Στο Banishers: Ghosts of New Eden είμαστε κυνηγοί φαντασμάτων στην Αμερική του 17ου αιώνα

Δοκιμάσαμε τον νέο τίτλο της Don't Nod και σου μεταφέρουμε την εμπειρία μας.

Ένα ασυνήθιστο ζευγάρι εραστών-κυνηγών φαντασμάτων, ο Red Mac Raith και η Antea Duarte θα βρεθούν στο New Eden, στις αποικίες της Νέας Αγγλίας, στην Αμερική, για να εξιχνιάσουν μια σκοτεινή υπόθεση, που έχει θέσει σε κίνδυνο μια ολόκληρη περιοχή. Έτσι ξεκινάει, τουλάχιστον, το Banishers: Ghosts of New Eden των Don't Nod και Focus Entertainment.

Μια κατάρα έχει πέσει σαν πέπλο στο New Eden, στοιχειώνοντας τους κατοίκους της περιοχής. Οι εναπομείναντες από τον "πόλεμο" είναι συντετριμμένοι ψυχικά και σωματικά, ενώ πολλοί έχουν υποκύψει στην ασθένεια και την πείνα που πλήττει την περιοχή. Μετά από ένα υπερατλαντικό ταξίδι, ο Red και η Antea φτάνουν στην αμερικανική ήπειρο για να λύσουν το μυστήριο.

Από τους developers του Vampyr και υπό την αιγίδα της Focus Entertainment που υποστηρίζει πολλούς τίτλους παραγωγής AA, το Banishers εκπλήσσει ευχάριστα από τα πρώτα λεπτά. Η ατμόσφαιρα του τίτλου βάζει ιδανικά τον παίκτη στο ρόλο των δύο banishers, οι οποίοι καλούνται να επιλύσουν πολλές υποθέσεις φαντασμάτων που στοιχειώνουν τους ζωντανούς.

Ιστορία με δύο διαφορετικές καταλήξεις και πολλά side stories

Η κεντρική ιστορία, αν και προβλέψιμη, μάς βάζει αντιμέτωπους με την Deborah, ένα πανίσχυρο πνεύμα, που φαίνεται να αδικήθηκε, όταν ήταν εν ζωή και επέστρεψε για εκδίκηση. Παράλληλα με την κεντρική ιστορία, οι παράπλευρες υποθέσεις που μοιάζουν με έρευνες τύπου Sherlock Holmes και συνοδεύονται από ένα μεγάλο και πολύ ενδιαφέρον καστ χαρακτήρων.

Η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στη δημιουργία των χαρακτήρων αντανακλάται στον ίδιο τον Red: έναν ρεαλιστή, ευγενικό και καλοκάγαθο banisher. Από την άλλη έχουμε την Antea, που είναι πιο ατίθαση, ευθύς και δυναμική, δημιουργώντας τις κατάλληλές αντιθέσεις. Σε ό,τι αφορά το gameplay, χειριζόμαστε τον Red, ενώ με ένα πλήκτρο εναλλασσόμαστε σε μια spectral μορφή της Antea, που μας επιτρέπει να δούμε τον κόσμο από άλλη οπτική, αποκαλύπτοντας κρυφά μονοπάτια και στοιχεία για τα Hunt Cases μας.

Το story παρότι δεν φτάνει επίπεδα άλλων παιχνιδιών της Focus (όπως για παράδειγμα το A Plague Tale) είναι αρκετά ενδιαφέρον, ενώ μάλιστα υπάρχουν και δύο διαφορετικές καταλήξεις, αναλόγως αν θα επιλέγουμε να κάνουμε ascend/banish τα φαντάσματα ή θα κατηγορούμε τους ζωντανούς. Η διάρκεια του κεντρικού story κυμαίνεται κοντά στις 20 -25 ώρες, αλλά το περιεχόμενο του τίτλου είναι πολύ πλούσιο (αν και ελαφρώς επαναλαμβανόμενο) και μπορεί ακόμη και να τριπλασιάσει τις ώρες ενασχόλησης.

Στο Banishers: Ghosts of New Eden είμαστε κυνηγοί φαντασμάτων στην Αμερική του 17ου αιώναFocus Entertainment

Οι υποθέσεις λύνονται ανακρίνοντας τους εμπλεκόμενους και εξετάζοντας/ανακαλύπτοντας στοιχεία-κλειδιά για την κάθε υπόθεση. Οι παράπλευρες ιστορίες έχουν διαφορετικές καταλήξεις και είναι πολύ καλά σχεδιασμένες, ενθαρρύνοντας τον παίκτη να λύσει όλο και περισσότερες από αυτές.

"Ημι-ανοιχτός" κόσμος με μυστικά και περιήγηση αλά God of War

Όταν δεν λύνουμε τα παραπάνω μυστήρια, εξερευνούμε τον μεγάλο χάρτη του παιχνιδιού, ο οποίος έχει μια semi-open μορφή και χωρίζεται σε περιοχές. Παρόλο που φαίνεται ότι δεν μιλάμε για ΑΑΑ παραγωγή, η κάθε περιοχή έχει τη δική της θεματική: από το χιονισμένο Fort Jericho και τα δάση των Deadwoods, μέχρι τα λιβάδια των Harrows. Ο τρόπος που συνδέονται οι περιοχές αλλά και το πώς κινείται ο χαρακτήρας σε αυτές φέρνει πολύ στον αντίστοιχο των τελευταίων τίτλων God of War.

Σε κάθε περιοχή, λοιπόν, υπάρχουν πολλά πράγματα για να κάνουμε, είτε αυτό αφορά σε collectibles, κουτιά με αντικείμενα και υλικά, αλλά και μάχες με δαίμονες και φαντάσματα. Η πρόοδος των χαρακτήρων (μιας και χειριζόμαστε στην ουσία και τους δύο banishers) γίνεται με έναν απλό, αλλά ενδιαφέροντα τρόπο: αποκτώντας εξοπλισμό, τον οποίο μπορούμε να τον αναβαθμίσουμε με υλικά, που βρίσκουμε στον χάρτη ή στους εχθρούς.

Banishers: Ghosts of New EdenFocus Entertainment

Ικανοποιητικοί, αλλά πολύ βασικοί μηχανισμοί μάχης

Καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, κύριοι εχθροί μας είναι φαντάσματα ή πτώματα που έχουν γίνει possessed από αυτά. Η δυναμική της μάχης αλλάζει, καθώς λειτουργεί σε δύο φάσεις, μιας και ο Red είναι πιο αποτελεσματικός στα πνεύματα, ενώ η Antea στα τέρατα με σάρκα. Αυτό αναγκάζει στην ουσία τον παίκτη να εναλλάσσει επιθέσεις. Η μάχη έχει ρυθμό και ακρίβεια και βασίζεται κυρίως σε βασικές επιθέσεις light και heavy, ranged όπλο και ορισμένα skills -κυρίως της Antea- που ξεκλειδώνονται σταδιακά, όσο προχωράει το main story. Αυτά τα skills βοηθούν επίσης στο να επανέλθουμε σε ορισμένες περιοχές, ανοίγοντας μονοπάτια, που δεν ήταν προσβάσιμα πιο πριν.

Δυστυχώς, η μάχη, αν και αρχικά δείχνει συναρπαστική, στη συνέχεια επαναλαμβάνεται. Ο λόγος είναι πως οι νέες δυνατότητες είναι ελάχιστες για να στηρίξουν έναν τόσο μεγάλης διάρκειας τίτλο, ενώ και η ποικιλία των εχθρών είναι σχετικά περιορισμένη. Το ενδιαφέρον αναζωπυρώνεται όταν σε ορισμένες μάχες υπάρχουν παράμετροι, όπως μεγαλύτερό damage με το rifle ή ενισχυμένο damage με τα parry attacks κτλ. Τέλος, μέσα στα λίγα boss battles, υπάρχουν και δυο-τρία πολύ εντυπωσιακά και αξιομνημόνευτα, τα οποία θυμίζουν bosses από τίτλους της FromSoftware.

Banishers: Ghosts of New EdenFocus Entertainment

Φτάνει και ξεπερνάει σε ποιότητα ορισμένα ΑΑΑ games

Η ατμόσφαιρα είναι ένα από τα μεγάλα ατού του Banishers: Ghosts of New Eden, τόσο όσον αφορά στα περιβάλλοντα, αλλά τους ίδιους τους χαρακτήρες του κόσμου. Το voice acting είναι σχεδόν άψογο, ενώ και η μουσική επένδυση απολύτως ταιριαστή, με αποκορύφωμα τα σκοτεινά μελωδικά ambient κομμάτια κατά την επίλυση των υποθέσεων. Στο PS5, όπου δοκιμάστηκε ο τίτλος, υπάρχουν δύο επιλογές γραφικών: στα 30 καρέ με μεγαλύτερη ανάλυση και το performance mode στα 60, που έχει ορισμένες πτώσεις (ιδίως στην περιοχή με τα χιόνια). Γενικά, μιλάμε για μια προσπάθεια που μπορούν να ζηλέψουν αρκετοί υψηλότερα κοστολογημένοι ΑΑΑ τίτλοι.

Το Banishers: Ghosts of New Eden (παρότι εμπορικά άγνωστο) καταφέρνει να προσφέρει μια αξιόλογη εμπειρία, στα πρότυπα των παιχνιδιών The Witcher, αλλά με εμφανώς μικρότερο budget. Η "σαπίλα" του New Eden και οι συντετριμμένες ψυχές -ζωντανών και νεκρών- βοηθούν στο να μπει πραγματικά ο παίκτης στον κόσμο του παιχνιδιού. Μιλάμε για έναν τίτλο με πλούσιο περιεχόμενο, που όμως βάζει τρικλοποδιά στον εαυτό του, κυρίως λόγω των πολύ επιφανειακών μηχανισμών της μάχης. Σίγουρα όμως αν σε ελκύουν παιχνίδια με ιστορικά και μεταφυσικά στοιχεία, το Banishers: Ghost of New Eden είναι ένας τίτλος που αξίζει την προσοχή σου.

Score: 4/5

To Banishers: Ghosts of New Eden κυκλοφόρησε στις 13 Φεβρουαρίου 2024 για PS5, Xbox Series X|S και PC. Δοκιμάστηκε σε PS5. Είναι κατάλληλο για ηλικίες 16+.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Πανωλεθρία για τον Musk, ανακλήθηκαν όλα τα Tesla Cybertruck

Παρουσιάστηκε ένα σημαντικό πρόβλημα ασφαλείας που επηρεάζει όλα τα Cybertruck.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Ένα βήμα πιο κοντά οι ΗΠΑ στην απαγόρευση του TikTok

Ψηφίστηκε νέο νομοσχέδιο για τον έλεγχο του TikTok στις ΗΠΑ.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Όταν η Μαρίνα Σάττι, έπαιζε στους 'Δαίμονες' των Βίσση-Καρβέλα

11 χρόνια μετά, το βίντεο με την ερμηνεία της Σάττι γίνεται viral. Και όχι άδικα.

Γραφει Γιαννης Σπανος