Για σχεδόν τρεις δεκαετίες, το κινητό τηλέφωνο είναι το απόλυτο κέντρο ελέγχου της καθημερινότητάς μας. Από τότε που το iPhone μπήκε στη ζωή μας το 2007, τα smartphones έγιναν κάτι περισσότερο από εργαλεία – έγιναν προεκτάσεις του εαυτού μας. Αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει, σύμφωνα με τον Mark Zuckerberg. Και μάλιστα σύντομα.

Όπως ανέφερε, μιλώντας στο The Verge: "Τα έξυπνα γυαλιά θα είναι η επόμενη μεγάλη πλατφόρμα". Ο ιδρυτής της Meta βλέπει το μέλλον χωρίς smartphones, τουλάχιστον με τη μορφή που ξέρουμε σήμερα. Στο μυαλό του, μέσα στη δεκαετία του 2030, τα τηλέφωνα θα συνεχίσουν να υπάρχουν, αλλά στο παρασκήνιο. Πρωταγωνιστές θα είναι πλέον τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας (AR).

Νέος πρωταγωνιστής για την καθημερινότητά μας

Η λογική του Zuckerberg βασίζεται σε κάτι πολύ απλό: τα smartphones έχουν φτάσει στα όριά τους. Οι καινοτομίες είναι πλέον οριακές, τα σχέδια πανομοιότυπα, και η σχέση μας με τις οθόνες συχνά κουραστική. Οι ειδοποιήσεις μάς αποσπούν συνεχώς, η οθόνη μας αποκόβει από τον κόσμο γύρω μας και το κινητό καταλήγει να γίνεται ένας μικρός... εισβολέας στην καθημερινότητά μας.

Αντίθετα, τα έξυπνα γυαλιά υπόσχονται κάτι διαφορετικό: μια τεχνολογία που δεν τραβά την προσοχή, αλλά ενσωματώνεται φυσικά στον τρόπο που κινούμαστε, βλέπουμε και επικοινωνούμε. Φανταστείτε να βλέπετε μεταφράσεις σε πραγματικό χρόνο μπροστά στα μάτια σας, να παίρνετε οδηγίες χωρίς να κοιτάτε το GPS ή να λαμβάνετε ειδοποιήσεις χωρίς να βγάζετε κινητό από την τσέπη.

Τα γυαλιά της Meta

Η Meta έχει ήδη παρουσιάσει τα γυαλιά Orion. Η Apple ποντάρει στο Vision Pro και δουλεύει πάνω σε πιο προσιτές AR λύσεις. Η Google δεν έχει εγκαταλείψει το Google Glass και το αναπτύσσει για επαγγελματική χρήση. Όλοι ετοιμάζονται για μια νέα εποχή, όπου ο φυσικός κόσμος και το ψηφιακό περιεχόμενο θα συνυπάρχουν με φυσικό τρόπο.

Για να γίνει αυτό πραγματικότητα, βέβαια, πρέπει να λυθούν κάποιες σοβαρές προκλήσεις: αυτονομία μπαταρίας, άνεση στη χρήση, δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης και φυσικά η ανάγκη για συνεχή σύνδεση μέσω 5G. Όλα αυτά βρίσκονται υπό ανάπτυξη – και οι μεγάλοι παίκτες επενδύουν τεράστια ποσά.

 Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.