Το Threads ανακοίνωσε πρόσφατα ότι έχει φτάσει τους 400 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες κάθε μήνα. Σχεδόν όσους και το X (πρώην Twitter).
Κι όμως, παραμένει το κοινωνικό δίκτυο που όλοι ξέρουν αλλά λίγοι μιλούν γι’ αυτό.
Το Threads δεν μονοπωλεί το ενδιαφέρον των χρηστών
Αν το παρομοιάσουμε με τηλεοπτικές σειρές, είναι λίγο σαν το Big Bang Theory: απλό, λίγο βαρετό, αλλά απίστευτα σταθερό. Δεν είχε ποτέ την ένταση και το "πολιτισμικό βάρος" ενός Game of Thrones, αλλά κράτησε το κοινό του πιστό για χρόνια. Έτσι και το Threads – δεν μονοπωλεί τα trends, αλλά κάνει αυτό που υπόσχεται: δίνει στους χρήστες του την αίσθηση ότι τους ακούνε.
Η διαφορά του από το X του Elon Musk είναι ξεκάθαρη. Εκεί όπου το X βουλιάζει σε συνεχείς αλλαγές, αμφιλεγόμενες αποφάσεις και καταιγισμό από δράματα γύρω από τον ιδιοκτήτη του, το Threads ποντάρει στη σταθερότητα. Δεν έχει την αίσθηση του χάους. Κι αυτό για αρκετούς είναι ακριβώς το ζητούμενο.
Ο 38χρονος συγγραφέας Meecham Whitson Meriweather, από το Brooklyn, μπήκε στο Threads το 2023. Αρχικά ανέβαζε παράλληλα και στο X, αλλά τον Φεβρουάριο του 2024 το προφίλ του διαγράφηκε ξαφνικά. "Δεν είμαι σίγουρος γιατί με έκοψαν", λέει, "αλλά μάλλον είχε να κάνει με ένα post που έγραψα ότι ο Musk πρέπει να "κλειδωθεί μέσα"". Με σχεδόν 60.000 followers τότε, ο αποκλεισμός τον οδήγησε οριστικά στο Threads.
Πιο αυθεντικό
Δοκίμασε Mastodon και Bluesky, αλλά όπως παραδέχεται, τίποτα δεν του ταίριαξε όσο το app της Meta. "Απλώς φάνηκε πιο αυθεντικό", εξηγεί. "Βλέπω ανθρώπους που ήδη ξέρω, μπορώ να μιλήσω για ό,τι θέλω χωρίς περίεργες επιλογές από τον αλγόριθμο στη ροή".
Πέρα από τη σύνδεση με Instagram και Facebook, το Threads ενσωματώνει και το ActivityPub, το αποκεντρωμένο πρωτόκολλο που χρησιμοποιεί και το Mastodon. Αυτό το ανοίγει σε μια πιο "ελεύθερη" μορφή social δικτύωσης. Ο ίδιος μάλιστα ξεκίνησε μέσα από την πλατφόρμα μια σειρά συνεντεύξεων με τίτλο Loose Threads, όπου έχει φιλοξενήσει ονόματα όπως η Martha Stewart και η Pamela Anderson.
Και το ενδιαφέρον είναι πως στο Threads δεν χρειάζεσαι χιλιάδες followers για να ακουστείς. Ένας χρήστης στο Reddit το περιέγραψε απλά: "Μπορείς να γράψεις κάτι με ένα hashtag και οι άνθρωποι θα το βρουν. Η αλληλεπίδραση είναι πραγματική. Δεν νιώθεις ότι μιλάς στο κενό".
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.