Σύμφωνα με το SponsorBlock, ένα expansion, που έχει σχεδιαστεί για την παράκαμψη των διαφημίσεων σε βίντεο του YouTube, η πλατφόρμα της Google δοκιμάζει την ενσωμάτωση των διαφημίσεων από την πλευρά του διακομιστή.

Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημίσεις δε θα ξεχωρίζουν σε σχέση με το περιεχόμενο του βίντεο, κάτι που θα κάνει πολύ δυσκολότερη τη δουλειά των ad-blockers.

Ο αντίκτυπος της ενσωμάτωσης διαφημίσεων στην κανονική ροή

Παραδοσιακά, το YouTube παραδίδει διαφημίσεις διακόπτοντας το βασικό βίντεο και προβάλλοντας τις διαφημίσεις ως ξεχωριστά μέσα, τα οποία τα ad-blockers μπορούν εύκολα να αναγνωρίσουν και να αποκλείσουν. Με την ενσωμάτωση των διαφημίσεων από την πλευρά του διακομιστή, οι διαφημίσεις ενώνονται απευθείας στη ροή του βίντεο, καθιστώντας σημαντικά πιο δύσκολο για τα ad-blockers να ξεχωρίσουν τη διαφήμιση από το περιεχόμενο.

Παρά την πρόκληση αυτή, οι υπεύθυνοι του SponsorBlock παραμένουν αισιόδοξοι. Εάν το YouTube εμφανίζει στοιχεία διεπαφής χρήστη, όπως συνδέσμους με δυνατότητα κλικ, αυτό υποδηλώνει ότι η πλατφόρμα γνωρίζει τη διάρκεια των διαφημίσεων. Το SponsorBlock πιστεύει ότι μπορεί ακόμα να εντοπίσει αυτά τα δεδομένα, αν και μπορεί να χρειαστεί περισσότερη προσπάθεια.

Συνεχής μάχη μεταξύ του YouTube και των ad-blockers

Οι πρόσφατες ενέργειες του YouTube αντικατοπτρίζουν την ευρύτερη στρατηγική για τον περιορισμό της αποτελεσματικότητας των ad-blockers. Πέρυσι, η πλατφόρμα άρχισε να εμφανίζει προειδοποιήσεις στους χρήστες που χρησιμοποιούσαν ad blockers, προτρέποντάς τους να εγγραφούν στο YouTube Premium για να απολαύσουν την εμπειρία χωρίς διαφημίσεις.

Τον Απρίλιο, το YouTube ξεκίνησε μια καμπάνια κατά των ad-blockers, ενημερώνοντας τους χρήστες ότι ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προβλήματα buffering ή αναπαραγωγής, εκτός αν απενεργοποιήσουν τα ad-blocker extensions.

Καθώς το YouTube συνεχίζει να αναπτύσσει πιο εξελιγμένες μεθόδους για την προβολή διαφημίσεων, οι προγραμματιστές των ad-blockers εξελίσσουν επίσης τις στρατηγικές τους για να συμβαδίσουν. Αυτή η συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ του YouTube και των ad-blockers δε δείχνει σημάδια κορεσμού, καθώς και οι δύο πλευρές συνεχίζουν να καινοτομούν και να προσαρμόζονται. Βαστάτε γερά, πιθανώς θα βρεθεί λύση.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.