Από όταν πρωτοδημιουργήθηκε το like για το Facebook, οι χρήστες ζητούσαν από τα κοινωνικά δίκτυα να φτιάξουν το αντίθετο κουμπί, το λεγόμενο dislike. Πριν από δύο χρόνια, ωστόσο, με τον εμπλουτισμό των διαθέσιμων κουμπιών και την άφιξη των αντιδράσεων, η εφαρμογή της ομάδας Meta είχε ουσιαστικά βάλει στο συρτάρι το "dislike", με το επιχείρημα της προστασίας από τον αρνητισμό από όπου κι αν προέρχεται, αλλά και από την αρνητική κριτική στις χορηγούμενες διαφημίσεις. Το ζήτημα είναι πως από ό,τι φαίνεται είναι πολύ πιθανό να εισαχθεί στο Twitter το οποίο λέγεται ότι ετοιμάζει μία νέα λειτουργία καταψήφισης με την ένδειξη thumbs down.

iStock

Πού θα είναι

Από τις πρώτες φήμες - αλλά και από Ιταλούς χρήστες που επιβεβαίωσαν την παρουσία του νέου κουμπιού - το "dislike" θα είναι ενεργοποιημένο μόνο στα σχόλια που διαβάζουμε στις αναρτήσεις με σκοπό την αναφορά ακατάλληλου, λανθασμένου ή παραπλανητικού περιεχομένου . Εν ολίγοις, ένα είδος σελιδοδείκτη που υποδεικνύει στο Twitter σε ποια στοιχεία πρέπει να δώσει μεγαλύτερη ή μικρότερη αξία. Ο στόχος είναι ακριβώς αυτός: να παράσχει η πλατφόρμα ένα εργαλείο για την καλύτερη οργάνωση του περιεχομένου στον "πίνακα ανακοινώσεων", καθώς οι αρνητικές ψήφοι δε θα είναι ορατές σε κανέναν, εκτός από το Twitter.

>Διάβασε ακόμη: 15 χρόνια Twitter

"Οι ψήφοι σας δεν είναι δημόσιες και δε θα κοινοποιούνται στονσυντάκτη του tweet ή στο ιστορικό των χρηστών. Η ανατροφοδότηση μας επιτρέπει να δώσουμε προτεραιότητα σε περιεχόμενο υψηλότερης ποιότητας στο ιστορικό σας και σε αυτό των άλλων χρηστών", εξηγεί το Twitter σε ανακοίνωσή του.

Οι συνέπειες

Προς το παρόν μιλάμε μόνο για τα σχόλια, αλλά αν η συζήτηση επεκταθεί και στο υπόλοιπο κοινωνικό δίκτυο, θα μπορούσε να βοηθήσει το Twitter να διαχειριστεί ακόμη καλύτερα τις αρχικές μας σελίδες: Ο ιστότοπος ήδη τοποθετεί τα περιεχόμενα στην αρχική μας σελίδα με βάση τα likes και τις αντιδράσεις- το dislike θα μπορούσε να επισημάνει στο κοινωνικό δίκτυο ποιες αναρτήσεις να θάψει στο σωρό και να μην τις κάνει να εμφανίζονται στην κορυφή.

Αυτό που θέλει εν ολίγοις είναι να εξασφαλίσει στους χρήστες αξιόλογο περιεχόμενο, σχετικό με τα ενδιαφέροντά τους, δίνοντάς τους παράλληλα τη δυνατότητα να μπλοκάρουν την άφιξη ανεπιθύμητων σχολίων. Θα είναι ωστόσο μόνο ένα εργαλείο ελέγχου ή θα κινδυνεύσει να αλλάξει το πρόσωπο του κοινωνικού δικτύου περιορίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερο τις ανταλλαγές απόψεων; Θα χρειαστούν μερικές εβδομάδες εφαρμογής για να το εξακριβώσουμε.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.