Η ερώτηση ακούγεται ξανά και ξανά στους διαδρόμους της gamescom: "Υπάρχει βιομηχανία gaming στην Ελλάδα;".

Μέχρι πρόσφατα η απάντηση έμοιαζε ασαφής. Φέτος όμως, στη μεγαλύτερη έκθεση βιντεοπαιχνιδιών στον κόσμο, η ελληνική παρουσία ήταν πιο οργανωμένη και πιο ορατή από ποτέ.

Επίσημοι φορείς στο ελληνικό περίπτερο της gamescom 2025

Δεν είναι η πρώτη φορά που η χώρα μας συμμετέχει στην gamescom της Κολωνίας. Είναι, όμως, η πρώτη φορά που το ελληνικό περίπτερο είχε τη σφραγίδα επίσημων φορέων, κεντρική θέση στην έκθεση και ένα πρόγραμμα γεμάτο συναντήσεις με πιθανούς συνεργάτες του εξωτερικού. Όπως περιγράφει ο Λεωνίδας Χριστόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΚΟΜΕΔ: "Είναι πολλοί οι επισκέπτες που μας ρωτάνε: "Έχει η Ελλάδα βιομηχανία gaming;”. Φέτος το ελληνικό περίπτερο έγινε ορατό και δεν υπήρξε λεπτό που να μην ήταν γεμάτο".

Στη φετινή αποστολή συνεργάστηκαν ο ΕΚΚΟΜΕΔ, η Enterprise Greece, η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων και ο Σύλλογος Δημιουργών Ψηφιακών Παιχνιδιών Ελλάδος. Το αποτέλεσμα; Έντεκα ελληνικά στούντιο είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις δουλειές τους σε χιλιάδες επισκέπτες και να πραγματοποιήσουν περίπου 300 επιχειρηματικές συναντήσεις. "Η Ελλάδα πρέπει να είναι παρούσα σε τέτοιες διοργανώσεις, γιατί έχει ταλέντο και δημιουργούς σε μια βιομηχανία που είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο" τονίζει ο Χριστόπουλος.

Τα νούμερα

Η gamescom 2025 καταγράφει φέτος ρεκόρ συμμετοχών, με περισσότερους από 1.500 εκθέτες και 357.000 επισκέπτες, νούμερο-ρεκόρ για την έκθεση, αλλά και τη βιομηχανία. Στο διεθνές αυτό πλαίσιο, η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της βήματα για να εδραιωθεί ως περιφερειακό κέντρο ανάπτυξης παιχνιδιών.

Η παγκόσμια βιομηχανία gaming ξεπερνά τα 180 δισ. δολάρια ετησίως και συνεχίζει να αναπτύσσεται, ιδιαίτερα στον χώρο του mobile gaming. Στη χώρα μας, υπολογίζεται ότι δραστηριοποιούνται περίπου 150 μικρά στούντιο, με συνολικό τζίρο που το 2024 ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Μικρή αγορά, αλλά με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Για να ενισχύσει το επόμενο βήμα, το κράτος ετοιμάζει νέο χρηματοδοτικό εργαλείο αντίστοιχο με το cash rebate των οπτικοακουστικών παραγωγών. Μέχρι το τέλος του 2025 θα παρουσιαστεί πρόγραμμα που θα στηρίζει μεγάλες διεθνείς παραγωγές video games στην Ελλάδα, ενώ θα δημιουργηθεί και Κέντρο Αριστείας για το gaming. Όπως εξηγεί ο Χριστόπουλος: "Στόχος μας είναι να προσελκύσουμε μεγάλες εταιρείες όπως οι Ubisoft, Unity ή Nintendo και να ενισχύσουμε παράλληλα τα εγχώρια στούντιο".

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.