Καμία έκπληξη, το Clubhouse μεγαλώνει καθημερινά κατά μισό εκατομμύριο χρήστες

Πώς εξηγείται η επιτυχία των ηχητικών μηνυμάτων στο διαδίκτυο.

Γράφει: Ραφαέλλα Ράλλη 05 Φεβρουαρίου 2021

Ήταν μόλις αρχές αυτής της εβδομάδας όταν εξηγήσαμε το "φαινόμενο" Clubhouse και το ενδεχόμενο να αποδειχθεί σοβαρός ανταγωνιστής -ή πιο ορθά ο viral διάδοχος- του TikTok μέσα στη χρονιά. Εντός μόνο λίγων ημερών, οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό ώστε οι χρήστες του νέου κοινωνικού δικτύου που βασίζεται στα ηχητικά μηνύματα να αυξάνονται με τρελούς ρυθμούς - συγκεκριμένα κατά μισό εκατομμύριο καθημερινά.

Συνολικά, στο διάστημα δέκα μηνών από τη δημιουργία της beta εκδοχής του έχει κερδίσει πέντε εκατομμύρια εγγραφές, στις οποίες πρέπει να υπολογίσεις ένα ακόμη εκατομμύριο (αυτό που προστέθηκε τις τελευταίες 48 ώρες). Μόλις προχθές, το Clubhouse έγινε trending topic στην κινεζική πλατφόρμα Weibo (είναι κάτι σαν το Facebook της Κίνας) που ούτε λίγο ούτε πολύ προβλέπει ότι η εν λόγω εκθετική πρόοδος στα στατιστικά του θα συνεχιστεί.

Η εξήγηση

Το επιχείρημα τους βασίζεται στο γεγονός ότι στην παρούσα φάση η εφαρμογή είναι διαθέσιμη μόνο στο Apple store και μέλος της μπορεί να γίνει κάποιος μόνο αν λάβει προσωπική πρόσκληση από ήδη εγγεγραμένο χρήστη. Ο βαθμός δυσκολίας δηλαδή για να ενταχθούν οι ενδιαφερόμενοι στην κοινότητα του Clubhouse, μεταφράζεται ως πρόκληση να το κατορθώσουν.

Παράλληλα, λέγεται πως ο παράγοντας "περιέργεια" κάνει ένα "privileged" κοινωνικό δίκτυο να μοιάζει πιο ενδιαφέρον, ενώ αν δε γίνει τώρα, στο επίσημο ξεκίνημά του αυτή η "έκρηξη" στις εγγραφές, δε θα συμβεί ποτέ. 

Οι πρώτες εντυπώσεις όσων μπήκαν στα περίφημα "δωμάτια" και άκουσαν όσα λέγονται, είναι ότι επικρατεί ο ενθουσιασμός του ερασιτέχνη και εκείνη η αίσθηση ότι όντως κάτι πολύ σημαντικό συμβαίνει. Παρομοιάζουν δηλαδή την εμπειρία με τις εποχές της ελεύθερης ραδιοφωνίας και του chat Irc.

Η νέα εποχή

Είτε τα παραπάνω ισχύουν είτε όχι, η αξία του νεόκοπου κοινωνικού δικτύου έχει εκτοξευθεί σε κάτι παραπάνω από ένα δισ. δολάρια και τα λεγόμενα του αναλυτή Jeremiah Owyang είναι ακόμη πιο κατατοπιστικά: "Το κείμενο δεν είναι πια αρκετό και το βίντεο είναι υπερβολικό. Το ηχητικό μήνυμα είναι τέλειο. Αντιπροσωπεύει την ευκαιρία για επικοινωνία και ενσυναίσθηση χωρίς τα μειονεκτήματα του βίντεο". 

Τώρα μένει να δούμε πώς τα "παραδοσιακά" κοινωνικά δίκτυα και οι υπηρεσίες streaming θα μεταβολίσουν αυτήν την εξέλιξη και αν θα προσαρμοστούν αναλόγως. Άραγε θα δώσουν τη δυνατότητα στο κοινό τους να γίνουν μέλη σε αντίστοιχα "δωμάτια"; Θα προσπαθήσουν να εξαγοράσουν την υπηρεσία; Το μόνο σίγουρο είναι πως μία νέα προοπτική εισέβαλε στον κόσμο του διαδικτύου και θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι κάθε ιστοσελίδας που βρίσκει παρωχημένα τα συμβατικά chat rooms. 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ο Marc Jacobs για τις αισθητικές επεμβάσεις στο Hollywood

Η αλήθεια του Marc Jacobs μέσα από ένα post του στο Instagram.

Η απόλυτη εμπειρία Αιγαίου

Ποτέ πριν, μία θαλάσσια απόδραση δε γινόταν με τέτοιο τρόπο.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Η άγρια, στην κυριολεξία, παιδική ηλικία της Melanie Grifith

Μεγάλωσε ανάμεσα σε λιοντάρια, τίγρεις και ελέφαντες.

Το φαινόμενο των People Pleasers

Πώς να φροντίσεις τη ψυχική σου υγεία αν είσαι άνθρωπος που θέλει συνεχώς να ικανοποιεί τους άλλους.

Το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί σε μία πισίνα

Πώς η σιχαμερή αν και διαδεδομένη πρακτική του ουρείν εντός της πισίνας βλάπτει την υγεία όλων μας.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Πώς και πόσο μεγαλώνει ο μισθός του Γιάννη Αντετοκούνμπο

Πόσα επιπλέον χρήματα μπορεί να κερδίζει, μετά τον τίτλο του ΝΒΑ.