Σοβαρά προβλήματα, τα οποία στη συνέχεια επιλύθηκαν εμφάνισε η πλατφόρμα υπολογιστικού νέφους Amazon Web Services (AWS) την Τρίτη, υποδεικνύοντας ωστόσο με τον πιο εμφατικό τρόπο τον μεγάλο βαθμό εξάρτησης των επιχειρήσεων από τους τεχνολογικούς κολοσσούς που παρέχουν υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους.
Όπως αναφέρει το Forbes, η πανδημία επιτάχυνε τη μετάβαση σε υπηρεσίες cloud καθώς οι εταιρείες επιδίωξαν να ψηφιοποιήσουν γρήγορα και αποτελεσματικά τις λειτουργίες τους και να αξιοποιήσουν ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων, από αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης έως και κβαντικούς υπολογιστές.
Νωρίτερα φέτος, η Gartner προέβλεψε "άλμα" 21% στις δαπάνες των χρηστών παγκοσμίως για υπηρεσίες cloud, υπερβαίνοντας τα 330 δισ. δολάρια. Η εκτίμηση αυτή έφερε αύξηση των εσόδων για brands όπως η AWS, για το Azure της Microsoft και το Google Cloud που ήδη κυριαρχούν στις ΗΠΑ και σε πολλές άλλες αγορές παγκοσμίως.
Το ερώτημα είναι κατά πόσον μπορούν οι εταιρείες αυτές να διατηρήσουν την ποιότητα παροχής υπηρεσιών ανταποκρινόμενες στην όλο και αυξανόμενη ζήτηση. Σε μια προσπάθεια να κερδίσουν περισσότερους πελάτες, η AWS και οι ανταγωνιστές της επιδίδονται σε έναν αγώνα δρόμου για περισσότερες προσφορές, κάτι που καθιστά τη διαχείριση των σχετικών υποδομών τους πιο πολύπλοκη.
"Καθώς η γκάμα των λειτουργιών διευρύνεται ραγδαία, πρέπει να καταφέρουν να τις διαχειριστούν όλες. Και αυτό δεν γίνεται χειροκίνητα", λέει ο Doug Madory της Kentik, μιας εταιρείας που παρέχει δεδομένα και analytics για τα δίκτυα ΙΤ σε επιχειρήσεις. "Πρέπει να αυτοματοποιηθούν οι λειτουργίες και είναι πολύ δύσκολο να προβλέψεις μια ενδεχόμενη κατάρρευση".
Μια πρόκληση ακόμα για τους κολοσσούς του cloud είναι να παρακολουθούν τις διασυνδέσεις που θα μπορούσαν να προκαλέσουν την κατάρρευση των συστημάτων τους.
Τα προβλήματα που εμφάνισε το Facebook
Υπενθυμίζεται πως τον Οκτώβριο, το Facebook και σημαντικές υπηρεσίες του, όπως το Messenger και το WhatsApp, "έπεσαν" για περισσότερες από έξι ώρες, αφού οι τεχνικοί που εργάζονταν στην παγκόσμια "ραχοκοκαλιά" του, η οποία περιλαμβάνει χιλιάδες routers και δεκάδες χιλιάδες μίλια καλωδίων οπτικών ινών, προκάλεσαν κατά λάθος τη διακοπή λειτουργίας όλων των data centers του.
Τότε, το Facebook ανέφερε πως ένας από τους λόγους που η αποκατάσταση του προβλήματος άργησε τόσο πολύ ήταν ότι συγκεκριμένα εργαλεία λογισμικού που χρειάζονταν για την αντιμετώπιση του προβλήματος δεν ήταν διαθέσιμα λόγω της διακοπής, η οποία απενεργοποίησε την αυτόματη πρόσβαση σε ορισμένα data centers. Οι τεχνικοί έπρεπε να τα ¨ρίξουν" σε άλλες τοποθεσίες για να τα επαναφέρουν σε λειτουργία.
Από: Capital.gr