Αυτό το Instagram θέλουμε;

Το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο έπαθε TikTok και δεν είμαστε σίγουροι ότι μας αρέσει.

Ήδη αρκετοί θα έχετε διαπιστώσει ότι το Instagram σχεδιάζει -αν όχι πραγματοποιεί- μια σειρά από αλλαγές που το απομακρύνουν εντελώς από την αρχική του υπόσταση. Ναι, τα social media είναι και αυτά ζωντανά και αλλάζουν σύμφωνα με τις τάσεις της εποχής (ή βουλιάζουν) όμως φαίνεται ότι οι χρήστες δε συμφωνούν πάντα με τις αλλαγές και στην προκειμένη περίπτωση με την TikTokποίηση της δημοφιλούς πλατφόρμας.

Έχουν περάσει σχεδόν 5 χρόνια από όταν το Instagram μπόρεσε να "καταπιεί" το Snapchat προσθέτοντας τα stories στο περιεχόμενό του και αυτή ήταν μια από τις αλλαγές που έκαναν τους περισσότερους από εμάς να κολλήσουμε κι άλλο με την πλατφόρμα φωτογραφιών. Η εξαγορά του Instagram από το Facebook / Meta χαρίζει τα τελευταία 10 χρόνια ακατάπαυστα κοινό στην πλατφόρμα όμως από το ξέσπασμα της πανδημίας και έπειτα, τα πράγματα μοιάζουν να αλλάζουν.

Το TikTok πολύ γρήγορα πέτυχε την εκτίναξή του και πια μοιάζει με ένα άγριο ποτάμι. Ήταν δεδομένο ότι οι υπόλοιποι παίκτες (εκτός φυσικά από το σταθερό Twitter) θα χόρευαν μαζί του. Ποιες είναι όμως οι σοβαρότερες αλλαγές που πραγματοποιεί η πλατφόρμα και γιατί μας ξινίζει τόσο πολύ η αλλαγή του;

> Διάβασε ακόμη: Ετοιμάσου για black out σε Facebook και Instagram το καλοκαίρι

Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε όσοι -κακώς- δεχτήκαμε τις αλλαγές είναι η αδυναμία να ελέγξουμε τον ήχο στα Reels. Μια στιγμή αδράνειας και χαζέματος της αρχικής σελίδας όσο είμαι στο γραφείο, αρκεί για να ακουστεί σε όλους ο ήχος από το βίντεο που ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά μου. Την τρίτη φορά που την πάτησα, αποφάσισα να βάλω σε πλήρη σίγαση το κινητό, όμως ρεαλιστικά τώρα, δεν μπορεί να είναι αυτή η λύση!

Δεύτερο βασικό πρόβλημα; Οι διαφημίσεις. Κάθε 4 posts αρκούν πλέον για να εμφανιστεί μπροστά μου μια διαφήμιση ή κάποιος που δεν ακολουθώ (και ούτε και πρόκειται) και ειλικρινά, έχω φάει πολύ διαφήμιση από τα cookies όλων των sites, για να τρώω κι άλλη, τόσο συχνή από το Instagram. Όμως σαν να μην έφτανε αυτό το νέο Instagram γίνεται πιο αργό στην κύλισή του, ενσωματώνοντας την κύλιση post by post. Πλέον θα αφιερώσω χρόνο για την κάθε φορά που θα βλέπω ανεπιθύμητο περιεχόμενο και μαντέψτε: Έτσι, αναγκάζομαι να το τσεκάρω πλήρως πριν το απορρίψω. Θρίαμβος για τους διαφημιστές, θρίαμβος και για το TikTok που αν μη τι άλλο δεν μας εκνευρίζει τόσο, γιατί έτσι το μάθαμε. Πανωλεθρία για τους χρήστες.

Δεν είναι ότι δεν μπορείτε να προχωρήσουμε γρήγορα, αλλά ότι το Instagram βάζει το δάχτυλό μας στη ζυγαριά: κάθε κομμάτι περιεχομένου αποκτά πλέον ένα νέο ελάχιστο κβάντο εμπλοκής, ένα επίπεδο που επιλέγουν οι ίδιοι και όχι ο χρήστης. Με λίγα λόγια απλώς πρέπει να σταματάμε σε κάθε στοιχείο, χωρίς εναλλακτική λύση.

Ο Adam Mosseri, επικεφαλής του Intagram υπερασπίστηκε τις αλλαγές και δέχθηκε την κριτική

Ο επικεφαλής του Instagram, Adam Mosseri πρόσφατα χρειάστηκε να σχολιάσει τις αλλαγές και αυτό γιατί οι αντιδράσεις ήταν έντονες: "Πειραματιζόμαστε με διάφορες αλλαγές στην εφαρμογή, και έτσι ακούμε πολλές ανησυχίες από όλους εσάς" ξεκίνησε ο Mosseri, για να συνεχίσει παραδεχόμενος ότι... υπάρχει πρόβλημα: "Θέλω να είμαι σαφής, δεν είναι ακόμα καλό. Και θα πρέπει να το φτάσουμε σε ένα καλό σημείο αν πρόκειται να το στείλουμε στην υπόλοιπη κοινότητα του Instagram. Θα πρέπει να εξελιχθούμε, επειδή ο κόσμος αλλάζει γρήγορα και θα πρέπει να αλλάξουμε μαζί του".

Ο Mosseri πάντως καθησύχασε το κοινό αναφέροντας ότι δεν σκοπεύει να αλλάξει τον προσανατολισμό της πλατφόρμας: "Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τις φωτογραφίες. Είναι μέρος της κληρονομιάς μας. Ωστόσο εάν κοιτάξετε τι μοιράζονται οι άνθρωποι στο Instagram, αυτό μετατοπίζεται περισσότερο σε βίντεο με την πάροδο του χρόνου. Αν κοιτάξετε τι αρέσει και τι καταναλώνουν και τι βλέπουν οι άνθρωποι στο Instagram, αυτό επίσης μετατοπίζεται όλο και περισσότερο σε βίντεο με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και όταν σταματήσουμε να χρεώνουμε οτιδήποτε".

Οι χρήστες έχουν επίσης απογοητευτεί με τον αριθμό των "συστάσεων" στις ροές τους, με τον οποίο το Instagram μας σερβίρει περιεχόμενο από λογαριασμούς που δεν ακολουθούμε. Με λίγα λόγια, φαίνεται ότι το Instagram προσπαθεί να αναδημιουργήσει την επιτυχία της σελίδας TikTok For You. "Αν βλέπετε πράγματα στο feed σας που είναι συστάσεις που δεν σας ενδιαφέρουν, αυτό σημαίνει ότι κάνουμε κακή δουλειά στην κατάταξη και πρέπει να βελτιωθούμε", δήλωσε ο Mosseri. "Μπορείτε να κάνετε X out μια σύσταση, μπορείτε ακόμη και να κάνετε snooze όλες τις συστάσεις για έως και ένα μήνα, ή να μεταβείτε στην ακόλουθη ροή σας". Τα σχόλια που δέχθηκε ωστόσο ήταν μάλλον κόλαφος για τον ίδιο.

"Make Instagram, Instagram again"

Οι απαντήσεις του Mosseri ήταν λίγο πολύ αναμενόμενες από τη στιγμή που η Kim Kardashian και η Kylie Jenner, οι γυναίκες με τους περισσότερους followers στο Instagram, αποφάσισαν επίσης να πάρουν θέση. "Make Instagram, Instagram again" έγραψαν και οι δύο στα stories τους παραφράζοντας το γνωστό τραμπικό σύνθημα και αμέσως "έριξαν" την πλατφόρμα.

"Σταματήστε να προσπαθείτε να γίνετε TikTok, θέλω απλώς να βλέπω χαριτωμένες φωτογραφίες των φίλων μου", πρόσθεσε η Jenner σε ένα σχόλιο που μπορεί να φαίνεται ανάλαφρο, ωστόσο κρύβει μια δυστυχία εκατομμυρίων για την ίδια, που σε καμία περίπτωση δεν θέλει να δει την παντοκρατορία που έκτισε την τελευταία δεκαετία. Το 2018 ένα μόλις tweet της στο οποίο έκραζε το Snapchat, ήταν καταδικαστικό για την πλατφόρμα, καθώς της κόστισε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια από την κεφαλαιοποίηση. Και τότε ανάλαφρα είχε αναρωτηθεί "μήπως κάποιος άλλος δεν ανοίγει πια το Snapchat;

Τα stories των Kardashians πήραν μορφή διαδικτυακής διαμαρτυρίας με εκατοντάδες χιλιάδες stories να ζητούν από το Instagram να γίνει ξανά... Instagram.

Μήπως είναι ήδη στρατηγική απόφαση της Meta ο μετασχηματισμός του Instagram;

Ο μετασχηματισμός του Instagram θεωρείται ευρέως ως απάντηση στη συνεχή ανάπτυξη του TikTok, ιδίως μεταξύ των νεότερων Αμερικανών χρηστών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Instagram παραμένει το τρίτο κοινωνικό δίκτυο με τις περισσότερες επισκέψεις, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ofcom από τον Σεπτέμβριο του 2021, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο το TikTok φαίνεται να ηγείται, με περισσότερες λήψεις από οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Sensor Tower.

> Διάβασε ακόμη: Facebook εναντίον TikTok: Ένας ανήθικος τεχνολογικός πόλεμος

Ενισχύοντας τις αλγοριθμικές συστάσεις, επιτρέποντας στους χρήστες να "αναμειγνύουν" αναρτήσεις (παρόμοια με τη λειτουργία "Duet" του TikTok) και προωθώντας κάθετο βίντεο σε πλήρη οθόνη πάνω από τις φωτογραφίες, το Instagram προσπαθεί να μετατρέψει την εμπειρία της κύριας εφαρμογής του σε κάτι παρόμοιο με εκείνη του κινεζικής ιδιοκτησίας upstart.

Τι λέει ο ίδιος ο Zuckerberg

Στην κλήση για τα τριμηνιαία κέρδη της Meta, ο Mark Zuckerberg ασχολήθηκε με το πρόσφατο δράμα γύρω από τις αλγοριθμικές συστάσεις στο Instagram. "Οι κοινωνικές ροές από το να καθοδηγούνται κυρίως από τους ανθρώπους και τους λογαριασμούς που ακολουθείτε, οδηγούνται όλο και περισσότερο και από την τεχνητή νοημοσύνη που συνιστά περιεχόμενο που θα βρείτε ενδιαφέρον από όλο το Facebook και το Instagram, ακόμη και αν δεν ακολουθείτε αυτούς τους δημιουργούς", είπε.

Αν βασιστούμε στα λεγόμενα του Zuckerberg, περίπου το 15% του περιεχομένου στις ροές μας στο Facebook εξυπηρετείται από την τεχνητή νοημοσύνη της Meta. Αυτός ο αριθμός είναι ακόμη λίγο μεγαλύτερος στο Instagram. "Αναμένουμε ότι αυτοί οι αριθμοί θα διπλασιαστούν μέχρι το τέλος του επόμενου έτους". Αυτό σημαίνει ότι πάνω από το 30% των feeds μας στο Instagram και το Facebook θα γεμίζουν με περιεχόμενο από λογαριασμούς που δεν ακολουθούμε στην πραγματικότητα.

Δεν είναι περίεργο που οι Kardashians θέλουν το Instagram να σταματήσει να προσπαθεί να γίνει TikTok και που εκατομμύρια χρήστες σε όλον τον κόσμο έχουμε ταχθεί στο πλευρό τους, για καλό σκοπό αυτήν την φορά.
 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

12 σπάνιες Ferrari από το τμήμα Special Projects

12 υπέροχες και σπάνιες Ferrari που δεν θα μπορέσεις να αποκτήσεις ακόμα αν κερδίσεις σε μεγάλο τζακ ποτ του τζόκερ.

Γραφει TopGear

OfftheGrid, το Tinder του ταξιδιώτη

Το OfftheGrid φιλοδοξεί να φέρει κοντά τους μοναχικούς ταξιδιώτες κι εμείς αναρωτιόμαστε για τους κινδύνους που εγκυμονεί.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

11 χρόνια χωρίς τον Steve Jobs

Ο πρωτοπόρος της τεχνολογίας έφυγε από τη ζωή μία ημέρα σαν κι αυτή.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Η ρήξη - κάκωση μηνίσκου και πώς να την αντιμετωπίσεις

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τη νόσο που συναντάται όλο και πιο συχνά σε αθλούμενους και μη.

Μία καλή πράξη από τη Dirty Laundry για την Κοινωνική Μέριμνα του Δήμου Θεσσαλονίκης

Μία δράση διανομής 1000 τεμαχίων casual ενδυμάτων στους αναξιοπαθούντες και τους αστέγους του Δήμου Θεσσαλονίκης.

O Ryan Gosling ταξιδεύει για το σπίτι των Gucci

Ο αγαπημένος ηθοποιός πρωταγωνιστεί στη νέα ταξιδιωτική καμπάνια "Valigeria" του οίκου Gucci