Live Audio Rooms: Η απάντηση του Facebook στο Clubhouse

Ποιος είπε ότι ο Mark Zuckerberg θα έμενε με τα χέρια δεμένα;

Κάπως έπρεπε να απαντήσει το Facebook στην επέλαση του Clubhouse και όσοι παρακολουθούν τις κινήσεις Zuckerberg ήξεραν πως ήταν θέμα χρόνου. Όπως και στο παρελθόν με το Snapchat και το TikTok, η στρατηγική του Menlo Park είναι ξεκάθαρη: Αντιγράψτε όσο καλύτερα γίνεται τα χαρακτηριστικά που είναι επιτυχημένα στην εφαρμογή του αντιπάλου ενσωματώνοντάς τα στο τεράστιο "οικοσύστημα" που δημιουργήθηκε από τον Mark Zuckerberg. Έτσι, μετά από μήνες εργασίας, δοκιμών και προετοιμασιών, το Facebook ανακοίνωσε την άφιξη των Live Audio Rooms, η οποία θα είναι διαθέσιμη παγκοσμίως το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στην αρχή θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά σε groups και δημόσια πρόσωπα, αλλά στη συνέχεια θα επεκταθεί σε όλους τους χρήστες του Messenger,  οι οποίοι θα μπορούν να ανοίξουν τη δική τους αίθουσα ήχου για να μιλήσουν με φίλους, να οργανώσουν διαδικτυακές συζητήσεις ή να πραγματοποιήσουν πραγματικές συνεδρίες απομακρυσμένων εκδηλώσεων. Κάθε χρήστης θα ηχογραφεί το περιεχόμενο που θέλει και θα το διανείμει στο κοινωνικό δίκτυο, επιλέγοντας αν θα το διαθέσει δωρεάν ή με εισιτήριο-συνδρομή σε όσους ενδιαφέρονται. 

Εναλλακτικά, θα είναι δυνατή η μετατροπή τμημάτων της συνομιλίας σε Soundbites, δηλαδή σε μίνι ηχητικές συμμετοχές που θα εισάγονται σε ένα stream από clips που θα διαχειρίζεται ένας αλγόριθμος συμβατός από κάθε άποψη με τη λειτουργία του feed. Φαντάσου κάτι σε reel που όμως θα αφορά μόνο τον ήχο. Για να πείσει τους χρήστες να συμμετάσχουν, το Facebook καθιέρωσε επίσης ένα κεφάλαιο δημιουργού ήχου για να "υποστηρίξει νέους δημιουργούς ήχου", το οποίο θα ενταχθεί στο Stars, το σύστημα πληρωμών για influencers που θα εφαρμοστεί αμέσως στα Live Audio Rooms. Σου θυμίζει μήπως το Payments του Clubhouse;

Το Facebook σχεδιάζει επίσης να ασχοληθεί εκτενέστερα με το podcasting. Το κοινωνικό δίκτυο θα αρχίσει να προτείνει εκπομπές και επεισόδια με βάση τα ενδιαφέροντα των χρηστών, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γίνουν αντικείμενο σχολιασμού ή ακόμη και viral, εκμεταλλευόμενοι τα 170 εκατομμύρια άτομα που είναι συνδεδεμένα σε μια σελίδα podcast και τους 35 εκατομμύρια fans σε όλο τον κόσμο που ακολουθούν τους πρωταγωνιστές αυτής της τάσης. Για να ολοκληρώσει τον κύκλο, το Facebook θα συνάψει επίσης συμφωνία με το Spotify για να ενσωματώσει πολλές δυνατότητες της εφαρμογής στη ροή της: Θα μπορείς να ακούσεις δηλαδή μουσική και podcasts απευθείας από το κοινωνικό δίκτυο, κάνοντας εγγραφή με το λογαριασμό σου.

Η διάρκεια της τάσης και η μελλοντική "μάχη"

Μένει μόνο να δούμε πόσο κερδοφόρα θα είναι για το Facebook αυτή η επένδυση στον κόσμο του ήχου και πόσο θα καταφέρει να διαρκέσει. Ο Zuckerberg είχε κάνει παρόμοιους ελιγμούς στο παρελθόν και για τα βίντεο στο Instagram μέσω IGTV, καθώς και με τη σοβαρή επένδυσή του στο Facebook Live, το οποίο στη συνέχεια έχασε έδαφος. Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και για τον ήχο, εάν τα podcasts και τα ηχητικά μηνύματα, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή αυτή τη στιγμή, δεν επιβιώσουν μετά τη  λήξη της πανδημίας.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: Το Clubhouse πρέπει να διατηρήσει την αποκλειστικότητά του για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό των κοινωνικών "καρχαριών" που προσπαθούν να το διαλύσουν χρησιμοποιώντας τα δικά του όπλα. Αφού το Facebook, το Twitter και το Linkedin μελετούν επίσης παρόμοιες λύσεις, είναι βέβαιο ότι η αμερικανική εφαρμογή θα πρέπει επιτέλους γίνει διαθέσιμη στους χρήστες Android για να εμπλουτίσει το κοινό της και να είναι έτοιμη για την εν λόγω μάχη που πλησιάζει.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

#STYLEGUIDE BY CLODIST - SALE SHOPPING LIST

Kάθε μέρα οι editors του Esquire προτείνουν τις καλύτερες επιλογές στις εκπτώσεις από το Clodist.gr

Το πουπουλένιο μπουφάν

Μαύρο packable μπουφάν, Columbia explore more

Η πλεκτή ζακέτα με το φερμουάρ

Πλεκτή ζακέτα με stand-up γιακά, Crossley explore more

Το ιδιαίτερο πορτοφόλι

Πορτοφόλι με μοντέρνο ντιζάιν, Boss explore more

Το outdoor παντελόνι

Παντελόνι από υδροαπωθητικό και αντιανεμικό ύφασμα, The North Face explore more

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Οι 'σιδερένιες γυναίκες' της 24ωρης Daytona

Στα πρόσωπα 4 κυριών εκφράζεται το πιο δημοφιλές σκέλος του Women In Motorsport. Είναι οι Iron Dames και φέτος έκαναν ντεμπούτο στις 24 ώρες της Daytona.

Γραφει TopGear

Τελικά τι ώρα είναι τώρα στη Σελήνη;

Προς το παρόν δεν υπάρχει απάντηση, αλλά όλοι έχουν αρχίσει να την ψάχνουν, επειγόντως.

20 λέξεις που δεν υπήρχαν πριν από 45 χρόνια

Οι πιο δημοφιλείς νεολογισμοί και τα γλωσσικά δάνεια που έγιναν κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής γλώσσας.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Bodybuilding για καλύτερο ύπνο

Υπάρχουν πολλές απαντήσεις στο ερώτημα του πώς θα κοιμηθείς εύκολα, αλλά αυτή δεν την περιμέναμε.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Η Gen Z δε μπορεί να αποφασίσει ακόμη για την απομακρυσμένη εργασία

Τα αποτελέσματα μίας πρόσφατης διεθνούς έρευνας δείχνουν διχασμό στη στάση των νέων απέναντι στην τηλεργασία.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Πόσα κιλά αντέχει το πεντάλ φρένου στην Formula 1;

Η ομάδα της Mercedes στην Formula 1 μας δείχνει τα πεντάλ στα μονοθέσια των Hamilton και Russell σε μια νέα σειρά video που αποκαλύπτουν μυστικά της F1.

Γραφει TopGear