Η Google ανακοίνωσε ότι δεν θα συμμορφωθεί με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για το fact-checking (εξακρίβωση γεγονότων), δηλώνοντας ότι "δεν είναι κατάλληλη ή αποτελεσματική για τις υπηρεσίες μας".
Σε επιστολή που εξασφάλισε το Axios, η Google ενημέρωσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι δεν προτίθεται να προσθέσει fact-checks στα αποτελέσματα αναζήτησης ή στα βίντεο του YouTube, ούτε να χρησιμοποιήσει δεδομένα από fact-checking για να επηρεάζει την κατάταξη ή την αφαίρεση περιεχομένου.
Περί παραπληροφόρησης
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Google, μέχρι τώρα, δεν είχε εντάξει ουσιαστικά το fact-checking στις πολιτικές της για τη διαχείριση περιεχομένου. Ωστόσο, είχε επενδύσει σε μια ευρωπαϊκή βάση δεδομένων για fact-checking ενόψει των πρόσφατων εκλογών στην ΕΕ.
Η υποχρέωση αυτή προκύπτει από τον νέο Κώδικα Ορθής Πρακτικής για την Παραπληροφόρηση, που αρχικά υιοθετήθηκε σε εθελοντική βάση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά σύντομα θα γίνει υποχρεωτικός.
Ο Kent Walker, πρόεδρος παγκόσμιων υποθέσεων της Google, δήλωσε ότι η ενσωμάτωση του fact-checking "δεν είναι κατάλληλη ή αποτελεσματική για τις υπηρεσίες μας". Στην επιστολή του, επισήμανε τη μέχρι τώρα στρατηγική της εταιρείας στη διαχείριση περιεχομένου, τονίζοντας την "εξαιρετική απόδοση" της Google κατά την "άνευ προηγουμένου εκλογική περίοδο" της περασμένης χρονιάς.
Η Google αναφέρει επίσης ένα νέο χαρακτηριστικό που προστέθηκε στο YouTube, το οποίο επιτρέπει σε ορισμένους χρήστες να προσθέτουν σημειώσεις στα βίντεο. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή η δυνατότητα "έχει σημαντικές προοπτικές", θυμίζοντας την πρωτοβουλία Community Notes του X (πρώην Twitter).
Τα εργαλεία της Google για το fact-checking
Ο Walker σημείωσε, επίσης, ότι η Google θα συνεχίσει να επενδύει στις υπάρχουσες τεχνολογίες διαχείρισης περιεχομένου, όπως το Synth ID για την υδατογράφηση περιεχομένου και τις δηλώσεις χρήσης AI στο YouTube. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο πώς θα αντιδράσει η ΕΕ όταν οι ψηφιακές πρακτικές fact-checking γίνουν νόμος.
Η απόφαση αυτή της Google έρχεται λίγο μετά την ανακοίνωση της Meta ότι σταματά το fact-checking στις ΗΠΑ. Από την άλλη, το X έχει ήδη μειώσει τον αριθμό επαγγελματιών fact-checkers εδώ και καιρό. Φαίνεται πως οι μεγάλοι τεχνολογικοί κολοσσοί έχουν ένα "μεγάλο πρόβλημα" με την αλήθεια και τον έλεγχο της παραπληροφόρησης.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.