Όταν σκέφτεσαι τις μπαταρίες και τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους, τι σου έρχεται στο μυαλό; Το νικέλιο είναι ένα συστατικό που είναι αναμφισβήτητα απαραίτητο, όπως επίσης και το λίθιο. Όμως σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει, οι μπαταρίες δεν θα μπορούσαν να μείνουν πίσω. Έτσι, ενώ πρόσφατα μάθαμε για τη μπαταρία που θα έχει διάρκεια ζωής 28.000 χρόνια, τώρα βλέπουμε ότι το μέλλον μπορεί να μας φέρει και μπαταρίες από ξύλο. 

Μια ομάδα ερευνητών προσπαθεί λοιπόν να χρησιμοποιήσει μια απροσδόκητη πηγή για τις μπαταρίες επόμενης γενιάς: το ξύλο. Ενώ η ιδέα των ξύλινων μπαταριών μπορεί να φαίνεται παράλογη στην επιφάνεια, η επιστήμη πίσω από αυτή την προσπάθεια έχει περισσότερο νόημα από ό,τι νομίζετε.

Η πρωτοβουλία προέρχεται από τη σουηδική εταιρεία Northvolt, οι ιδρυτές της οποίας είναι πρώην στελέχη της Tesla. Είχαν την ιδέα να παράγουν "την πρώτη βιομηχανοποιημένη μπαταρία στον κόσμο με άνοδο που προέρχεται εξ ολοκλήρου από ευρωπαϊκές πρώτες ύλες, μειώνοντας τόσο το αποτύπωμα άνθρακα όσο και το κόστος", γεγονός που οδήγησε τη Northvolt να διερευνήσει τη χρήση ξύλου που συλλέγεται σε κοντινή απόσταση για τη δημιουργία μπαταριών. 

> Διάβασε ακόμη: Τι συμβαίνει με τις μπαταρίες solid state;

Η Northvolt υπέγραψε πέρυσι συμφωνία κοινής ανάπτυξης με τη φινλανδική εταιρεία χαρτιού Stora Enso με στόχο τη δημιουργία αυτού που η Northvolt περιγράφει ως "μια βιώσιμη μπαταρία που διαθέτει άνοδο που παράγεται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες που προέρχονται με βιώσιμο τρόπο και τοπικά από τις σκανδιναβικές χώρες". Η ιδέα είναι να χρησιμοποιηθεί σκληρός άνθρακας με βάση τη λιγνίνη. Η τελευταία είναι ένα πολυμερές φυτικής προέλευσης που αποτελεί το 20-30% των δέντρων.

Τι δηλώνει επικεφαλής της Northvolt για θέματα περιβάλλοντος

Η επικεφαλής της Northvolt για θέματα περιβάλλοντος, Emma Nehrenheim, περιέγραψε την ιδέα αυτή ως: "επέκταση της ευρωπαϊκής αλυσίδας αξίας των μπαταριών. Είναι μια συναρπαστική απόδειξη του πώς η επιδίωξή μας για μια βιώσιμη βιομηχανία μπαταριών συμβαδίζει με τη δημιουργία θετικού αντίκτυπου τόσο στην κοινωνία όσο και στο κόστος". Είναι ένας τρόπος προσέγγισης της κατασκευής μπαταριών, και αν αυτό μπορεί να τις κάνει πιο βιώσιμες, τόσο το καλύτερο για όλους. Μένει να φανεί αν αυτό θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί. 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.