Το Google Maps αποφάσισε να "βάλει φρένο" στις ψεύτικες κριτικές. Η δημοφιλής υπηρεσία χαρτών της Google θα περιορίζει πλέον τις κριτικές σε επιχειρήσεις που εμπλέκονται σε αθέμιτες πρακτικές και θα ενημερώνει τους χρήστες για τέτοιες συμπεριφορές.

Συγκεκριμένα, θα επιβάλλονται περιορισμοί σε επιχειρηματικά προφίλ που παραβιάζουν την πολιτική της Google για "Fake Engagement". Αυτοί οι περιορισμοί μπορεί να περιλαμβάνουν προσωρινή αφαίρεση κριτικών, μπλοκάρισμα νέων βαθμολογιών και εμφανή μηνύματα προειδοποίησης στα προφίλ των επιχειρήσεων που είχαν ψεύτικες κριτικές. Αυτά τα μηνύματα θα ενημερώνουν τους χρήστες για την αμφίβολη αξιοπιστία των επιχειρήσεων.

Έχει ήδη ξεκινήσει η εφαρμογή των νέων μέτρων

Η πολιτική αυτή εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά πρόσφατη ενημέρωση της σελίδας υποστήριξης της Google υποδεικνύει ότι η αλλαγή αυτή θα αφορά σύντομα και άλλες αγορές. Προς το παρόν, μόνο χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο βλέπουν τα νέα αυτά προειδοποιητικά μηνύματα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το tweet του Mike Blumenthal που δημοσίευσε το πρώτο σχετικό screenshot.

Η πολιτική της Google ξεκαθαρίζει ότι οι κριτικές πρέπει να "αντανακλούν μία αυθεντική εμπειρία σε ένα μέρος ή μία επιχείρηση". Επιπλέον, απαγορεύεται το περιεχόμενο που δεν "αντιπροσωπεύει με ακρίβεια την τοποθεσία ή το προϊόν" ή αυτό που έχει γραφτεί έναντι ανταλλάγματος, όπως δωρεάν προϊόντα ή εκπτώσεις. Το Google Maps εξετάζει προσεκτικά κριτικές που προσπαθούν να χειραγωγήσουν τις βαθμολογίες, μέσω πολλαπλών λογαριασμών ή ακόμη και ειδικών προγραμμάτων που "μιμούνται την αυθεντική αλληλεπίδραση".

Αν και δεν είναι ξεκάθαρο πώς η Google θα καταφέρει να εντοπίσει όλες τις ψεύτικες κριτικές, η δημόσια "κατακραυγή" ίσως αποτρέψει αρκετές επιχειρήσεις από το να προσπαθήσουν να φουσκώσουν τα νούμερά τους. Τα νέα αυτά προειδοποιητικά μηνύματα δεν θα επιτρέπουν στις κριτικές να εξαφανίζονται χωρίς εξηγήσεις, αλλά θα δίνουν στους χρήστες την ευκαιρία να αποφεύγουν τα ύποπτα μαγαζιά.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.