Το Concord αποτελεί τη δεύτερη απόπειρα της Sony για παιχνίδι live-service, μετά την απροσδόκητη επιτυχία του Helldivers 2.
Εδώ και μερικές μέρες το έχουμε στην κατοχή μας και μετά από αρκετές ώρες ενασχόλησης με αυτό, σου μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Τι είναι το Concord
Κατ' αρχάς, για όσους δεν γνωρίζουν τι εστί Concord, έχουμε ένα 5v5 multiplayer first-person shooter, στο οποίο αναλαμβάνεις έναν χαρακτήρα και μαζί με την ομάδα σου πρέπει να φέρεις εις πέρας την αποστολή του εκάστοτε mode που έχεις διαλέξει. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν τα εξής modes:
- Takedown: Κλασσικό team deathmatch. Όποια ομάδα φτάσει πρώτη στα 30 kills, κερδίζει.
- Trophy Hunt: Όπως το παραπάνω, αλλά τα kills μετρούν μαζεύοντας το bounty card κάθε παίκτη που πεθαίνει. Μπορείς να μαζέψεις και των συμπαικτών σου, ώστε να μην κερδίσει πόντους η αντίπαλη ομάδα.
- Cargo Run: Ολοκληρώνεται σε γύρους. Οι ομάδες πρέπει να κάνουν δικό τους ένα πακέτο και να το μεταφέρουν στο extraction point. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα το καταφέρει πρώτη.
- Clash Point: Ολοκληρώνεται και αυτό σε γύρους. Υπάρχει μια ζώνη στο κέντρο του χάρτη, όπου πρέπει να ολοκληρωθεί κάποιο objective ή να εξολοθρευτούν οι αντίπαλοι παίκτες.
- Area Control: Τρεις ζώνες που πρέπει να κατακτηθούν και να γίνουν defend από κάθε ομάδα. Όποια τις έχει περισσότερο χρόνο στην κατοχή της, κερδίζει.
- Signal Chase: Οι δυο ομάδες παλεύουν για να κατακτήσουν μια συγκεκριμένη ζώνη, πριν περάσουν στην επόμενη.
Εκτός από τα παραπάνω, υπάρχουν τα time trials, training και practice range, ώστε να μπορέσεις να μάθεις τους χαρακτήρες του παιχνιδιού. Γενικά, τα modes ακολουθούν την πεπατημένη και δεν υπάρχει το παραμικρό που δεν έχουμε συναντήσει ξανά σε παιχνίδι του είδους.
Οι χάρτες είναι επίσης αδιάφοροι, χωρίς ίχνος πρωτοτυπίας και με μόλις ένα power-up -αυτό του heal- να είναι διαθέσιμο σε κάποιες γωνίες τους. Παρότι υπάρχουν αρκετοί, δεν υπάρχει η δυνατότητα να διαλέξουμε κάποιον και επιλέγονται αυτόματα από το παιχνίδι. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να παίζεις σε ίδιους χάρτες για πολλές ώρες.
Ούτε το gameplay πρωτοτυπεί
Από άποψη gameplay το παιχνίδι επίσης δεν πρωτοτυπεί. Κάθε χαρακτήρας διαθέτει δυο skills και ένα passive. Το shooting και γενικά τα skills είναι ενδιαφέροντα, αλλά πολλά φαίνονται να είναι αντιγραφές από άλλα παιχνίδια του είδους (όπως το Overwatch, Valorant, Apex Legends, κλπ.). Αν έχεις ασχοληθεί δηλαδή με τα παραπάνω παιχνίδι, δεν θα δυσκολευτείς καθόλου να εγκλιματιστείς στο Concord.
Όσον αφορά στους χαρακτήρες, υπάρχουν 16 διαθέσιμοι από αυτούς και σχεδιαστικά υπήρχε ποικιλία και φαντασία στον σχεδιασμό τους. Γενικότερα, αν σε κάτι δεν είχαμε παράπονο αυτός ήταν ο οπτικός τομέας, με έντονα χρώματα στα πρότυπα του Overwatch, αλλά όχι τόσο καρτουνίστικα. Πιο πολύ θύμιζε το Guardians of the Galaxy της Eidos-Montréal.
Oι επιδόσεις επίσης ήταν εξαιρετικές, καθώς δεν πέσαμε ποτέ κάτω από 144fps, που σε τέτοιο είδος παιχνιδιών είναι must, ενώ και η συνδεσιμότητα με τους servers ήταν πολύ καλή, χωρίς delays και χωρίς καθυστερήσεις στο matchmaking, καθώς βρίσκαμε άμεσα συμπαίκτες, είτε από το PC, είτε από το PlayStation 5 (υποστηρίζεται cross-play).
Συμπέρασμα
Βέβαια με τον κόσμο να πέφτει δραματικά κάθε μέρα που περνάει, δεν μπορούμε να δούμε πώς θα μπορούσε να παραμείνει επίκαιρο το Concord για μεγάλο χρονικό διάστημα και να μην ξεχαστεί. Δεν είναι ότι έχει κάτι κακό. Απεναντίας είναι ένα αρκετά ποιοτικό παιχνίδι με υψηλά production values, όμως ζητάει €40 από τον κόσμο για να παίξει κάτι που μπορεί να βρει με ευκολία δωρεάν και πολλές φορές ποιοτικότερο. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και αν θέλει να καταφέρει να κλέψει κάποιο κομμάτι της πίτας, θα πρέπει να κινηθεί σε διαφορετικό μοντέλο και μάλιστα άμεσα.
Score: 3/5
To Concord κυκλοφόρησε στις 23 Αυγούστου 2024 για PS5 και PC. Δοκιμάστηκε σε PC. Είναι κατάλληλο για ηλικίες 12+.
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.