Η επέλαση του Elon Musk στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με το X, την πλατφόρμα που παλαιότερα ήταν γνωστή ως Twitter, αποδεικνύεται τελικά δαπανηρή υπόθεση.

Πρόσφατη ανάλυση της Fidelity αποκαλύπτει ότι η τρέχουσα αποτίμηση του X είναι μόλις 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας εντυπωσιακή πτώση της τάξης του 71,5% από τα 44 δισεκατομμύρια δολάρια που ο Musk και η κοινοπραξία επενδυτών του διέθεσαν για την πλατφόρμα τον Οκτώβριο του 2022.

Η πτώση της αξίας του X μπορεί να αποδοθεί σε μια σειρά από ατυχή γεγονότα, αρχής γενομένης από τις αμφιλεγόμενες ενέργειες του Musk στην πλατφόρμα. Τον Νοέμβριο του 2023, ο Μασκ φαινομενικά υποστήριξε μια αντισημιτική θεωρία συνωμοσίας, προκαλώντας την έξοδο των διαφημιστών. Σημαντικές μάρκες, όπως η Apple και η Disney, ανέστειλαν τη συνεργασία τους, αφού οι διαφημίσεις τους βρέθηκαν δίπλα σε φιλοναζιστικό περιεχόμενο.

Απώλειες και αβεβαιότητα

Οι επιπτώσεις από το μποϊκοτάζ των διαφημιστών είχαν σημαντικό αντίκτυπο στα οικονομικά του X, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για απώλειες 75 εκατομμυρίων δολαρίων σε διαφημίσεις τις τελευταίες εβδομάδες του 2023. Η προκλητική αντίδραση του Musk κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο DealBook Summit των New York Times, όπου είπε στους διαφημιστές να "πάνε να γ@!#ουν", επίσης δεν βοήθησε τα πράγματα.

Η ανάλυση της Fidelity, που εκτείνεται μέχρι τον Νοέμβριο του 2023, αποτυπώνει τουλάχιστον κάποια από τα επακόλουθα της εξόδου των διαφημιστών. Η έκθεση δείχνει απώλεια 10,7% στην αξία του X μόνο αυτόν τον μήνα. Με τη Fidelity να μειώνει σταθερά την αξία του μετοχικού της κεφαλαίου στο X κατά το τελευταίο έτος, οι προοπτικές για το εγχείρημα του Musk στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνονται αβέβαιες.

Το έτος 2024 είναι πιθανό να είναι κομβικό για το X, καθώς ο Musk αντιμετωπίζει την πρόκληση της ανοικοδόμησης της εμπιστοσύνης τόσο με τους διαφημιστές, όσο και με τους χρήστες. Το αν θα μπορέσει να οδηγήσει το X ξανά σε σωστή τροχιά μένει να το δούμε.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.