Καμία έκπληξη, το Clubhouse μεγαλώνει καθημερινά κατά μισό εκατομμύριο χρήστες

Πώς εξηγείται η επιτυχία των ηχητικών μηνυμάτων στο διαδίκτυο.

Γράφει: Ραφαέλλα Ράλλη 05 Φεβρουαρίου 2021

Ήταν μόλις αρχές αυτής της εβδομάδας όταν εξηγήσαμε το "φαινόμενο" Clubhouse και το ενδεχόμενο να αποδειχθεί σοβαρός ανταγωνιστής -ή πιο ορθά ο viral διάδοχος- του TikTok μέσα στη χρονιά. Εντός μόνο λίγων ημερών, οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό ώστε οι χρήστες του νέου κοινωνικού δικτύου που βασίζεται στα ηχητικά μηνύματα να αυξάνονται με τρελούς ρυθμούς - συγκεκριμένα κατά μισό εκατομμύριο καθημερινά.

Συνολικά, στο διάστημα δέκα μηνών από τη δημιουργία της beta εκδοχής του έχει κερδίσει πέντε εκατομμύρια εγγραφές, στις οποίες πρέπει να υπολογίσεις ένα ακόμη εκατομμύριο (αυτό που προστέθηκε τις τελευταίες 48 ώρες). Μόλις προχθές, το Clubhouse έγινε trending topic στην κινεζική πλατφόρμα Weibo (είναι κάτι σαν το Facebook της Κίνας) που ούτε λίγο ούτε πολύ προβλέπει ότι η εν λόγω εκθετική πρόοδος στα στατιστικά του θα συνεχιστεί.

Η εξήγηση

Το επιχείρημα τους βασίζεται στο γεγονός ότι στην παρούσα φάση η εφαρμογή είναι διαθέσιμη μόνο στο Apple store και μέλος της μπορεί να γίνει κάποιος μόνο αν λάβει προσωπική πρόσκληση από ήδη εγγεγραμένο χρήστη. Ο βαθμός δυσκολίας δηλαδή για να ενταχθούν οι ενδιαφερόμενοι στην κοινότητα του Clubhouse, μεταφράζεται ως πρόκληση να το κατορθώσουν.

Παράλληλα, λέγεται πως ο παράγοντας "περιέργεια" κάνει ένα "privileged" κοινωνικό δίκτυο να μοιάζει πιο ενδιαφέρον, ενώ αν δε γίνει τώρα, στο επίσημο ξεκίνημά του αυτή η "έκρηξη" στις εγγραφές, δε θα συμβεί ποτέ. 

Οι πρώτες εντυπώσεις όσων μπήκαν στα περίφημα "δωμάτια" και άκουσαν όσα λέγονται, είναι ότι επικρατεί ο ενθουσιασμός του ερασιτέχνη και εκείνη η αίσθηση ότι όντως κάτι πολύ σημαντικό συμβαίνει. Παρομοιάζουν δηλαδή την εμπειρία με τις εποχές της ελεύθερης ραδιοφωνίας και του chat Irc.

Η νέα εποχή

Είτε τα παραπάνω ισχύουν είτε όχι, η αξία του νεόκοπου κοινωνικού δικτύου έχει εκτοξευθεί σε κάτι παραπάνω από ένα δισ. δολάρια και τα λεγόμενα του αναλυτή Jeremiah Owyang είναι ακόμη πιο κατατοπιστικά: "Το κείμενο δεν είναι πια αρκετό και το βίντεο είναι υπερβολικό. Το ηχητικό μήνυμα είναι τέλειο. Αντιπροσωπεύει την ευκαιρία για επικοινωνία και ενσυναίσθηση χωρίς τα μειονεκτήματα του βίντεο". 

Τώρα μένει να δούμε πώς τα "παραδοσιακά" κοινωνικά δίκτυα και οι υπηρεσίες streaming θα μεταβολίσουν αυτήν την εξέλιξη και αν θα προσαρμοστούν αναλόγως. Άραγε θα δώσουν τη δυνατότητα στο κοινό τους να γίνουν μέλη σε αντίστοιχα "δωμάτια"; Θα προσπαθήσουν να εξαγοράσουν την υπηρεσία; Το μόνο σίγουρο είναι πως μία νέα προοπτική εισέβαλε στον κόσμο του διαδικτύου και θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι κάθε ιστοσελίδας που βρίσκει παρωχημένα τα συμβατικά chat rooms. 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Αντίο φορτιστή

Σύντομα, η ιδέα της φόρτισης θα μοιάζει με ανάμνηση μακρινή.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Το padel αξίζει μία ευκαιρία

Το padel είναι το νέο και κάπως περίεργο άθλημα που αρέσει σε όλους και παίζεται με ρακέτες σε "ημιυπαίθρια" γήπεδα.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Ακτιβιστές σε reality

Το The Activist τους καλεί να αναμετρηθούν για προωθήσουν τους σκοπούς τους.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Κι αν τρως υπερβολικά πολλές ντομάτες;

Οι παρενέργειες της υπερβολικής κατανάλωσης.

Καλωσόρισες iPhone13

Στις 24 Σεπτεμβρίου θα είναι διαθέσιμα στην αγορά τα τρία κινητά τηλέφωνα της σειράς iPhone 13 που ενσωματώνουν τεχνολογία 5G.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Οι πιο ύπουλες ερωτήσεις σε μία συνέντευξη για δουλειά

Ερωτήσεις που σε φέρνουν σε δύσκολη κατάσταση πριν καν το καταλάβεις. Λύσεις όμως, υπάρχουν.

Γραφει Τιμος Σαλαμες