για να μοιραστούν έξοδα και εμπειρίες.

Το 51% των ενηλίκων της Gen Z ταξίδεψαν με τους γονείς τους τα τελευταία δύο χρόνια. Τα ταξίδια αυτά συνδυάζουν κοινές αναμνήσεις, πρακτική εξοικονόμηση και μια επιπλέον βοήθεια στις μετακινήσεις.

Νέοι προορισμοί που ξεχωρίζουν

Η Skyscanner παρουσίασε 10 προορισμούς με αυξημένο ενδιαφέρον. Πρώτη είναι η Σαλέρνο στην Ιταλία (+211%), ως εναλλακτική της Αμάλφι. Ακολουθούν το Koror στο Παλάου (+156%) για καταδύσεις και περιοχές όπως Kochi, Bilbao, Akureyri και Kaunas, που συνδυάζουν αυθεντικότητα με λιγότερη τουριστική έκθεση.

Πόλεις όπως η Κολωνία, η Γκόα και το Kaunas βλέπουν σημαντικές πτώσεις τιμών στις πτήσεις, κάνοντας τους προορισμούς αυτούς πιο προσιτούς.

Η έκθεση της Skyscanner δείχνει μια καθαρή μετατόπιση: το ταξίδι δεν είναι πια απλή παύση της καθημερινότητας, αλλά τρόπος να ζήσεις και να εκφράσεις πλευρές του εαυτού σου μέσα από τον τόπο και την εμπειρία.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Πέθανε ο κιθαρίστας των Kiss, Ace Frehley

Ο Ace Frehley, ο κιθαρίστας-θρύλος και ιδρυτικό μέλος των Kiss, πέθανε στα 74 του. Ο άνθρωπος πίσω από τη φιγούρα του "Spaceman" άφησε πίσω του μια εποχή γεμάτη καπνό, πυροτεχνήματα και αληθινό rock’n’roll.

Γραφει Παυλος Κρουστης

'Τι σημαίνει να είσαι άντρας': Ο δημιουργός της σειράς Adolescence ζητά από πατεράδες να γράψουν γράμματα στους γιους τους

Ο Stephen Graham, δημιουργός και πρωταγωνιστής της επιτυχημένης σειράς Adolescence, καλεί τους πατεράδες όλου του κόσμου να γράψουν γράμματα στους γιους τους, για να μιλήσουν ανοιχτά για την ανδρική ταυτότητα και τη σιωπή που τη συνοδεύει.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Ποια είδη ύπνου υπάρχουν και πώς μας επηρεάζουν

Ο ύπνος δεν είναι ίδιος για όλους. Μια νέα επιστημονική έρευνα δείχνει πως υπάρχουν διαφορετικοί τύποι ύπνου που επηρεάζουν όχι μόνο την ξεκούρασή μας, αλλά και τη διάθεση, τη σκέψη και τη συνολική μας υγεία.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Το νέο ChatGPT θα είναι ακατάλληλο για ανηλίκους

Η OpenAI ετοιμάζεται να αλλάξει ριζικά τους κανόνες του παιχνιδιού. Ο Sam Altman, ο άνθρωπος πίσω από το ChatGPT, ανακοίνωσε την κυκλοφορία μιας νέας, πιο τολμηρής έκδοσης του chatbot που θα απευθύνεται αποκλειστικά σε επαληθευμένους ενήλικες χρήστες.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Η HUAWEI φέρνει την τεχνολογία αιχμής στα smartwatches

Στο Esquire BBQ Street Party, η HUAWEI παρουσίασε τα νέα Watch Ultimate 2 και GT6 Series. Τεχνολογία αιχμής με στυλ που ταιριάζει σε κάθε στιγμή της ημέρας.